Boordcomputer MPH naar KMH veranderen

Hoi,

Heb al behoorlijk wat rond gegoogled en dingen uitgeprobeerd maar kom er niet uit. Uiteraard ook dit topic tegen gekomen (https://www.mypolo.nl/xenforo/threads/boordcomputer-geeft-mph-ipv-kmh.8104/), maar geen succes (of ik begrijp het niet ;)).
Untitled.png

Is het überhaupt mogelijk om de digitale snelheid op de boordcomputer in mijn VW Polo MK5/6R (2009) van MPH te veranderen in KMH? Ook via de Carista OBD2 eea geprobeerd maar geen succes. Heb geen extra knoppen/schuifje/hendeltje op mijn ruitenwisserhendel, behalve die om de wissersnelheid aan te passen. En dan de 2 knoppen bij de teller. Het zou helemaal mooi zijn als KMH op de plaats van de temperatuur komt te staan.

Alvast bedankt!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 60pk easyline 
Als ik de linker knop bij de teller 3 x indruk gaat de totale kilometerstand knipperen. Door de rechterknop in te drukken kun je de kilometerstand veranderen in de snelheid en vice versa, maar het lukt me niet om dan ook nog mph naar kmh te veranderen...
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 60pk easyline 
Je ruitewisser hendel heeft een knopje. Die voel je door je vingers op en onder deze hendel te leggen. Onderop voel je hem. Als je die indrukt of ingedrukt houdt veranderd het mph naar aantal km tot service. Of km/h. Bij mij naar km tot service in ieder geval.

Als deze knop er écht niet is.... weet ik het ook niet. Sorry bro. :)
 
Volkswagen  Golf 8 GTE  1.4 TSI 
Je ruitewisser hendel heeft een knopje. Die voel je door je vingers op en onder deze hendel te leggen. Onderop voel je hem. Als je die indrukt of ingedrukt houdt veranderd het mph naar aantal km tot service. Of km/h. Bij mij naar km tot service in ieder geval.

Als deze knop er écht niet is.... weet ik het ook niet. Sorry bro. :)
Ik zal wel de goedkope versie hebben, knopje zit er echt niet.
Is VCDS dan nog de enige optie?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 60pk easyline 
Kan dit niet via service menu?
contact uit knop bij je tellers ingedrukt houden contact aan knopje ingedrukt houden tot ploing hoort.
dan kan je drukken en draaien en resetten van div dingen.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Ik zal wel de goedkope versie hebben, knopje zit er echt niet.
Is VCDS dan nog de enige optie?
Dit knopje (nummer 1) zit er niet?:

900W-wgfx4n1IsVDQIirqcGZzsm18HXG6VGTLi6ciwpoPUPZgcNm-Gc-xdivm_YgAHb29-4mjGpSeoQJfUZB2Tnk_NQYRnNSNg
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Ex-Bluemotion 
Kan dit niet via service menu?
contact uit knop bij je tellers ingedrukt houden contact aan knopje ingedrukt houden tot ploing hoort.
dan kan je drukken en draaien en resetten van div dingen.
Geprobeerd, maar kom niet in een menu. Heb alleen de service interval nu weer gereset ;)

Is er geprogrammeer in module 17 met de taal of anders?
Dit zegt mij zo niets, wat bedoel je precies? Overigens via de Carista app allerlei taal combinaties geprobeerd, maar geen succes (als ik de taal op UK instelde, kon ik zelfs helemaal niet meer het MPH op het scherm krijgen).

Dit knopje (nummer 1) zit er niet?:

900W-wgfx4n1IsVDQIirqcGZzsm18HXG6VGTLi6ciwpoPUPZgcNm-Gc-xdivm_YgAHb29-4mjGpSeoQJfUZB2Tnk_NQYRnNSNg
Nee helaas, heb dit mooie hendeltje.
20210813_150138_resized.jpg
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 60pk easyline 
Helaas zonder de TRIP knoppen lijkt het niet mogelijk. Ben bang dat er niets anders op zit dan deze TRIP knoppen in te laten bouwen, maar dat laat ik dan maar aan een volgende eigenaar over.

Bedankt voor jullie hulp!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 60pk easyline 
  • Leuk
Waarderingen: iichel
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!