Jasper9N
Lid
Hallo mede-polo-eigenaren en -liefhebbers!
Zoals vermeld in het topic waar ik mij, en mijn auto, voorstel, heb ik een probleempje met de centrale vergrendeling. Ik heb al wat onderzoek gedaan op internet, maar wil graag even wat advies voor ik alles open trek. De centrale vergrendeling werkt matig/niet op het bestuurdersportier: toen ik de auto kocht heeft hij het een of twee keer gedaan (van de eerste twintig keer dat ik hem probeerde), maar nu gaat hij niet meer op of van het slot. Ik hoor de centrale vergrendeling wel, en ik zie hem ook wel enigszins bewegen, dus ga er van uit dat het probleem mechanisch is, en niet elektrisch.
Zou dit opgelost kunnen worden met het schoonmaken en smeren van het een en ander, of is het een lamme servo die vervangen moet worden? En kan ik dan alleen de servo (makkelijk) vervangen, of moet ik dan een hele nieuwe slot module? Ik heb al wat filmpjes bekeken over hoe je het portier uit elkaar haalt, en het eerste paneel er af halen is geen probleem, maar daarna krijg je te maken met de raammotor.. Ik krijg graag tips over waar te beginnen.
Zoals vermeld in het topic waar ik mij, en mijn auto, voorstel, heb ik een probleempje met de centrale vergrendeling. Ik heb al wat onderzoek gedaan op internet, maar wil graag even wat advies voor ik alles open trek. De centrale vergrendeling werkt matig/niet op het bestuurdersportier: toen ik de auto kocht heeft hij het een of twee keer gedaan (van de eerste twintig keer dat ik hem probeerde), maar nu gaat hij niet meer op of van het slot. Ik hoor de centrale vergrendeling wel, en ik zie hem ook wel enigszins bewegen, dus ga er van uit dat het probleem mechanisch is, en niet elektrisch.
- Het rechter portier, de kofferbak en de tankklap gaan wel op en van het slot
- De auto geeft aan als het linker portier geopend is
- De puddle lights (rood/witte verlichting in het portier) werkt
- De knoppen voor de centrale vergrendeling werken
- Als ik het portier handmatig met de sleutel op of van het slot haal, werkt dit wel
Zou dit opgelost kunnen worden met het schoonmaken en smeren van het een en ander, of is het een lamme servo die vervangen moet worden? En kan ik dan alleen de servo (makkelijk) vervangen, of moet ik dan een hele nieuwe slot module? Ik heb al wat filmpjes bekeken over hoe je het portier uit elkaar haalt, en het eerste paneel er af halen is geen probleem, maar daarna krijg je te maken met de raammotor.. Ik krijg graag tips over waar te beginnen.
Volkswagen
Polo 9N