Voorstellen Chickenmast

Beste forumleden,

Ik zal mezelf even netjes voorstellen.

Eind vorig jaar werd het tijd voor een nieuwe auto. Nadat ik een tijdje in een Hyundai Atos uit 2007 had rondgereden werd het tijd voor het echte werk. Allereerst zat ik te kijken voor een Up maar die was wat minder ruim en comfortabel. Maar de ideale auto was eigenlijk de Polo. Alleen die was wel wat prijziger.

Vervolgens de knoop doorgehakt en toen kon de zoektocht starten.

Weken hard op zoek geweest, opties bekeken om te importeren, want ik moest een 1.2 tsi met de kleur deep black hebben voor een goede prijs. Na uren lang gezocht te hebben en geboden ben ik er één tegengekomen in Rotterdam. Een uitgebreide inspectie en proefrit gedaan. En ik was direct verkocht!

Het is dus een Polo 6r 1.2 tsi 105 pk highline uit eind 2011 geworden met rood lederen bekleding.

Tot nu toe met veel plezier in gereden! Het is een erg fijne wendbare auto met toch wel een beetje pit.

Op het plan staat om hem allereerst te chiptunen stage 1. Het valt me namelijk op dat als de airco aan staat er een kleine vermogensverlies is. Maar dit is zeker merkbaar met het schakelen. Alsof hij een beetje wordt terug geduwd.

Verder zou ik nog led koplampen willen installeren.
 

Bijlagen

  • 20191112_155226.jpg
    20191112_155226.jpg
    4.9 MB · Weergaven: 36
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Op het plan staat om hem allereerst te chiptunen stage 1. Het valt me namelijk op dat als de airco aan staat er een kleine vermogensverlies is. Maar dit is zeker merkbaar met het schakelen. Alsof hij een beetje wordt terug geduwd.
Welkom!

Helaas is dit nog steeds het geval na het tunen.
Vooral nu de airco wat harder moet werken voel je dit goed in de auto kwa vermogensverlies en het sneller terug vallen van de toeren.


Ik denk dat het komt door de relatief kleine motor.
 
  • Leuk
Waarderingen: chickenmast
Welkom, daarom rijd ik dus altijd met de airco uit :mrgreen:
Wat voor interieur heb je in de polo zitten lijkt op leer op de foto.
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  | Polo 6R 1.6 TDI 203pk 370nm stage 3 (verkocht) 
  • Leuk
Waarderingen: chickenmast
Dank allen!

Welkom!

Helaas is dit nog steeds het geval na het tunen.
Vooral nu de airco wat harder moet werken voel je dit goed in de auto kwa vermogensverlies en het sneller terug vallen van de toeren.


Ik denk dat het komt door de relatief kleine motor.

Oke! Misschien toch maar een keer upgraden dan. :mrgreen:

Wel een merkbaar verschil of trekt die airco gewoon veel vermogen?


Welkom, daarom rijd ik dus altijd met de airco uit :mrgreen:
Wat voor interieur heb je in de polo zitten lijkt op leer op de foto.

Dat is een goeie, beter met de ramen open dan ja.
Klopt (lichtelijk donker) rood leer!
 

Bijlagen

  • image-30-04-2020_19-48-14-96.jpg
    image-30-04-2020_19-48-14-96.jpg
    327.5 KB · Weergaven: 29
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N
Welkom. Mooie wagen, mooi interieur. Volgens mij zijn er maar heel weinig Polo's met (zo'n mooie) lederen bekleding.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!