clima unit 6r

polofreak zei:
Is niet lastig, als je maar rustig blijft.
8 ledjes vervangen en de polarizor vervangen.

Heb je de onderdelen ook al binnen?

Is het niet lastig om die smd leds te solderen? Ze zijn zo klein, ik hoor wel eens dat het met een hete lucht pen kan/moet?

Wat ik ook hoorde is dat de sterkte op de zijkant van de leds staat weet jij of dat zo is?

Het blijft een interessant item :ugeek:[/quote]

Hete lucht pen zou ik niet doen
Dan heb je kans dat de behuizing van het ledje ook smelt.
Met een klein soldeer boutje wil het wel.
De oude er af halen kan met een soldeer pincet.

Volgens mij zijn het meer de type nummer in code vorm die erop staan.
Aan de hand daarvan kan je de behorende specificaties opzoeken.

Heb ik het verleden wel eens van een aantal mobile telefoons de verlichting Blauw gemaakt, zodat deze dezelfde uitstraling had als het VW dashboard.
 
Ik zat zelf al te denken alleen de folie te doen in eerste instantie. Dat moet al veel schelen en vervolgens op het gemak te kijken naar de leds.
Nu hoorde ik van iemand die het 2011 climatronic display gezien heeft dat het zwart niet echt zwart maar wat vaag was. Nu heb ik mijn rcd310 van blauw/zwart naar zwart/wit omgewisseld. Dit display is ook veel vager dan het mfd. Lijkt grijs en de tekst is niet strak.
 
HakanC zei:
en dan moet je natuurlijk ervoor zorgen dat deze ook meebrand zonder dat de verlichting aan is las ik ergens...

Ik ben in contact met een duitse jongen die zegt dat je dit kan coderen....

Zo niet is het even wat uitzoek werk.
Origineel is het zo met de zwart/witte clima's :
Lichtschakelaar op de 0 stand, display aan, knopjes uit.
lichtschakelaar op aan , display aan , knopjes aan .
 
Betekent mee laten lopen op de kabel van je dimlicht. Zo heb ik leds in mijn auto gemaakt Ger. Lichtschakelaar er ff uit en dan één draad mee laten lopen op dimlicht en één constante spanning. Wel goed doormeten welke draden, op de lichtschakelaar was het grijs=dimlicht. Inderdaad daarna ff goed uitzoeken wat Prived zegt, kijken welke draad de constante spanning erop zet.
 
polofreak zei:
Ik zat zelf al te denken alleen de folie te doen in eerste instantie. Dat moet al veel schelen en vervolgens op het gemak te kijken naar de leds.
Nu hoorde ik van iemand die het 2011 climatronic display gezien heeft dat het zwart niet echt zwart maar wat vaag was. Nu heb ik mijn rcd310 van blauw/zwart naar zwart/wit omgewisseld. Dit display is ook veel vager dan het mfd. Lijkt grijs en de tekst is niet strak.

Heeft wellicht te maken met de kijkhoek, als je er recht op kijk is hij zwarter, dat is omgekeerd ook zo bij de MFD
 
Twannieguitar zei:
polofreak zei:
Ik zat zelf al te denken alleen de folie te doen in eerste instantie. Dat moet al veel schelen en vervolgens op het gemak te kijken naar de leds.
Nu hoorde ik van iemand die het 2011 climatronic display gezien heeft dat het zwart niet echt zwart maar wat vaag was. Nu heb ik mijn rcd310 van blauw/zwart naar zwart/wit omgewisseld. Dit display is ook veel vager dan het mfd. Lijkt grijs en de tekst is niet strak.

Heeft wellicht te maken met de kijkhoek, als je er recht op kijk is hij zwarter, dat is omgekeerd ook zo bij de MFD

Maar de folie zit bij de rcd en MFD toch bij beide hetzelfde? Alleen bij het MFD is het pikzwart en bij de rcd grijzig,en zou bij het clima scherm toch ook weer hetzelfde gefilterd zijn? please explaine your the genious :geek:
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!