BT touch adapter in combinatie met RNS310

Mmm, ik kan op geen enkele manier via de cradle bluetooth pairen met mijn rns. En dan doel ik op audio streamen. Ik zie helemaal geen bleutooth onder media staan :(. Of moet ik de programatuur van de rns en cradle bleutooth module aanpassen?
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
Als je dan nog niet genoeg muziek hebt kun je een nog groter medium aan je mdi hangen. Zelf heb ik een 500Gb schijf in de auto.

Big Grin


Mmm, ik kan op geen enkele manier via de cradle bluetooth pairen met mijn rns. En dan doel ik op audio streamen. Ik zie helemaal geen bleutooth onder media staan :(. Of moet ik de programatuur van de rns en cradle bleutooth module aanpassen?

Ligt het niet aan je telefoon ? Ik heb een iPhone 5 met iOS 7.0.4
 
ik heb een RNS 310 maar ik heb ook een touch adapter die werkt. maar wil gewoon spotify kunnen afspelen zonder dat ik een aux kabeltje op de rns 310 en iphone moet aansluiten. wie kan mij helpen hoe dit werkt...??
 
Volkswagen  Polo R-line  1.2 
heb de auto zo even niet bij de hand maar ik geloof onder het knopje media daar staat dan BT audio ofzo.
en dan gewoon sportify openen en afspelenStick Out Tongue zo werkt het met het afspelen van audio die op de telefoon staat wel

Bij mij werkte het niet met de touch en nu met de adapter met 2 knoppen wel.
ook kan mijn adres boek benaderen met behulp van spraak bediening.
 
Het is alweer een jaar geleden sinds de laatste post, maar ook ik ervaar problemen met de RNS 310 i.c.m. touch adapter.
Een tijdje is het goed gegaan, nu krijg ik weer dat hij maar met 1 van de 2 koppelt. dus of met de touch adapter waardoor ik wel handsfree kan bellen etc. OF hij koppelt met de RNS 310 waardoor ik wel muziek kan streamen via BT...
Maar NIET meer allebei dus...

Iemand nieuwe ervaringen of tips?
 
Het volgende werkte bij mij en nu pas ben ik tevreden:

1. De RNS en de Touch Adapter naar fabrieksinstellingen resetten

2. Met VCDS de Touch adapter via 'adaptation' aanpassen, je moet daarvoor wel over VCDS beschikken of de dealer dat laten doen: Ik heb de vier nummers die er in geprogrammeerd staan voor de Volkswagenservice veranderd in niet bestaande 0800 nummers, ook die nummers die vanuit het buitenland gebeld zouden worden. De Touch belt de VW service als je binnen een paar minuten na afsluiten contact weer met de telefoon in de zak in de auto stapt. Kennelijk dus als de CANBUS nog niet in de sleepmode is en je de auto weer start. Dat bellen wordt nu door de provider direct onderbroken omdat het nummer niet bestaat, dus nog voordat er een melding op de RNS kan verschijnen is de verbinding weer verbroken. Ik merk er nu niets meer van.
Verder heb ik met VCDS de spraakbediening uitgeschakeld, want ook die werkt slecht en is uiterst irritant.
Ook heb ik met VCDS een piepje geprogrammeerd. Als ik ingestapt ben en de telefoon maakt verbinding, krijg ik een piepje. Hetzelfde bij uitschakelen contact. Handig vind ik dat, ik weet dan altijd dat ik mijn telefoon bij me heb, die ik 's morgens wel eens wil vergeten. Kan ik hem nog snel halen.
3. Nu verbindt hij de telefoon (Samsung) direct met de VW Phone en kan ik via de RNS bellen en audio streamen. Dat vinkje moet je idd. even aanzetten op je telefoon. Het kan dus zijn dat dat vinkje op je telefoon niet aanstaat, wat wel eens door een update kan gebeuren.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDi Bluemotion 
Allereerst bedankt voor je uitgebreide uitleg!
Inderdaad, ik heb dus ook het probleem dat die wel verbind met de VW UVH maar niet met touch adapter, waardoor die automatisch gaat bellen naar VW klantenservice o.i.d.
Ik ga zometeen proberen om allebei terug te zetten naar fabrieksinstellingen en dan opnieuw te koppelen.

Helaas beschik ik niet over VCDS, waar woon je ergens? misschien kunnen we een x meeten als je tijd hebt...
of zijn er duidelijke instructies voor om het in te stellen in VCDS

Btw ik heb een iPhone 5S, moet ik daarbij ook een instelling aanvinken, zo ja welke?

alvast bedankt voor de hulp!
 
Dag allemaal,

Ik ben nieuw op het forum en heb mij aangemeld wegens de vele uitgebreide uitleggen, en omdat ik een probleem heb.
Recentelijk heb ik een VW Polo 6R BM (bouwjaar 2011) gekocht met RNS310 en Touch Adapter. Als telefoon gebruik ik een Sony Xperia Z3 compact met android 5.1.1.

Nu kan ik met mijn telefoon wel verbinding maken met de touch adapter (en mijn contactenlijst importeren e.d.) maar niet met de RNS (VW Phone). Ik kan wel handsfree bellen maar geen muziek streamen. Op een android 4.4.4. telefoon kan dit wel. Hoe kan ik dit oplossen? Waarschijnlijk ligt het aan mijn telefoon. Zou ik een nieuwe bluetooth module moeten aanschaffen (en zo ja, welke raden jullie aan?) Ik kan moeilijk zien welke ik nu heb, maar mijn RNS geeft het volgende aan qua firmware e.d.

Produchtversie: 3COO35270B
Softwareversie: O351
Systeemhardware: H18

Alvast bedankt!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75pk 
Hallo @DakuHose,

Met de touch adapter zijn meer problemen...het is zelfs nog auto afhankelijk of het goed functioneert of niet.
In mijn vorige auto werkte de touch probleemloos maar in mijn huidige totaal niet ( zelfde configuratie )
de touch adapter neemt alle functies over van de RNS dus misschien moet je nog een vinkje zetten voor de audi stream in de touch adapter...
Ik kan me niet meer heugen of dit toen werkte....is 3 jaar geledenStick Out Tongue

Maar ik ben nu in het bezig van een RNS 310 in combinatie met een adapter met 2 knoppen en deze is goedkoper en werkt veel beter. ( incl. audi stream en spraak bediening )
 
Hallo @DakuHose,

Met de touch adapter zijn meer problemen...het is zelfs nog auto afhankelijk of het goed functioneert of niet.
In mijn vorige auto werkte de touch probleemloos maar in mijn huidige totaal niet ( zelfde configuratie )
de touch adapter neemt alle functies over van de RNS dus misschien moet je nog een vinkje zetten voor de audi stream in de touch adapter...
Ik kan me niet meer heugen of dit toen werkte....is 3 jaar geledenStick Out Tongue

Maar ik ben nu in het bezig van een RNS 310 in combinatie met een adapter met 2 knoppen en deze is goedkoper en werkt veel beter. ( incl. audi stream en spraak bediening )
Hallo @krisrock
Bedankt voor de snelle reactie. Ik zal vandaag eens kijken naar de instellingen van de touch adapter.
Waar ik dan nog niet uit ben is dat ik geen problemen ondervind bij een android met fw 4.4.4. en wel met een android fw 5.1.1.

Kan dit nog een rol spelen?

Zou het jammer vinden als het aan de touch adapter ligt, vind het wel een mooi ding Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!