Voorstellen Catunambú’s nieuwe ride

Catunambu

Bekend lid
1,536
754
133
Omdat de Mini te klein was voor de zwangerschaps hormonen van mijn vrouw, hebben we weer afscheid genomen van 210pk en terug gezakt naar slechts 86pk en iets uit de VAG-groep.

Nu t echte verhaal:
Al enige tijd speelde in mijn hoofd t idee om een stationwagen aan te schaffen en de Mini Cooper S weer van de hand te doen. Toeval wil dat ik op een mooie dag even zat te scrollen door het aanbod op www.schadeautos.nl en daar een leuke Skoda Fabia 1.2TSI 2014 zag staan. De auto van mijn zwager was die week kapot gelopen en stuurde deze Fabia door naar mn zwager. Hij zag hier geen heil in, maar wel in de Mini Cooper S. Advertentie van de Fabia ook maar door gestuurd naar mn vrouw en zij vond de Fabia wel een “verstandige auto voor de toekomst”. Zodoende werd besloten om de verkoper te bellen en te vragen naar de staat van de auto: “een nette auto met een Rotterdams accent”. Of nouja, dat laatste stuk zei hij er niet bij maar het klonk wel zo.
Besloten om de auto maar aan te schaffen en op transport te gooien. Een goede week later verscheen de Skoda dan eindelijk bij mn werkplaats:
IMG_4614.jpeg

Zo als je ziet betreft dit een Skoda Fabia 1.2TSI met een aantal extra’s: een paar flink beschadigde carrosserie delen.

Niks wat een bezoekje aan de sloop en een spuiterij niet kan verhelpen en zo staat ie wr dan nu bij:

IMG_4727.jpeg

Nu even een aantal feiten op een rijtje:
- bouwjaar 2014
- 98.000km NAP
- 3e eigenaar
- dealer onderhouden
- 1.2TSI 86pk 5versn.
- trekhaak
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Hele mooie vervanger en hij staat er weer blinkend bij, mooie uitvoering zeker in deze kleur.
Je hebt hem weer netjes hersteld wel jammer van de mini maar voor de kleine straks is dit inderdaad de betere keuze.
 
Volvo  -  - 
  • Leuk
Waarderingen: Catunambu
Hele mooie vervanger en hij staat er weer blinkend bij, mooie uitvoering zeker in deze kleur.
Je hebt hem weer netjes hersteld wel jammer van de mini maar voor de kleine straks is dit inderdaad de betere keuze.
De voordelen van deze auto tov de Mini zijn het verlies in vermogen meer dan waard!
- Fabia is lichter
- Fabia is ruimer
- Fabia heeft 5 zitplaatsen
- Fabia is vooral een heeeeel stuk zuiniger
- Fabia onderdelen zijn zo ongeveer de helft van Mini onderdelen.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: kawazxr
Mooi hersteld! Was het economisch nog een slimme keuze t.o.v. een schadevrije Skoda?
Ook met verkoop in het vooruitzicht over wie weet hoeveel jaar.
Voor de aankoop heb ik de volgende specs in Marktplaats ingevoerd:
Merk/type: Skoda Fabia
Bouwjaar: 2013-2014
Kilometerstand: 90.000-100.000
Carosserievorm: Station

Conclusie: aankoop Fabia was de helft van de resultaten op marktplaats. Transport was 100ex en de schade heb ik voor 1275 weten te herstellen.. Reken maar uit ;) Daarnaast rijd mijn vrouw voornamelijk in deze auto en zij rijd nog geen 5000km per jaar. Voor ons kon dit prima uit zo!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Nog even snel gekeken en berekend: wij kunnen minimaal 3 jaar rijden voor 5000km per jaar voordat we gaan afschrijven op de auto. Het grootste voordeel is dat ik zelf alles kan doen aan deze auto. Mocht de ketting falen, kost mij dit c.a. een avond stevig sleutelen en de prijs van een nieuwe kettingset.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Ja precies, goede deal en zelf handig + sloopspullen scoren. Zo moet je zo'n project aanvliegen!
Er staat nu ook een Kia Niro te koop die je voor 3.5K klaar hebt dan zit je 9K onder de prijs van een soortgelijke die schadevrij is.

Mooie business.
Mits chassis recht is, airbags niet af gegaan zijn en de auto geen wok melding heeft. Als deze zaken al tegen staan, blijft het een waarde drukking op de verkoopprijs.

Zelf eens een Saab 9-3 2.8V6T Aero Sport Estate Hirsch Performance gekocht voor het bedrag van 2000 incl bezorging aan huis. Ding was total loss verklaard nadat ie onder een Fiat Panda geschoven was. Schade betrof: 2x koplamp, 2x spatbord, 1x motorkap, 1x bumper compleet, 1x koelerpakket, 1x gordelspanner, 1x dashboard, 1x airbag en 2 airbagsensoren. Auto samen met mn pa als project aan gepakt en voor de onderdelen een 9-3 Sedan 1.9TID met 500.000km gekocht voor 500 euro die nog in redelijke staat was. Hiervan het dashboard en exterieurdelen overgezet, een airbagsetje via onderdelen lijn en de airbagmodule laten resetten (helaas geen gebruikte module kunnen vinden omdat t weer een pietjepukdevlierefluiter uitvoering was met een speciale airbagmodule) Totaal waren we 2500 euro kwijt aan onderdelen, lak en airbagsysteem. Auto uit eindelijk verkocht voor 7000. Plus een leuke video op YouTube waarbij de auto op de rollerbank staat bij Giesbert. Als kers op de taart een Autoweek waarin deze auto in 2 pagina's werd beschreven!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Projectje! :tongueout:
Tegenwoordig zijn mensen ook wel preciezer met auto's aanschaffen m.b.t. schade en verleden.
Het verkopen ervan wordt dus wel wat lastiger dan 'vroegah'.

In dit geval is het een Kia Niro met enkel een kleine schade linksvoor (bumper, spatbord en koplamp) + een stuur en benen airbag.
Allemaal makkelijk verkrijgbaar!
 
Projectje! :tongueout:
Tegenwoordig zijn mensen ook wel preciezer met auto's aanschaffen m.b.t. schade en verleden.
Het verkopen ervan wordt dus wel wat lastiger dan 'vroegah'.

In dit geval is het een Kia Niro met enkel een kleine schade linksvoor (bumper, spatbord en koplamp) + een stuur en benen airbag.
Allemaal makkelijk verkrijgbaar!
Van deze auto is de schade slecht tot niet herleidbaar, geen melding op de rapporten gevonden.

Die Kia Niro klinkt alsof deze vrij ver kapot is. Hoe zit t met de chassisbalken? Vaak als een airbag kapot is, heb je daar ook zat te doen.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!