Brandstofpomp?

Heb ik ook dit is een bekent probleem.
Je kan een nieuwe kopen maar die gaat het zelfde doen.
En vw doet als of ze nergens iets van weten als of jij de eenigste ben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sase
Heb ik ook dit is een bekent probleem.
Je kan een nieuwe kopen maar die gaat het zelfde doen.
En vw doet als of ze nergens iets van weten als of jij de eenigste ben.
Juist,ik bel ze en ze zeggen we weten van niks!

brandstof opvoer pomp onder de rechter achter stoel is een mogelijke oorzaak.
Hoeveel kost dat?

@polo-chris heeft onder garantie een nieuwe gekregen hoorde ik
Ik heb deze tweede hands gekocht via marktplaats
 
Laatst bewerkt door een moderator:
21-pfn-4  Polo  1.2 
Tweedehands zijn ze rond de €80
Maar het probleem blijft hoe ga je de benzine slangen er af krijgen die zijn helemaal uit gehard.
En dan is ook nog maar de vraag een tweedehands gaat dit probleem ook weer krijgen.
 
als je nu een nieuwe pomp koop krijg je een ander type met druk regelaar in de pomp
het brandstof filter onder de auto waar ook de druk regelaar in zit komt dan te vervallen
bij de pomp wordt hiervoor een extra brandstof leiding geleverd
dit is bij mijn nu bijna twee jaar geleden onder garantie gedaan en de pomp is nog steeds stil
ik denk dat je juiste persoon bij een dealer moet treffen die dit probleem al eens bij de hand heeft gehad
deze zal je zeker verder kunnen helppen bij mijn is het toen prima opgelost
groet donna
 
als je nu een nieuwe pomp koop krijg je een ander type met druk regelaar in de pomp
het brandstof filter onder de auto waar ook de druk regelaar in zit komt dan te vervallen
bij de pomp wordt hiervoor een extra brandstof leiding geleverd
dit is bij mijn nu bijna twee jaar geleden onder garantie gedaan en de pomp is nog steeds stil
ik denk dat je juiste persoon bij een dealer moet treffen die dit probleem al eens bij de hand heeft gehad
deze zal je zeker verder kunnen helppen bij mijn is het toen prima opgelost
groet donna
Ja ik wil ook best naar een dealer. Ik leg ze uit over het probleem ze weten wel waar ik het over heb maar toch zeggen ze eerst een check doen, en zeggen ze
ons uurloon is 110 euro. Als ze nou zeggen dit is het probleem dit is al bekend,dan ga je der heen. Maar voor en check 110 euro?
 
21-pfn-4  Polo  1.2 
als je nu een nieuwe pomp koop krijg je een ander type met druk regelaar in de pomp
het brandstof filter onder de auto waar ook de druk regelaar in zit komt dan te vervallen
bij de pomp wordt hiervoor een extra brandstof leiding geleverd
dit is bij mijn nu bijna twee jaar geleden onder garantie gedaan en de pomp is nog steeds stil
ik denk dat je juiste persoon bij een dealer moet treffen die dit probleem al eens bij de hand heeft gehad
deze zal je zeker verder kunnen helppen bij mijn is het toen prima opgelost
groet donna
Waar kan ik de nieuwe pomp kopen? De dealer is veel te duur,ze vragen 400 euro + uurloon totaal 600 euro.
 
21-pfn-4  Polo  1.2 
Ik had een mail gestuurd naar de dealer,en ik krijg deze antwoord:

De gemodificeerde pomp kost €297.24 incl btw, daarbij hoort ook nog een aangepaste brandstofleiding, deze kost €35.51 incl btw.
Ja dit betreft een gemodificeerd onderdeel, het OEM nummer is 6R0 919 050 AB.
 
21-pfn-4  Polo  1.2 
De dealer wilt dit niet vervangen,omdat ik dit niet bij hun heb gekocht? Wie kent een goeie garage die dit wil vervangen?
Wat een service dan zeg ... en dat van een merkdealer?
Tuurlijk heeft hij liever dat je de onderdelen ook bij hem koopt omdat daar voor hem ook marge op zit maar ook als je zelf de onderdelen mee neemt zou hij dit toch moeten doen? Je betaald toch immers het arbeidsloon.
 
In mijn ogen het juiste antwoord van die garagist. In de ogen van de klant kan dat overkomen als geldklopperij maar dat hij dit zegt is niet zomaar.

Stel dat hij je pomp installeert maar er is een probleem met die pomp, die garagist heeft dan geen zin in gedoe omdat de klant dan misschien gaat zeggen dat de garagist de pomp kapot heeft gedaan en niet wil betalen. Ik ben zelf ook mechanieker en doe af en toe ook werkjes voor vrienden, maar dat is ook iets wat ik zelden ga doen. Onderdelen installeren die ze weet ik veel waar gehaald hebben. (Mechanische onderdelen dan, schakelaars of lampjes oid geen probleem)

Zo kwam overtlaats een vriend vragen voor zijn distributieriem+ waterpomp en thermostaat te vervangen, hij had online alles al gekocht. Thermostaat was helemaal omzeep al, distributieriem en waterpomp had hij op de sloop gehaald. Stel dat ik dat dan monteer, dan ga ik de 'slechte garagist' zijn want auto warmt niet of overhit, of distributieriem springt en kleppen helemaal krom.

Ik snap wel dat het in de ogen van de klant misschien verkeerd overkomt, maar je moet het ook eens langs de andere kant aankijken.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!