Citroene: update ! :: 2010 Volkswagen Polo 6R

Re: Polo 6R BMT van citroene / mening gevraagd !!

Hoe leg je dat dan uit Maik ?
Want je wiel blijft naar mijn weten toch exact even groot met 15", 16", 17" of 18" velgen
Tenzij je natuurlijk een onwettige maat van band errond gaat trekken dan kan dit groter/kleiner worden.
En het maximaal toegelaten percentage verschil ga je echt niet zien.

18" velgen wordt dan 35 profiel, wat naar mijn mening toch redelijk wat comfort zal wegnemen.

Ik vind mijn 17" met 40 profiel al een heel pak harder dan mijn 15" oem (winter) wielen.
Kan me alleen maar voorstellen dat het bij 18" nog een stukje erger zal zijn.

Wel mooie velgen dat je daar op het oog hebt. Big Grin
 
Re: Polo 6R BMT van citroene / mening gevraagd !!

Kan het je heel makkelijk uit leggen hoor Big Grin Op winterbanden 14inch kom ik de drempels niet normaal over met mijn Votex setje. Doe ik dan mijn zomerbandje eronder 215-35 dan kom ik weer gemakkelijk over drempels. Nog even een vermelding. De banden hebben ongeveer de zelfde omtrek. Het verschil zit hem in de rubber wang. Op 14inch zit een veel grotere wang dan op mijn 17inch en dat veert ook, in mijn geval veerde dat in. Vandaar het hoogte verschil, is natuurlijk wel 14-17.

Nu zal het verschil met 16-17 niet zo heel groot zijn maar ik denk dat er wel weer verschil zit tussen 16-18, mocht olivier 18 nemen.
 
Re: Polo 6R BMT van citroene / mening gevraagd !!

Akkoord met meer rubber veren de banden meer mee (vandaar het grotere comfort).
Maar dat is enkel als je een vluchtheuvel oprijdt, in wezen staat die auto even hoog.
Ik blijf erbij dat je niks van hoogteverschil ziet tussen een kleine of een grotere velg.
In de winter rij ik rond met 15" en in de zomer met 17" en die auto staat exact even hoog !

Rijcomfort is uiteraard anders maar vluchtheuvels schrapen niet meer of minder in mijn geval. :lol:
 
Re: Polo 6R BMT van citroene / mening gevraagd !!

TwistedBE zei:
Akkoord met meer rubber veren de banden meer mee (vandaar het grotere comfort).
Maar dat is enkel als je een vluchtheuvel oprijdt, in wezen staat die auto even hoog.
Ik blijf erbij dat je niks van hoogteverschil ziet tussen een kleine of een grotere velg.
In de winter rij ik rond met 15" en in de zomer met 17" en die auto staat exact even hoog !

Rijcomfort is uiteraard anders maar vluchtheuvels schrapen niet meer of minder in mijn geval. :lol:

Ik merkte toch wel toen ik vorig jaar van 205/40-17 wisselde naar 165/70-14 (denk ik, ben niet meer zeker welke maat er juist onderligt). Dit zijn nochtans de juiste maten voor onder een Polo. Toen ik ze gewisseld had schuurde ik altijd hier aan de optrit, waar ik met mijn 205/40 nooit de grond raakte.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!