Chiptuning VW Polo - Meeting.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Xtreme zei:
Maar ik heb me niet verdiept in het aanpassen van de dsg bak. Wil dit ook niet mn polo. Wil je meer vermogen, dan vind ik dat je ook je onderstel, remmerij etc. etc. ook moet vervangen.

Denk dat er motorisch ook nog wel dingen aan te passen zijn waardoor je meer vermogen hebt.

Klopt daar zit wat in. Maarja ik wil graag zoveel mogelijk vermogen uit chiptunen halen omdat dit relatief goedkoop is en terugzetbaar voor einde van lease contract ;) (en natuurlijk wel belangrijk dat dingen heel blijven! ;) ) Wil denk wel een BOV nog erbij plaatsen.
 
Hey leaserijder, hier nog 1!
Je kan er zoveel vermogen proberen uit te halen, maar je moet ook wel de eerste 4 jaar wel door moet komen. En indien je bij de chippers gaat die zeggen dat ze er meer dan 210 uithalen, dan zou ik ook zeker op de rollerbank gaan om een bevestiging te hebben.

P.s. Ben ook al aan t kieken voor een bov. Gewoon voor de gein.. :lol:

P.s.2 Over dsg tunen, ik herinner me dat ik ooit eens heb gelezen dat ze de dsg schakelmomenten voor je aanpassen. Dat ie dus in een bocht bijv. Op een lager versnelling zit om na de een bocht weer vol te gaan. Ook kunnen ze de automatische transmissie helemaal uitschakelen, waardoor je het helemaal zelf in handen hebt. Bovengenoemde punten zijn meer voor de racerij en bron weet ik echt niet meer..
 
Xtreme zei:
Hey leaserijder, hier nog 1!
Je kan er zoveel vermogen proberen uit te halen, maar je moet ook wel de eerste 4 jaar wel door moet komen. En indien je bij de chippers gaat die zeggen dat ze er meer dan 210 uithalen, dan zou ik ook zeker op de rollerbank gaan om een bevestiging te hebben.

P.s. Ben ook al aan t kieken voor een bov. Gewoon voor de gein.. :lol:

Ja inderdaad ;) wil er ook zo veel mogelijk uithalen dat hij de 4 jaar haalt. Het zou mij echter ook handiger lijken als er de tuning ongedaan gemaakt kan worden sowieso bij einde van leasecontract maar ook bij bv een beurt wat sommige tuners aanbieden:

Kan de tuning ongedaan gemaakt worden? Ja dit kan. U hoeft hiervoor geen afspraak te maken. U kunt op elk gewenst moment uw auto laten terug tunen. Het terugplaatsen van de originele software is een gratis service van Unlimited Tuning. Wij hebben er ook geen problemen mee als u enkele keren wilt wisselen tussen de getunde en originele software.

Kan dit ook bij JD? Kosten die gemaakt worden door chiptuning komen bij mij in rekening voor de leaserijder. Dus als dit anytime terug gezet kan worden zou dit super zijn ;)

Voor de BOV ga ik denk ik voor deze: http://www.xtreme-tuning.nl/product.det ... ceID=60423 // geluid: http://www.youtube.com/watch?v=ndxnOz-xxYs

Xtreme zei:
P.s.2 Over dsg tunen, ik herinner me dat ik ooit eens heb gelezen dat ze de dsg schakelmomenten voor je aanpassen. Dat ie dus in een bocht bijv. Op een lager versnelling zit om na de een bocht weer vol te gaan. Ook kunnen ze de automatische transmissie helemaal uitschakelen, waardoor je het helemaal zelf in handen hebt. Bovengenoemde punten zijn meer voor de racerij en bron weet ik echt niet meer..

Klopt, ze kunnen er blijkbaar ook voor zorgen dat de DSG bak meer koppel aankan. http://www.xs4all.nl/~jdengine/chiplijs ... n_dsg.html (JD site) Maarja de vraag is of dit vereist is bij alleen chiptunen. Zo ja, misschien kan het chippen van de auto in combinatie met het chippen van de dsg gedaan worden bij de meeting (voor een leuk prijsje ;)). Groeten
 
This seven-speed DSG is used in smaller front-wheel drive cars with smaller displacement engines with lower torque outputs,[6][7][10] such as the latest Volkswagen Golf,[6][10] Volkswagen Polo Mk5,[10] and the new SEAT Ibiza,[7] due to it having a maximum torque handling capacity of 250 N·m (180 lb·ft).

dsg bak zou dus wel moeten worden aangepast bij chippen? ;o

Maarja aan de andere kant:
Xtreme zei:
Had het destijds besproken met jd over de versnellingsbak en hij gaf aan dat de veiligheidsmarge zo groot is in de vag groep dat er wel wat speelruimte is (vag geeft 250 aan).

Bij alleen chippen (geen andere tuning) naar 210 pk / 300 nm zou het dan mogelijk moeten zijn. Neem aan dat JD wel weet waar ze het over hebben ;)
 
DramaRio zei:
Ben even een tijdje uit de roulatie geweest, maar ben weer terug.

Zit al te twijfelen om inderdaad een pittigere chippie in de CrossPolo te stoppen.

JD ging sowiezo mijn voorkeur naar uit, alleen niet tegen de huidige prijs. Dus als er korting bedingt kan worden ben ik ook van de partij!

CrossPolo 1.2TSI

Ik hoor/lees het wel

Fijn paasweekend!

btw: Voeg je naam toe aan de lijst ;)
 
Schrap mij maar van de lijst, het zal nog wel even duren voordat ik 'em laat chippen. Verlagen en nieuwe audio hebben momenteel de prioriteit Stick Out Tongue . De zomer zit er ook weer aan te komen dus het is voorlopig mooi geweest!.
 
Ik haal mij ook van de lijst, het duurt te lang. Ik ga snel een afspraak maken.
Ps, MyPoloCandy ook maar van de lijst gehaald. Ik laat wel even weten hoe het bevalt.

1. Multistrada doet niet meer mee
2. MyPoloCandy doet niet meer mee
3. Alessandro/Polo 6R/2011/GTI 1.4 TSI 180 pk. - JD of anders
4. Snowdude/Polo 6r/2011GTI 1.4 TSI 180 pk. - JD
 
Multistrada zei:
Ik haal mij ook van de lijst, het duurt te lang. Ik ga snel een afspraak maken.
Ps, MyPoloCandy ook maar van de lijst gehaald. Ik laat wel even weten hoe het bevalt.

1. Multistrada doet niet meer mee
2. MyPoloCandy doet niet meer mee
3. Alessandro/Polo 6R/2011/GTI 1.4 TSI 180 pk. - JD of anders
4. Snowdude/Polo 6r/2011GTI 1.4 TSI 180 pk. - JD

Oke, Ik hoor graag je ervaring met het tunen van je polo GTI bij JD Big Grin

@snowdude

Anders wij samen afspreken om te chippen? wij krijgen allebei de auto rond dezelfde tijd geleverd toch? (ik uiterlijk half sep) Of zal dit niet veel uitmaken voor de prijs? gr
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!