Boordcomputer niet aanwezig

Sinds een weekje in het bezit van een polo 6r, waar helaas geen boordcomputer in zit. Althans niet de bediening ervoor op de rechterhendel.
Vreemd genoeg (voor mij althans) heeft de auto wel cruise control.

Ik wil graag me verbruik, afstand etc. kunnen zien via de boordcomputer. Is dit een kwestie van een andere hendel met knop voor BC te monteren of moet er nog meer gedaan worden?
Gaat om een polo highline 6r uit 2011.
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.4 FSI 86pk 
die zijn er idd wel, de Trendline uitvoering van de 6R was meestal zonder FIS, was wel als optie leverbaar op de trendline
Vreemde aan dit vind ik het volgende, Oguu heeft het over een highline uit 2011.
Zover ik weet waren alle highline uitvoeringen standaard voorzien van de "simpele" (niet GTI) FIS. Onze highline (2010) heeft het iig wel.
OF het is geen highline of er is wat anders aan de hand :confused:
Oguu heeft jouw polo de andere standaard highline opties wel dan?
(donkere achterramen, ondergril met chroom, sport stoelen, climatronic, regensensor,lm velgen o.a.)
 
Misschien is het wel een trendline af fabriek met achteraf opties ingebouwd.
Zoals redelijk vaak werd gedaan trendline werd verkocht als comfortline door opties achteraf maar dan mis je wel de binnen verlichting achterin en geen h7 koplampen.
Ik weet niet of dit ook zo is met fis maar zou kunnen Lijkt me. Volgensmij kan je zien wat voor uitvoering je hebt op de stikker onder de mat van je kofferbak.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 69pk Style 
die zijn er idd wel, de Trendline uitvoering van de 6R was meestal zonder FIS, was wel als optie leverbaar op de trendline
Vreemde aan dit vind ik het volgende, Oguu heeft het over een highline uit 2011.
Zover ik weet waren alle highline uitvoeringen standaard voorzien van de "simpele" (niet GTI) FIS. Onze highline (2010) heeft het iig wel.
OF het is geen highline of er is wat anders aan de hand :confused:
Oguu heeft jouw polo de andere standaard highline opties wel dan?
(donkere achterramen, ondergril met chroom, sport stoelen, climatronic, regensensor,lm velgen o.a.)

Jup, heb ze allemaal inclusief stoelverwarming, dimmende achteruitkijkspiegel, 4 elektrische ramen. Climatronic overigens met dat schermpje en niet die 3 knoppen.
Is dit jaar nog uit Duitsland geimporteerd en ook bij kentekencheck geeft het een Highline. Het is er wel een, alleen dus geen knopje voor de boordcomputer, raar maar waar.
Misschien is het wel een trendline af fabriek met achteraf opties ingebouwd.
Zoals redelijk vaak werd gedaan trendline werd verkocht als comfortline door opties achteraf maar dan mis je wel de binnen verlichting achterin en geen h7 koplampen.
Ik weet niet of dit ook zo is met fis maar zou kunnen Lijkt me. Volgensmij kan je zien wat voor uitvoering je hebt op de stikker onder de mat van je kofferbak.
Heb ook de binnenverlichting, maar de H7 koplampen? Zegt me zo niets, hoe herken je dat?

Maar los van zou moeten/kunnen, is het een kwestie van een ander hendeltje monteren of moet er nog meer gedaan worden? Zoja, wat? :)
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.4 FSI 86pk 
Je bent zovizo dan een andere hendel(set) nodig en als ik me niet vergis ook een kabeltje extra voor aan de bcm
En dan het een en ander vrijschakelen met VCDS(als ik me niet vergis)
Wat betreft de koplampen:
Dubbele reflectors voor de H7, met gescheiden dim en groot licht
En de H4 heeft maar een kamer voor een H4 duplo, grootlicht en dimlicht in een unit
Climatronic is idd met scherm
Climatic is met 3 knopen en graden aanduiding en een sensor onder de middelste knop
En de manuele arco is ook drie knoppen maar dan zonder graden aanduiding en geen sensor in de unit
 
Je bent zovizo dan een andere hendel(set) nodig en als ik me niet vergis ook een kabeltje extra voor aan de bcm
En dan het een en ander vrijschakelen met VCDS(als ik me niet vergis)
Wat betreft de koplampen:
Dubbele reflectors voor de H7, met gescheiden dim en groot licht
En de H4 heeft maar een kamer voor een H4 duplo, grootlicht en dimlicht in een unit
Climatronic is idd met scherm
Climatic is met 3 knopen en graden aanduiding en een sensor onder de middelste knop
En de manuele arco is ook drie knoppen maar dan zonder graden aanduiding en geen sensor in de unit

Aha! Bedankt voor de info. Toevallig ook onderdeelnummers?
Heb dan trouwens wel h7 lampen. Al met al vond ik het ook heeeeeeeeel vreemd dat de knop voor bc er niet was, maargoed daarvoor kon ik de auto niet laten staan:)
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.4 FSI 86pk 
ik heb de style uitvoering,ook uit duitsland, ik heb helaas geen cruisecontrol en ik heb de manuele airco,maar wel weer koplampsproeiers,stoelverwarming en de getinte achterramen en ook de boordcomputer,ik hoop wel dat ik eventueel nog cruisecontrol in kan laten bouwen.
 
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
Bij mij, was het een kwestie van andere hendelset, en aanmelden in vcds, om boordcomputer functioneel te hebben. VAGtechniek heeft dat keurig voor me geregeld toen ik cc in liet bouwen.
Thanks! Ik heb ze meteen een mailtje gestuurd. Je bedoelt die in Neunen toch?
Hoop dat het bij mij ook zo geregeld is.

Wat staat er op de sticker in je serviceboekje dan? Of bij het reservewiel?

Overigens hebben ze in Duitsland wel vaker rare uitvoeringen.
Ik zal zo even kijken...
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.4 FSI 86pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!