Codeer interface om START/STOP uit te schakelen,wie heeft ervaring hiermee ?

Hallo

Ben sinds enkele dagen in het bezit van een nieuwe VW POLO AW ( 2019) highline. zoals vermoedelijk bij heel veel mensen is het start- stop systeem erg hinderlijk.
Om dit probleem op te lossen en geen VCDS aanpassingen te hoeven doen heb ik het navolgende de gevonden nl. een Codeer interface om START/STOP uit te schakelen voor een POLO AW bij http://www.vagshop.nl

Mijn vraag; Wie heeft ervaring, wat zijn de voordelen wat zijn de nadelen, wordt de software in mijn auto zo veranderd dat ik problemen ga krijgen zoals foutmeldingen en het oplossen garantie gevallen?

De reden van bovenstaande is dat ik eigenlijk bang ben om via VCDS de aanpassing definitief te laten maken, en dus dit als relatieve gemakkelijke ( niet definitieve) aanpassing zie.

====================================================================================================
Beste medelezers / schrijvers,
Bedankt voor de reacties, het is mij duidelijk dat ik geen Codeer interface moet kopen maar het softwarematig moet laten veranderen. maar......ik woon in Vlaardingen dus waar kan ik dit laten doen?
 
VW POLO AW  Polo AW  1.2 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: xeoMe
====================================================================================================
Beste medelezers / schrijvers,
Bedankt voor de reacties, het is mij duidelijk dat ik geen Codeer interface moet kopen maar het softwarematig moet laten veranderen. maar......ik woon in Vlaardingen dus waar kan ik dit laten doen?

@Rainesh komt uit Voorburg dus erg dichtbij voor jou.
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line  1.0 TSI 135pk 
  • Leuk
Waarderingen: Ron de Gelder
Start/stop uitzetten.
gasresponds verbeteren.
sperdifferentieel verbeteren.
offroad menu
rijschoolmenu
piepje bij open/sluiten auto
helling assistent aangepast
gordelwaarschuwing uitschakeld
comfortknippers naar 4x
achterlichten aan met dagrijverlichting
bijtankhoeveelheid
ventilatiestand bij auto modus.

verder wilde ik coming/leaving home langer dan 30sec. maar dit kon niet bij mijn auto op een of andere vage reden.
Ik wilde ook de DRL leds even fel als dimlicht was ingeschakeld maar dit kon ook niet.

Maandagavond naar TCL geweest om de auto aan te passen.
Ongeveer hetzelfde gedaan als XeoMe, alleen bij mij is de CH wel naar 90 sec gewijzigd :mrgreen:, voor LH is dat geen optie.
Ook traanwisser geprobeerd, maar nog niet zeker of dat goed werkt.
Dank je wel, Mark.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW Highline DSG7  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Antera
Na x (15?) seconden nog een keer de ruitenwisser op en neer. Omdat er dus nog ruitenvloeistof gaat strepen (tranen) kort na het sproeien en wissen.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Maandagavond naar TCL geweest om de auto aan te passen.
Ongeveer hetzelfde gedaan als XeoMe, alleen bij mij is de CH wel naar 90 sec gewijzigd :mrgreen:, voor LH is dat geen optie.
Ook traanwisser geprobeerd, maar nog niet zeker of dat goed werkt.
Dank je wel, Mark.

LH was voor mij idd ook geen optie maar CH was wel gewijzigd naar 60s maar deze werkt helaas nog niet moet waarschijnlijk een keer terug naar @Rainesh hiervoor.
Zie jij in het menu ook 90 seconden staan of nog steeds 30?
Ik merk dat na het coderen mijn LED lampen continue aan staan ook al is het licht buiten. (inschakeltijd staat zelfs op "Laat")
Heb jij dit ook?
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line  1.0 TSI 135pk 
LH was voor mij idd ook geen optie maar CH was wel gewijzigd naar 60s maar deze werkt helaas nog niet moet waarschijnlijk een keer terug naar @Rainesh hiervoor.
Zie jij in het menu ook 90 seconden staan of nog steeds 30?
Ik merk dat na het coderen mijn LED lampen continue aan staan ook al is het licht buiten. (inschakeltijd staat zelfs op "Laat")
Heb jij dit ook?
Met het huidig weer rijdt bijna ieder VAG auto met lampen aan.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 
Audi  A3 8V Limousine Facelift  1.4tfsi COD 
  • Leuk
Waarderingen: Ron de Gelder en xeoMe
Zie jij in het menu ook 90 seconden staan of nog steeds 30?
Ik merk dat na het coderen mijn LED lampen continue aan staan ook al is het licht buiten. (inschakeltijd staat zelfs op "Laat")
Heb jij dit ook?
20190108_155337.jpg 20190108_155353.jpg 20190108_155359.jpg
Nee, hij staat op 90 sec, maar als ik naar beneden bijstel, kan ik niet meer naar boven, dan komt hij automatisch op 30 sec. De schuifbalk eronder gaat ook pas bewegen bij 30 sec.

Om weer naar de 90 te komen, moet ik de fabrieksinstelling op de lichten inschakelen.

Ik heb het nog niet geklokt

Als je met LED-lichten DRL bedoelt, ja want die heb ik niet uitgeschakeld. Verder heb ik geen LED en de andere lampen waren vanmiddag, toen ik naar huis reed, uit; 'vroeg' of 'laat' maakte vanmiddag geen verschil. Het was hier toen droog en redelijk helder.
 
Volkswagen  Polo AW Highline DSG7  1.0 TSI 95pk 
Hallo mede lezers,

Vanmiddag bij Rainesh in Voorburg geweest voor de VCDS aanpassingen,
Wij zijn uitstekend, met een heldere - en begrijpbare uitleg geholpen.

Dank Rainesh.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
VW POLO AW  Polo AW  1.2 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Huzaar
Hier even een filmpje van de tijd die aanpasbaar is van de coming home in de Polo:


Gisteren ook in andere auto's getest en met de juiste software is dit wel mogelijk.

@TCL Heb jij in elke Polo AW de coming home kunnen aanpassen?
Rainesh kon alleen de leaving home aanpassen naar 60-90 seconden maar de coming home stond hier niet tussen.

Licht instelling reset en de leaving home staat nu op 60s i.p.v. 30s top! :mrgreen:
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line  1.0 TSI 135pk 
  • Leuk
Waarderingen: Rainesh
@TCL Heb jij in elke Polo AW de coming home kunnen aanpassen?
Rainesh kon alleen de leaving home aanpassen naar 60-90 seconden maar de coming home stond hier niet tussen.

Licht instelling reset en de leaving home staat nu op 60s i.p.v. 30s top! :mrgreen:

Dit was de 1e waarbij dit lukte toevallig . Daarna nog op een nieuwe kodiaq , Karoq en polo getest bij de dealer en daarbij werkt het ook. Alleen bij de eerst genoemde 2 werkte CH en LH aanpassen naar 90 sec. Zie ook op me Youtube kanaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: xeoMe
Kan er iemand mij helpen om het start stop systeem te deactiveren ? Ik woon in Lelystad maar kom graag naar je toe hiervoor
Ligt aan het bouwjaar zoals hierboven al geschreven. En vanaf bouwjaar 2019 ( Model 2020 ) niet meer uit te coderen alleen door een tuner
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!