Chiptuning op leasebak?

Bij Vag Techniek krijg je bij 1+ toch ook een rollenbank uitdraai? Niet dat het nou echt qua info interessant is, want op de site kun je gewoon de uitdraai voor jouw type auto vinden. Veel zal het echt niet schelen. En chippen op 95 of 98 scheelt ook idd. JD geeft op de site de waarden voor beide brandstof types.
Bij VAG Techniek zijn de waarden met opzet niet optimistisch. Dit om te voorkomen dat men gaat reclameren over minder gekregen te hebben dan beloofd. Dit werd me verteld toen ik me nogal verbaasd toonde over de hogere waarde dan op de site aangegeven.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ikzelf denk toch dat de basis ligt bij het open kaart spelen, en in overleg met dealer/leasemaatschappij chiptuning toe te passen. Dat voelt toch vertrouwder.

Overigens zit ik niet bij een 'grote' leasemaatschappij zoals leaseplan, directlease of dat soort partijen. Ik lease rechtstreeks vanuit de dealer (eigen leasemaatschappij). Korte lijntjes dus. Misschien ook meer kans dat er dan ook meer te overleggen valt. Laat staan dat ik bij leasing vanuit VW zelf er niet eens andere wieldoppen of andere velgen op zou mogen laten zetten door de dealer. Gelukkig dat ik daar niet voor gekozen heb.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Vraagje eigenlijk met Stage 1, merk je ook verschil onderaan? Nu is het zo als ik van 1e tot 3e versnelling ga ik best wel gas moet indrukken om mee te kunnen.

Is het zo na Stage 1 dat je meer power krijgt onderin zodat je minder gas moet indrukken?
 
VW  Polo AW Highline  1.0 
Vraagje eigenlijk met Stage 1, merk je ook verschil onderaan? Nu is het zo als ik van 1e tot 3e versnelling ga ik best wel gas moet indrukken om mee te kunnen.

Is het zo na Stage 1 dat je meer power krijgt onderin zodat je minder gas moet indrukken?
Ja, omdat je niet alleen meer pk's, maar ook meer koppel (nm's) hebt
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: ShaRule en Thomas_AW
Als je rijstijl gelijk blijft, wordt hij ietsje zuiniger is mijn ervaring, met twee eerdere auto's waarmee ik ook de nodige kms zonder tuning had gereden. Maar veel moet je je daar niet bij voorstellen.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ik zou het absoluut niet doen. Stel je krijgt een ongeluk dan wordt je auto doorgelicht en dan komen ze erachter dat ie getuned is...

leuk deze verhalen. Vast ergens een kern van waarheid in.. dat is enkel met meer dan 20% vermogenswinst maar ik heb dit nog nooit meegemaakt. Dat een auto op vermogen, na een ongeluk, gecontroleerd werd.

Jij wel?
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Yes, bij te hard rijden. Verzekering doet alles om niet uit te keren.

en wat is jouw ervaring?

ik wil niet lullig doen hoor(!) maar ik heb dit nog nooit mee gemaakt in de 11 jaar van getunde autos in mijn omgeving. Een maat van mij is al bijna 30 jaar schadehersteller waar ik regelmatig over de vloer kom en ook hij heeft nooit de vraag gehad van politie of verzekering of er iets mee was. Total loss of repareerbaar, altijd uitbetaald.
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Idd indianen/broodje aap verhalen; de kans op zoiets is veel te klein om het niet te doen. Orde van grootte: iemand gaat zijn huis niet meer uit omdat hij wel eens getroffen zou kunnen worden door een stuk meteoriet. Ik chargeer uiteraard een beetje.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Kelvin B. en ShaRule
Idd indianen/broodje aap verhalen; de kans op zoiets is veel te klein om het niet te doen. Orde van grootte: iemand gaat zijn huis niet meer uit omdat hij wel eens getroffen zou kunnen worden door een stuk meteoriet. Ik chargeer uiteraard een beetje.

Hahhaha je maakt je punt. Je hebt gelijk, maar maak er een auto van ipv meteoriet en de kansvergelijking klopt helemaal Stick Out Tongue
 
VW  Polo AW Highline  1.0 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Yes, bij te hard rijden. Verzekering doet alles om niet uit te keren.
Mensen kiezen vaak een budget maatschappij en zijn dan verbaast als ze minder uitgekeerd krijgen. Die maatschappijen kunnen niet voor niets 10-20 euro per maand goedkoper zijn. Hoe minder je uitkeert hoe lager de kosten, hoe scherper de premie
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!