BT touch adapter in combinatie met RNS310

krisrock

Bekend lid
1,745
178
92
Hallo allemaal,

Zoals de titel al aangeeft heb ik dus een RNS310 en een touch adapter in mijn polo zitten.
Helaas werkte dit niet altijd na behoren, verbinding viel soms zomaar weg ( vooral na een telefoongesprek )
Of ik kreeg gewoon helemaal geen verbinding. Ook ging het verbinden vaak mis als de auto uit werd gezet zonder dat de sleutel uit het contact werd gehaald en dan weer gestart werd.
Dit probleem heb ik aan de dealer voorgelegd en onder garantie een nieuwe touch adapter gekregen maar helaas dit loste het probleem niet op.
Dus bij de eerst onderhoudsbeurt dit weer aangegeven.
Na een paar uur telefoon, de touch adapter in combinatie met de RNS 310, zal volgens de monteur nooit goed werken ( communicatie probleem tussen beide apparaten )
De oplossing was een BT adapter met de 2 knoppen erop.

Deze nu 2 week in bezit en de problemen zijn weg! Ook werkt de spraakbediening nu wel wat bij de touch ook niet werkte.

Maar wat vreemd is, in onze vorige polo ook met de RNS 310 uitgevoerd hadden we deze problemen niet dus hoe dat kan?Stick Out Tongue
Misschien kan het met software versies te maken hebben maar dat durf ik niet te zeggen.

Misschien zijn er meer mensen met dit probleem dus vandaar het bericht.
 
Zoals de titel al aangeeft heb ik dus een RNS310 en een touch adapter in mijn polo zitten.
Helaas werkte dit niet altijd na behoren, verbinding viel soms zomaar weg ( vooral na een telefoongesprek )
Of ik kreeg gewoon helemaal geen verbinding. Ook ging het verbinden vaak mis als de auto uit werd gezet zonder dat de sleutel uit het contact werd gehaald en dan weer gestart werd.

Je maakt het wel spannend voor mij, donderdag haal ik mijn Polo op met een RNS310 icm een touch adapter. Het enige waar ik me vooraf zorgen om maakte was of die touch adapter goed zou werken. ;)

Ik heb vooraf al een cradle gekocht voor mijn iPhone. Lijkt hetzelfde principe als de adapter met de twee knoppen. Heb weer wat hoop dat alles inclusief voicebediening gaat werken.

foto.JPG

Waar ik ook benieuwd naar ben is of ik alle telefoon-info via de RNS310 zal kunnen uitlezen. Polo is in februari 2011 op kenteken gezet. Las dat uitlezen op het RNS scherm pas mogelijk is vanaf produktieweek 44-2010.
 
Ik vind het allemaal maar ingewikkeld en snap het systeem nog niet echt. VW-logica ?? Klopt het dat de cradle via BT verbonden wordt met de RNS310 ? En vervolgens koppel je je iphone via BT met de cradle ? Of zoiets ? Tijdens de proefrit heb ik een poging gedaan om te koppelen. Maar toen een vrouw in het duits tegen me begon te commanderen heb ik t maar gauw opgegeven :grin:.

Wil jij uitleggen welke handelingen ik moet doen om mijn iPhone operationeel te maken in die Polo ? Het lijkt wel of het instructieboekje over een heel ander systeem gaat. :confused: Thnx.
 
De cradle is via een communicatie netwerk (CAN-comfort-private) verbonden met de bleutoothmodule onder de rechtervoorstoel. Deze communiceert op zijn beurt via het CAN-comfort netwerk met het RNS-systeem.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
Ik herken de problemen niet met de BT adapter i.c.m. de RNS310. Koppel je adapter aan je RNS en dan pas je telefoon pairen met de touch.
Controleer of je de meest recente software hebt op je adapter. Zo niet, updaten.

Volkswagen Zubehör Shop - Bluetooth-Touch-Adapter für Mobiltelefonvorbereitung 3C0051435TA
of
Volkswagen Zubehör Shop - Touch-Adapter Voice V2, Mobiltelefonvorbereitung Plus 3C0051435CE
of
Software-Updates und Anleitungen < Downloads < Volkswagen Original Zubehör < Service & Zubehör

Suc6 ermee
 
Vandaag mijn Polo opgehaald :grin:.

Bij het wegrijden bij de dealer was het direct gelukt om mijn iPhone te pairen met/via de Touch adapter. In m'n BT lijst in de iPhone gekoppeld aan Touch adapter. Maar eigenlijk helemaal niks via dat kleine scherm. Streamen via BT werkte ook niet.

Thuis fabrieksinstellingen teruggezet en helemaal opnieuw begonnen. Nu m'n iPhone gepaird met de 'VW-Phone' in de BT lijst. Perfect, alle informatie en bediening via de RNS. Kan blijkbaar ook zonder de Touch-adapter. Daar zit nu de iPhone cradle: alles in het zicht en hij wordt meteen opgeladen. Spotify is nu ook te streamen via BT, alleen jammer dat die info (afspeellijst, nummer) niet in het scherm van de RNS zichtbaar is. Via de midi aansluiting krijg ik overigens een foutmelding.

Voice-bediening werkt goed. Zowel voor de phone als voor BT-streamen. Alleen jammer dat dat nog in het duits gaat, toch maar een cursusje tegen aan gooien ;).

RNS310.JPG
sw-versie 0357
 
Dan nog de vraag: kan je spotify nummer skippen via de RNS (pijltjes/scan knoppen linksboven) terwijl je streamt via BT? :)
Nee, mij niet gelukt. Alleen via voice-commando's of direct op de iPhone.

Hoe stream je muziek?
Want dit werkt helaas nog niet bij mij
De instellingen heb ik weer helemaal vanaf de fabrieksinstellingen opgebouwd. Bij de eerste keer van het afspelen van Spotify kwam de vraag of ik BT-streamen wilde. En het werkt. Ergens in de setupschermen staat ook optie BT-streamen die je moet aanvinken.
 
Overigens aan muziekmogelijkheden geen gebrek. Mijn favoriet blijft Spotify streamen. Maar ik heb ook een 8gb USB stick aan de mdi gehangen. En volgens mij kan ik op het sd-kaartje van 16gb naast de navigatiekaarten ook nog muziek kwijt.

Tot nu toe zeer tevreden met de combi RNS310 en BT.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!