Chiptuning, ja of nee?

FFA

Premium lid
1,491
2
964
153
Heren,

Ik ben een beetje in dubio en misschien kunnen jullie mij een beetje helpen of een bepaalde richting in duwen.

Ik twijfel om mijn 6R BlueGT met DSG te laten chiptunen (Stage 1) maar VAGtechniek zegt mij dat ik dan ook direct mijn DSG moet laten aanpassen. Qua pk's zou ik naar de 185 gaan maar vraag mij echt of het de moeite en de kosten waard zijn en of de aanpassing aan de DSG echt nodig is.

Totaal zou dan volgens mij op iets van 560 komen.

Ik weet dat er hier al veel te vinden is maar misschien kunnen jullie mij nog wat verder informeren.

Bedankt weer!
 
VW  Polo 6R  1.4 BlueGT DSG 
Volgens mij is de bak van BlueGT op 290 Nm begrenst, met stage 1 gaat hij zeker over de 310 heen en met chip-op-maat (stage 1+) kan hij zelfs richting 330-340 gaan (mijn BlueGT zat op 336 maar was een handbak). Als jij het extra koppel niet wil kunnen ze hem vast wel begrenzen op < 290 Nm maar dan is je winst dus beperkt. Standaard zit hij al op 250 Nm (op papier, die van mij had al 270 Nm zonder chip).
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Het is een feit dat de DSG bak in polo's niet veel Nm aan kan, grens is vgm rond de 300Nm, echter zit/zat ik met hetzelfde probleem voor mijn BlueGT met DSG. Ik heb het gevraagd aan een vriend die een gerenommeerd tuning bedrijf heeft, hij heeft me verteld dat dit een fabeltje is dat veel tuners gebruiken om zo meer sales te maken, dat de polo DSG bak het prima aan kan. Dit is wat hij mij heeft verteld, ik kan noch bevestigen dat dit klopt noch uit ervaring zeggen. De reden dat ik mijn BlueGT nog niet heb gechipt is omdat ik nog 1.5 jaar garantie heb op mn DSG en dan is het een beetje zonde.
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
De DQ200 KAN zonder chip al voor problemen zorgen. Zijn genoeg gevallen wat bij amper 30.000km al een nieuwe koppeling erin moeten. Dus ik zou zeker de dsg laten aanpassen bij chiptuning.
 
VW  Golf 7 R-Line  1.4tsi dsg 150pk 
  • Leuk
Waarderingen: peterpolo
Het is een feit dat de DSG bak in polo's niet veel Nm aan kan, grens is vgm rond de 300Nm, echter zit/zat ik met hetzelfde probleem voor mijn BlueGT met DSG. Ik heb het gevraagd aan een vriend die een gerenommeerd tuning bedrijf heeft, hij heeft me verteld dat dit een fabeltje is dat veel tuners gebruiken om zo meer sales te maken, dat de polo DSG bak het prima aan kan. Dit is wat hij mij heeft verteld, ik kan noch bevestigen dat dit klopt noch uit ervaring zeggen. De reden dat ik mijn BlueGT nog niet heb gechipt is omdat ik nog 1.5 jaar garantie heb op mn DSG en dan is het een beetje zonde.

Die garantie waar jij het over hebt is dat VW-garantie of van iets anders ?
Hoe lang heb ik eigenlijk garantie van VW, de auto is uit 2013?
 
VW  Polo 6R  1.4 BlueGT DSG 
giphy.gif
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
  • Leuk
Waarderingen: Maxxie en FFA
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!