Centrale deurvergrendeling met afstandbediening

Hallo mede-polorijders,

Ik bezit een polo 9n uit het jaar 2002. Nu zit hier wel centrale deurvergrendeling op, echter zonder afstandbediening. Nu had mijn schoonvader nog een Spy setje over. De afstandbediening die hierbij zit vind ik niet zo mooi (lees lelijk). Ik wil dan ook graag een origineel (ogende) klapsleutel. Deze kan ik bij Spy niet vinden helaas. Nu heb ik wat forums door zitten ploeteren en kwam ik op de site van Wenmar. Hier kom ik setjes tegen met een klapsleutel die ook nog eens origineel oogt.

Een medewerker van Wenmar geeft aan dat er voor een 6n wel een plug-and-play set bestaat. Echter zou hiervoor een CPV-module (?),in een piepschuimen bak, in de kofferbak moeten zitten. Verdere informatie kan hij niet echt geven. Kunnen jullie mij vertellen of er plug-and-play klapsleutels voor de polo 9n zijn? Het knippen en plakken in kabels zie ik niet zo zitten.

Graag hoor ik van jullie.
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V 75 PK 
Danku. Mijn dank is groot. Het zou dus wel origineel moeten kunnen. Bij mijn schoonvader in de (Volkswagen)garage geven ze aan dat dit niet mogelijk zou zijn / nooit gedaan is.
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V 75 PK 
Ben er ook mee bezig geweest en overal kreeg ik te horen dat het niet mogelijk was bij een 9N. Of het zat er in bij aankoop of je had pech. Persoonlijk vond ik dit vreemd want volgens mij kan je bijna alles achteraf (laten) inbouwen.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Precies wat ik dacht. M'n schoonvader vertelde dat hij daarom regelmatig een Spy-set heeft ingebouwd. Echter vind ik dat geknip en geplak in kabelsb bij deze set nogal beun. Mocht het onverhoopt toch niet lukken dan zal het moeten. Echter mijn voorkeur gaat, zoals altijd, voor origineel.

Mijn Duits is redelijk, maar niet goed genoeg om de volledige handleiding te kunnen begrijpen. Zover ik uit de handleiding kan halen zijn er twee onderdelen nodig, namelijk sleutel + module. De module zit bij de pedalen. Echter niet duidelijk is of dat er verschillende modules zijn voor 3 / 5 deuren en wel/geen elektrische ramen en alarm. En als er verschil in zou zitten: hoe kom ik aan de onderdeelnummers? Het laatste betreft het programmeren / inleren van de module. Is de module plug-and-play of moet deze ingeleerd worden?

Hopelijk kunnen jullie (Iichel, ik zie dat je in Zwitserland woont. De duitse taal zal je niet vreemd zijn ;)) mijn vragen beantwoorden.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V 75 PK 
Ik heb dit ook eens opgezocht, ik kwam via Etka (onderdelen prog) erachter dat je gewoon klapsleutels kan bestellen bij VW en deze waren niet eens heel erg duur. Ze zullen dan nog wel ingeprogrammeerd moeten worden. Maar het grootste probleem is je Comfortmodule, deze moet namelijk de functie voor CV met afstandbediening hebben. De ontvanger werkt volgensmij via deze module, in Etka kon ik ook zien dat er verschillende varianten modules zijn en deze zijn wel erg prijzig. Of je zou op de sloop moeten gaan kijken maar dat lijkt me een lastige omdat je een vrij specifieke nodig hebt. Ik zit zelf wel te denken aan een setje van SPY, dit is toch wel iets makkelijker om te doen dan een origineel systeem. Het voordeel is dat je niets hoeft te programmeren omdat je je chip over kan zetten, alleen je sleutelbaard aanpassen is het enigste wat een beetje lastig kan zijn.
 
Volkswagen  Polo 9N 2003  1.4i 75PK BBY 
Ik heb dit ook eens opgezocht, ik kwam via Etka (onderdelen prog) erachter dat je gewoon klapsleutels kan bestellen bij VW en deze waren niet eens heel erg duur. Ze zullen dan nog wel ingeprogrammeerd moeten worden. Maar het grootste probleem is je Comfortmodule, deze moet namelijk de functie voor CV met afstandbediening hebben. De ontvanger werkt volgensmij via deze module, in Etka kon ik ook zien dat er verschillende varianten modules zijn en deze zijn wel erg prijzig. Of je zou op de sloop moeten gaan kijken maar dat lijkt me een lastige omdat je een vrij specifieke nodig hebt. Ik zit zelf wel te denken aan een setje van SPY, dit is toch wel iets makkelijker om te doen dan een origineel systeem. Het voordeel is dat je niets hoeft te programmeren omdat je je chip over kan zetten, alleen je sleutelbaard aanpassen is het enigste wat een beetje lastig kan zijn.

Valt reuze mee, voor een gebruikte module betaal je tussen de 30 en 50 euro en makkelijke te vinden. Sleutels zijn geloof ik tussen de 15 en 25 ps (compleet). En tenslotte nog 25 euro voor kabels om te kunnen programmeren. Dus voor 100,- een OEM oplossing. Lijkt mij zeer aantrekkelijk, ik ben er zelf dan ook mee bezig momenteel.
 
Volkswagen  Polo 9N  1.2 
Hartstikke bedankt heren! Zou je toevallig ook kunnen opzoeken welke module (onderdeelnummer) ik moet hebben voor een driedeurs, elektrische ramen en geen alarm? Ik heb een Spy set liggen, maar vind dit persoonlijk niks.
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V 75 PK 
@Steff , Ik wist niet dat dit in het gebruikte circuit zo makkelijk te krijgen is en voor die prijzen, origineel bij VW is best prijzig. Hou me op de hoogte hoe het bij jou gaat, ik zou ook graag een afstandsbediening of klapsleutels willen hebben voor mijn auto.
@Brianpel , Wat voor set van Spy heb je liggen misschien is het interessant voor mij?
 
Volkswagen  Polo 9N 2003  1.4i 75PK BBY 
Valt reuze mee, voor een gebruikte module betaal je tussen de 30 en 50 euro en makkelijke te vinden. Sleutels zijn geloof ik tussen de 15 en 25 ps (compleet). En tenslotte nog 25 euro voor kabels om te kunnen programmeren. Dus voor 100,- een OEM oplossing. Lijkt mij zeer aantrekkelijk, ik ben er zelf dan ook mee bezig momenteel.
Is het je inmiddels al gelukt? Het is bij mij op een laag pitje gezet, maar wil het toch nog wel graag.
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V 75 PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!