chiptuning Polo AW GTI 2.0 tsi

Sinds 1999 alleen maar VAG auto's gehad en al zoveel getuned (stage 1 en stage 2) elke keer weer bij een en dezelfde tuner en elke keer op welke forum dan ook weer die discussies. Een en ander hangt af van de technische staat van de auto en dus ook het resultaat van de vermogensmeting. Geen auto is hetzelfde.
 
Audi  S5 Sportback / TTS Roadster / S3 Sportback  TFSI 
  • Geweldig
Waarderingen: Ruiter91
JD was eerst grootste, hoor je nog maar weinig over, heeft zichzelf kapot gemaakt en tvs is precies zelfde
Ik was er heel toevallig laatst voor een ibiza cupra motorcomputer, ik kon toch niet echt zeggen dat er daar 8 man niks zat te doen. eerder dat de klanten in de rij stonden.. maar goed misschien maar een moment opname.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Ik was er heel toevallig laatst voor een ibiza cupra motorcomputer, ik kon toch niet echt zeggen dat er daar 8 man niks zat te doen. eerder dat de klanten in de rij stonden.. maar goed misschien maar een moment opname.
nee hoor, altijd volle bak daar, zitten echt niet om klanten verlegen
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Steve Up! TSI
Dus weggegooid geld? :oops:. Nee, ik weet dat vermogen went. Maat momenteel begin ik mij eraan te ergeren dat het vermogen na c. 4750 rpm wegzakt. Bovendien schakelt de DSG veel te vroeg op in D en schakelt te laat in S. Dat zijn kleiner zaken , maar toch. Ik heb de auto alweer 1.5 jaar en met een dergelijke upgrade voelt de auto toch weer een beetje als nieuw. Ik zal mijn ervaring delen.
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 
  • Leuk
Waarderingen: Sal en Rosinfield
Zojuist de Polo GTI weer bij VAGtechniek opgehaald. Een heel mooi net bedrijf. Ik had de auto gisteren al gebracht (ik woon daar 20 minuten vandaan) en vandaag, na mijn werkdag, weer opgehaald. Keurig om 12:00 een telefoontje van hun gehad, dat de auto weer gereed stond. Uuhhh, ja. Dat wordt een lange middag. Maar het was het wachten waard. Van VAGtechniek een CD-rom meegekregen met daarop de foto's, vermogensuitdraai en de oude software van de ECU. Jammer van een modern bedrijf, dat er nog een CD-rom wordt meegegeven:(. Kan ik thuis niets mee. Dan maar een foto maken van de vermogensuitdraai en hier posten. Op zich zeggen deze cijfers niets, want zolang een vermogensbank niet geijkt is, zijn de cijfers mijns inziens niet geheel representatief. Wat wel representatief is, is het voelbaar verschil na de tuning. Voor alle duidelijkheid ik heb een stage 1+ en DSG stage 2 laten uitvoeren en de combinatie van de opbouw van het vermogen en de schakelmomenten geeft de auto een ander karakter. Het gaat allemaal zeker sneller, maar ook veel vloeiender. Bijna klinisch. Voorheen moest ik de laatste PK's "uitwringen", mede doordat het vermogen vanaf ca. 4600 rpm wegviel. Nu gaat het zonder moeite alsmaar door. Ik heb nog niet op de snelweg gereden en alleen binnendoor op achterafwegen, maar ik ging al gemakkelijk ver over de snelheidslimiet. De Duitse grens is niet ver weg, dus daar maar eens proberen. Nog veel leuker, ik ga binnenkort een vergelijkingstest aan met een Fiesta ST van Driveaholic.nl. We zullen de resultaten binnenkort kunnen lezen op zijn website. Kortom de eerste indrukken zijn goed en is dit voor onze Polo zeker aan te raden.A90581C0-5891-4276-9C22-6159CF38BFD8.jpeg
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 
Zeer benieuwd naar de vergelijkende test met de Fiesta van Chris. Verder alleszins herkenbaar verhaal. Een stuk meer rijplezier.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: EdLiMi
Wat is de + bij jou?
Heb je een ander luchtfilter?

Verschil is inderdaad erg fijn, niet alsof je in een tamme diesel rijdt die gewoon geen vermogen heeft bovenin :oops:

Mijn auto is verder gewoon stock, dus zonder speciaal luchtfilter. Dat van de diesel was ook een beetje mijn beleving. Maar dat is nu totaal verdwenen. Ook opvallend is, dat het geluid van de turbo meer aanwezig is. Je hoort de turbo nu echt fluiten en dat had ik voorheen ook niet.
Stage 1+ is inderdaad dat de auto op de rollenbank afgesteld wordt.
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 
  • Leuk
Waarderingen: Famous1303
Zojuist de Polo GTI weer bij VAGtechniek opgehaald. Een heel mooi net bedrijf. Ik had de auto gisteren al gebracht (ik woon daar 20 minuten vandaan) en vandaag, na mijn werkdag, weer opgehaald. Keurig om 12:00 een telefoontje van hun gehad, dat de auto weer gereed stond. Uuhhh, ja. Dat wordt een lange middag. Maar het was het wachten waard. Van VAGtechniek een CD-rom meegekregen met daarop de foto's, vermogensuitdraai en de oude software van de ECU. Jammer van een modern bedrijf, dat er nog een CD-rom wordt meegegeven:(. Kan ik thuis niets mee. Dan maar een foto maken van de vermogensuitdraai en hier posten. Op zich zeggen deze cijfers niets, want zolang een vermogensbank niet geijkt is, zijn de cijfers mijns inziens niet geheel representatief. Wat wel representatief is, is het voelbaar verschil na de tuning. Voor alle duidelijkheid ik heb een stage 1+ en DSG stage 2 laten uitvoeren en de combinatie van de opbouw van het vermogen en de schakelmomenten geeft de auto een ander karakter. Het gaat allemaal zeker sneller, maar ook veel vloeiender. Bijna klinisch. Voorheen moest ik de laatste PK's "uitwringen", mede doordat het vermogen vanaf ca. 4600 rpm wegviel. Nu gaat het zonder moeite alsmaar door. Ik heb nog niet op de snelweg gereden en alleen binnendoor op achterafwegen, maar ik ging al gemakkelijk ver over de snelheidslimiet. De Duitse grens is niet ver weg, dus daar maar eens proberen. Nog veel leuker, ik ga binnenkort een vergelijkingstest aan met een Fiesta ST van Driveaholic.nl. We zullen de resultaten binnenkort kunnen lezen op zijn website. Kortom de eerste indrukken zijn goed en is dit voor onze Polo zeker aan te raden.A90581C0-5891-4276-9C22-6159CF38BFD8.jpeg

wat voor blok heb je??
DKZC? ik ken alleen de CZPC
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTI 350PK /550NM 
DKZC is met OPF
CZPC zonder OPF
normaal heeft die MET OPF minder vermogen dan een ZONDER OPF.
zeker als in principe alles stock is.
scheeld vaak bijna 10/15pk, zijn mensen hier op forum ook al achter gekomen dacht ik.
dus helaas trek ik deze meting ook weer beetje in twijfel.
heeft namelijk meer dan jou en jij het zonder opf toch @Rosinfield
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTI 350PK /550NM 
Ja idd zonder, alleen weet ik natuurlijk niet wat de waarden bij mij zijn. Werd toen ingeschat op 270 pk, maar met de Insoric meting kwam het op 240. Ik houd dus maar de door Vag Techniek opgegeven waarden aan. Ooit wil ik nog wel eens op een bank.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen "simpele" stage 1 heb gehad. Geloof dat de mijne de tweede auto met deze motor was en het was nog niet simpel een kwestie van software laden en klaar. De Ecu ging er diverse malen uit, er werd wat aangepast, gevolgd door een proefrit. En dat wel een keer of 5/6.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!