Cobra 30mm veren

Zijn er hier nog meer mensen die Cobra 30mm veren op een AW hebben liggen ?
Ik overweeg zo’n setje te kopen.
Ik wil alleen niet dat mijn Polo net als mijn vorige 6R met Eibach pro doorslaat tot op de bumpstops met rijden over drempels of spoorovergangen.

Ik wil een subtiele verlaging en niet regelmatig op de bumpstops komen
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.0 TSI 116pk 
  • Leuk
Waarderingen: Max1996
ik rij hier met H&R Veren 35mm voor en achter verlaagd, en rij hier op onze triestige wegen in België zonder problemen. nog nooit op de bumpstops gezeten bij overwegen drempels en dergelijke.
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
Met verlagen hoort ook je rijstijl aanpassen.
Je komt 3 a 4 cm dichter bij de grond, je schokdempers hebben 3 a 4 cm minder werk ruimte, hierdoor zit je nou eenmaal sneller op de stops te beuken.

Tenzij je stugge veren neemt maar dan verlies je een hoop comfort.

In enige mate wel maar dat hangt veel van de manier en mate van verlaging af.
Ik rij al 25 jaar met verlaagde auto’s dus ik weet er wel het eea vanaf zal ik maar zeggen.
Momenteel rij ik met een BMW 340i Touring met veren verlaagd. Ik hoef nauwelijks tot niet rekening met de verlaging te houden bij deze auto.

Ik heb voorheen een Polo 6R 1.4 gehad met Eibach pro en dat is me niet zo goed bevallen omdat die aan de voorzijde op de bumpstops klapte ondanks Bilstein B4 dempers.

Nu heb ik een AW die achterlijk hoog op zijn poten staat en die wil ik een beetje subtiel verlagen want het ziet er gewoon niet uit zo.
Laag hoeft hij niet te worden want mijn vrouw rijdt erin en moet praktisch zijn maar het moet er gewoon wat beter uitzien. Het lijkt nu wel een monstertruck.
Maar ik wil graag weten of AW met subtiele verlagingsveren niet op de bumpstops klapt als je gewoon normaal over een spoorlijn of drempel gaat zonder al teveel rekening te houden met de verlaging.
 

Bijlagen

  • 66320799-5BD1-47C2-A16D-36F3F6502108.jpeg
    66320799-5BD1-47C2-A16D-36F3F6502108.jpeg
    632.4 KB · Weergaven: 26
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.0 TSI 116pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!