chiptuning Polo AW GTI 2.0 tsi

wat voor blok heb je??
DKZC? ik ken alleen de CZPC
Ik denk dat ik de uitvoering met OPF heb (ik heb nog niet onder de auto gelegen om dat te bevestigen), want mijn auto is in april 2019 op kenteken gezet. Echter dit was niet bestelde auto, maar een auto die ergens uit de dealer organisatie is gehaald i..v.m. levertijd probleem. Kan ik DKZC of CZPC ergens terugvinden in de auto?[/QUOTE]
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 
Op de sticker in boekje of achterbak is het één van de codes. Op internet is wel ergens te vinden wat de codes betekenen. Gezien het resultaat zou ik denken zonder OPF
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: EdLiMi
Ik denk dat ik de uitvoering met OPF heb (ik heb nog niet onder de auto gelegen om dat te bevestigen), want mijn auto is in april 2019 op kenteken gezet. Echter dit was niet bestelde auto, maar een auto die ergens uit de dealer organisatie is gehaald i..v.m. levertijd probleem. Kan ik DKZC of CZPC ergens terugvinden in de auto?
[/QUOTE]

die link van Rosin kan je het zien.
Even kenteken invullen en je kan de mtoorcode erbij pakken.
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
De kanttekening van @EdLiMi over het geringe belang dat hij hecht aan de waarden omdat die niet op een geijkte bank zijn verkregen, zette me wel aan het denken. Zijn er uberhaupt banken die geijkt zijn? Zo ja, zouden we daar dan niet heen moeten met de geplande meeting? En zo niet, dan lijkt me dat je aan waarden verkregen via een rollenbank, eigenlijk nooit veel waarde kunt hechten.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: EdLiMi
Er zijn gewoon auto's die hoge waardes "hebben" die naast elkaar een redelijk verschil hebben tov auto's met mindere waardes, met voordeel voor die laatste.
Dat heeft de "discussie" een aantal jaar in het leven geroepen.

Ik noemde bij mijn tuner bijvoorbeeld jouw waarde (270pk) en die begon te lachen met de opmerking dat dat gewoon niet kan samen met een OPF.
Vind het zelf verder prima zolang die maar goed rijdt of dat nou met 20pk of 50pk meer is.. maar moet wel bekennen dat ik soms wel mijn bedenkingen heb bij waardes Stick Out Tongue

Een ding weten we zeker, het rijdt een heeeel stuk beter met een tuning :)
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
  • Leuk
Waarderingen: EdLiMi en Ruiter91
Ik zou hem even uitnodigen bij T-tune op de bank, gratis loggen is dat daar toch altijd?Stick Out TongueStick Out TongueStick Out Tongue
Scheelt wel! Want bij VAGtechniek en JD betaal je voor op de bank afstellen. Dus daar chippen, hier een waarde noemen en gratis op de bank daar.

Ruuuuuustagh, Is maar een grapje hé!
 
  • Leuk
Waarderingen: capszz en Famous1303
@Famous1303 ; correctie, de mijne heeft geen OPF. Maar ik denk dat je gelijk hebt wat betreft de relativiteit van die waardes. Het lijkt me wel leuk om tijdens zo'n rollenbank meeting te zien hoe de waardes van diverse gelijksoortige GTI's al dan niet significant verschillen.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: EdLiMi en Singer
Vandaag met Driveaholic op pad geweest. Binnenkort meer inzake Polo GTI vs Fiesta ST op zijn website: www.driveaholic.nl. De Draggy tijden zijn wel alvast bekend: https://driveaholic.nl/dragy-leaderboard/.
Ik heb de 14,5 van @Rosinfield helaas niet gehaald, ware het niet dat wij met twee personen in de Polo zaten en de Draggy vs Racetimer afwijkingen kunnen vertonen. Ik zal nog een keer met de Racetimer meten i.c.m. één persoon. Het valt mij wel op dat meten met handschakeling vs automaat (S + D) veel uitmaakt. Manueel halen we er gewoon 2 sec vanaf.
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 
  • Leuk
Waarderingen: Singer en Rosinfield
Ga dinsdag een VW Racing Turbo Muffler Delete monteren en een VW Racing Turbo Inlet 90. Eens kijken wat het doet. Vrijdag toch weer terug naar de tuner voor stage 2.
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2020-11-06 om 19.43.19.png
    Schermafbeelding 2020-11-06 om 19.43.19.png
    187.6 KB · Weergaven: 26
  • Schermafbeelding 2020-11-06 om 19.44.17.png
    Schermafbeelding 2020-11-06 om 19.44.17.png
    208.1 KB · Weergaven: 26
Audi  S5 Sportback / TTS Roadster / S3 Sportback  TFSI 
  • Leuk
Waarderingen: Singer
Vandaag was dan de dag. Nadat ik de Racingline Turbo Muffler Delete had gemonteerd en de Turbo Inlet, vond ik het gasrespons iets directer. Geen grote verschillen zo op het eerste gezicht... maar toen eenmaal bij JD aangekomen, auto op de rollerbank en even later kwamen er bijna 284pk uit en 470Nm. Hele mooie waardes als je het mij vraagt. Ben dus zo'n 14pk op vooruit gegaan. De auto gaat met versnellen net iets verder en is iets gretiger. Prima dus!
 

Bijlagen

  • IMG_1546.jpeg
    IMG_1546.jpeg
    1.9 MB · Weergaven: 35
  • IMG_1547.jpeg
    IMG_1547.jpeg
    1.5 MB · Weergaven: 30
  • IMG_1550.jpeg
    IMG_1550.jpeg
    1.4 MB · Weergaven: 34
  • IMG_1551.jpeg
    IMG_1551.jpeg
    1.4 MB · Weergaven: 33
Audi  S5 Sportback / TTS Roadster / S3 Sportback  TFSI 
Vandaag was dan de dag. Nadat ik de Racingline Turbo Muffler Delete had gemonteerd en de Turbo Inlet, vond ik het gasrespons iets directer. Geen grote verschillen zo op het eerste gezicht... maar toen eenmaal bij JD aangekomen, auto op de rollerbank en even later kwamen er bijna 284pk uit en 470Nm. Hele mooie waardes als je het mij vraagt. Ben dus zo'n 14pk op vooruit gegaan. De auto gaat met versnellen net iets verder en is iets gretiger. Prima dus!

Eerste keer ook bij jd geweest?
Dus door die 2 dingen 14 pk erbij? Of stage 2 + deze zaken?
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTI 350PK /550NM 
Daarmee ben je lijstaannvoerder ;)
Dank u dank u dank u ;)

Eerste keer ook bij jd geweest?
Dus door die 2 dingen 14 pk erbij? Of stage 2 + deze zaken?
Ik was eerst een paar weken terug voor een stage 1+ gegaan (dus inclusief rollerbank), ik was nogal huiverig met de 2.0 TSI motor vanwege het zenuwachtige karakter na tuning. Ik had eerder een Golf 5 2.0 TFSI, een A5 cabrio 2.0 TFSI en de auto die ik o.a. nu naast de GTI rij; een TTS Roadster 2.0 TFSI laten chippen, allemaal stage 2 dus ook met downpipe en alle auto's vond ik vrij zenuwachtig bij bepaalde snelheden toch weer ineens snel opschakelen of andere gekkigheden dat ik dit niet meer wilde. Maar de GTI rijdt bijzonder goed en was na stage 1+ ook goed rijdbaar, daarom wilde ik uiteindelijk toch naar stage 2.
 
Audi  S5 Sportback / TTS Roadster / S3 Sportback  TFSI 
  • Leuk
Waarderingen: EdLiMi
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!