Chiptuning VW Polo - Meeting.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snowdude

Bekend lid
1,527
758
122
Wie zijn er allemaal geinteresseerd in Chiptuning voor zijn Polo?

Als we met een aantal zijn is het misschien mogelijk om bij JD Engineering groepskorting te krijgen. Kunnen dat dan gelijk combineren met een mini-meeting in Lochem.
Maar voor het zover is moet ik weten wie er mee willen doen?

Dus geef je naam/model/bj/type op:

vb: Snowdude/Polo 6R/2011/GTI 1.4 TSI 180 pk.

1.
2.
3.
4.
 
Ik heb even gezocht naar wat andere clubs hebben gekregen aan korting, bij seat-online was het -15% en zij waren met 7 leden, waarvan 4 chiptuning en 3 enkel een rollerbank uitdraai. Wellicht kunnen we het rollerbank meeting topic combineren?..

1. Multistrada/Polo 6R/2011/GTI 1.4 TSI 180 pk.
2. MyPoloCandy /Polo 6R/2010.TSI 1.2 105 pk.
3.
4.
 
Ja wellicht als mensen ook voor rollerbank willen ;) wellicht dat de dsg chip ook moet worden aangepast bij het tunen van de TSI 180 pk? Overigens heb ik mijn auto pas eind aug :shock: dus als ik hem heb ben ik van de partij ;)

1. Multistrada/Polo 6R/2011/GTI 1.4 TSI 180 pk.
2. MyPoloCandy /Polo 6R/2010.TSI 1.2 105 pk.
3. Alessandro/Polo 6R/2011/GTI 1.4 TSI 180 pk.
4.
5.
6.
 
Alessandro zei:
Ja wellicht als mensen ook voor rollerbank willen ;) wellicht dat de dsg chip ook moet worden aangepast bij het tunen van de TSI 180 pk? Overigens heb ik mijn auto pas eind aug :shock: dus als ik hem heb ben ik van de partij ;)

1. Multistrada/Polo 6R/2011/GTI 1.4 TSI 180 pk. - JD
2. MyPoloCandy /Polo 6R/2010.TSI 1.2 105 pk. - JD of anders
3. Alessandro/Polo 6R/2011/GTI 1.4 TSI 180 pk. - JD of anders
4. Snowdude/Polo 6r/2011GTI 1.4 TSI 180 pk. - JD
5.
6.
 
ik weet het niet...ik denk dat ik heel misschien toch voor zo'n Ventura Tuning doosje ga...als ik VWP6RBM zo lees is zijn dat wel de ervaringen die ik graag wil...ik heb nog nooit iemand horen klagen over iets (motor opgeblazen ofzo iets dergelijks...)
dus wel safe om te doen lijkt mij.
 
Ben even een tijdje uit de roulatie geweest, maar ben weer terug.

Zit al te twijfelen om inderdaad een pittigere chippie in de CrossPolo te stoppen.

JD ging sowiezo mijn voorkeur naar uit, alleen niet tegen de huidige prijs. Dus als er korting bedingt kan worden ben ik ook van de partij!

CrossPolo 1.2TSI

Ik hoor/lees het wel

Fijn paasweekend!
 
Had over het chippen van de GTI al met JD besproken. Hij kan/wil er 210 PK eruit halen en het kost rond de 690. De 2010 modellen kan hij al chippen, maar sommige modellen van 2011 nog niet (kwestie van een paar maanden). Als je het zeker wilt weten, moet je gewoon bij m langs gaan.
Toevallig vorige week in de UK ook gesproken met een zeer bekende chipper. Deze gaf eigenlijk het zelfde antwoord.

Wat betreft de DSG bak, hier zit een behoorlijke marge in van VW. Dit gaf hij ook al aan en dat dit geen probleem moet zijn. Ook het feit dat voor andere modellen ook over de maximale koppel wordt uitgeperst is verklaarbaar.

Er zijn ook chippers die beweren dat ze 227/230/235 pk eruit kunnen halen. Vraag me af of het daadwerkelijk gehaald kan worden en hoe erg je het levensduur omlaag haalt..

Koppel zal idd rond de 300Nm zitten..
 
Xtreme zei:
Had over het chippen van de GTI al met JD besproken. Hij kan/wil er 210 PK eruit halen en het kost rond de 690. De 2010 modellen kan hij al chippen, maar sommige modellen van 2011 nog niet (kwestie van een paar maanden). Als je het zeker wilt weten, moet je gewoon bij m langs gaan.
Toevallig vorige week in de UK ook gesproken met een zeer bekende chipper. Deze gaf eigenlijk het zelfde antwoord.

Wat betreft de DSG bak, hier zit een behoorlijke marge in van VW. Dit gaf hij ook al aan en dat dit geen probleem moet zijn. Ook het feit dat voor andere modellen ook over de maximale koppel wordt uitgeperst is verklaarbaar.

Er zijn ook chippers die beweren dat ze 227/230/235 pk eruit kunnen halen. Vraag me af of het daadwerkelijk gehaald kan worden en hoe erg je het levensduur omlaag haalt..

Koppel zal idd rond de 300Nm zitten..


Ik las dat dsg moeilijker te tunen is in vergelijking met een normale bak. Omdat een DSG bak minder koppel aan kan. http://www.webwombat.com.au/motoring/ne ... -speed.htm (1 na laatste alinea). Ik las echter dat JD ook doet aan tunen van DSG bakken, zodat deze meer koppel aan kunnen.

Kan er in combinatie met het aanpassen van de DSG en chiptuning niet meer pk gehaald worden zonder dat er dingen kapot gaan? (of meer slijtage ondervinden?) Want ligt het aan de dsg bak dat hij niet boven de 210 wilt gaan of omdat er simpelweg niet (veel) meer uit een 1.4 te halen valt?

mvg
 
Een van de grootste redenen waarom er niet meer vermogen wordt uitgehaald, is idd vanwege de max koppel die een dsg bak aankan.

Had het destijds besproken met jd over de versnellingsbak en hij gaf aan dat de veiligheidsmarge zo groot is in de vag groep dat er wel wat speelruimte is (vag geeft 250 aan).

Maar ik heb me niet verdiept in het aanpassen van de dsg bak. Wil dit ook niet mn polo. Wil je meer vermogen, dan vind ik dat je ook je onderstel, remmerij etc. etc. ook moet vervangen.

Denk dat er motorisch ook nog wel dingen aan te passen zijn waardoor je meer vermogen hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!