Bochtverlichting aan bij achteruit rijden

Beste Polo rijders,

Vraagje. Ik heb een Polo 6C BM en zag laatst een zelfde 6C waarbij de bochtverlichting aan ging bij het schakelen in de reverse versnelling. De meeste recente Volkswagens hebben dit, maar de mijne niet. De auto is wel voorzien van bochtverlichting maar dit gaat niet aan bij achteruit rijden.

Ik heb vanavond een afspraak bij een bedrijf die een aantal opties aanzet op mijn Polo, maar de eigenaar twijfelt of bovengenoemde optie wel beschikbaar is. Ik heb het gezien op een andere Polo, en mijn eigenwijsheid denkt dus dat het wel kan. Iemand hier ervaring mee?

Ter info, onderstaande opties heb ik aangevraagd.
- Rain closing (regensensor aanwezig)
- Needle sweep
- Bocht rij verlichting aan bij achteruit rijden
- Mirror dip rechterspiegel bij achteruit rijden
- Coming home via lichtsensor (lichtsensor aanwezig)
- Comfort knipperen van 3 naar 4
- Hill-hold duur verlengen naar maximaal
- Knipperlicht constant laten branden bij openen achterklep.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4TDI Bluemotion (2014) 
Nou, bovengenoemde codes aanpassen heeft tot een hoop problemen geleid. Byte 20 blijft op 00000001 staan en byte 21 op 00000000 staan terwijl dit contra was.

Ramen sluiten niet meer, de een na de andere storingscode treed op en de auto sluit niet meer.

Iemand?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4TDI Bluemotion (2014) 
Poeh.... ik denk dat @TCL je wel kan helpen. Hij heeft volgens mij wel vaker mensen geholpen hier met foute coderingen. Ben zelf bij hem geweest voor vcds tweaks. Echte vakman.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Antera
Het is een 6c en daarbij zijn de long codings gevaarlijk omdat die niet meer de nut hebben die je gewent bent. Aanpassingen moeten 99,9 % daar niet gedaan worden.

Ik wil er zeker naar kijken maar helaas zal die dan wel naar breda moeten komen. Kijken wat we er nog aa kunnen redden
 
  • Leuk
Waarderingen: VM407 en Pigeon
Zojuist met TCL gesproken en gelijk een afspraak gemaakt later deze week. Nooit geweten dat dit zulke gevolgen kon hebben. Hopelijk valt de schade nog te herstellen bij TCL.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4TDI Bluemotion (2014) 
  • Leuk
Waarderingen: VM407
Waarschijnlijk wel te herstellen daar, maar als je de oude codering nog hebt kun je die toch ook gewoon terug zetten.
Heb je vooraf geen auto scan gemaakt, en van elke module die gewijzigd is een foto gemaakt of iets dergelijks.
Want dan kun je het zelf oplossen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 BlueMotion 
Waarschijnlijk wel te herstellen daar, maar als je de oude codering nog hebt kun je die toch ook gewoon terug zetten.
Heb je vooraf geen auto scan gemaakt, en van elke module die gewijzigd is een foto gemaakt of iets dergelijks.
Want dan kun je het zelf oplossen.

Ja denk je? Heb er slecht van geslapen o_O

Nee. Ben bij iemand geweest die een laptop heeft en zo’n kabel heeft gekocht. Kennelijk heeft diegene er weinig verstand van en laat ook niets meer van zich horen. Als ik dat toch eerder had geweten... Er is wel een scan gemaakt maar deze is niet opgeslagen. Ook geen foto’s van gemaakt. Ik was echt in de veronderstelling dat hier geen schade mee aangericht kon worden.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4TDI Bluemotion (2014) 
Sorry maar dat is echt slecht als je geen scan maakt en opslaat.
Er zijn modules die niet bij de auto scan genoteerd worden maar elke codering die je veranderd moet je de oude opslaan/noteren/foto maken.

Zelf heb ik nu een aantal weken de originele kabel dus ben nog in de leer, maar zoals gezegd als je geen auto scan maakt en alles niet noteert ben je in mijn ogen niet eens kabelwaardig.

Was het wel een originele kabel of ook niet.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 BlueMotion 
We heten niet allemaal @Martien ))))))

Nee dat heeft er niets mee te maken, aangezien ik ook in de leer ben en mijn god niet zou weten welke codering daar terug in moet als je de oude niet hebt.
Ik wil alleen maar aangeven dat het echt slecht is als je iets dan toch doet maar neit weet waar je mee bezig bent.
Kan me nog herineren dat ik mijn codering van de abs kwijt was, maar gelukkig een backup.

TLC heeft toen alleen de meldingen gereset omdat mijn toendertijd nepkabel dat niet kon bij de security acces.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 BlueMotion 
Bij mij niet johan, maar als je het autoscan menu verlaat geeft vcds altijd aan "weet je het zeker, je hebt hem nog niet opgeslagen" of iets in die strekking.
Zie wel in de nieuwste 18.2.1 dat er scans staan in de map logs dus mischien dat hij het nu wel automatisch doet maar de oudere zeker niet.

Maar ik zou wel terug gaan naar diegene of hij het niet heeft opgeslagen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 BlueMotion 
Ben blij dat ik dit topic tegen gekomen ben. Was er al tijden naar opzoek, maar tot op heden zonder succes!

Vanmiddag gelijk aangepast en ik kan bevestigen dat het probleemloos werkt. Super :mrgreen::mrgreen:

Waar naar op zoek?

Afijn. Kleine update tot dusver. De Polo heeft een dag bij de dealer gestaan en de monteur heeft daar het één en ander bekeken en hersteld. Met succes. Het enige wat nu nog moet worden gedaan is het vergrendel systeem werkend maken. De auto kan alleen met de sleutel handmatig op slot, niet op afstand dus. Daar reageert de auto niet op namelijk. Bij het openen haalt de auto het alarm er ook niet vanaf, en begint vrolijk te piepen bij het openen van de deur. In overleg met @TCL heeft al voor een hoop opheldering gezorgd en denkt ook te weten waar dat probleem vandaan komt.

Daarbij nog even een dikke vette shoutout naar @TCL die mij in zijn vrije uurtjes zeer behulpzaam te woord staat en ook mee helpt zoeken naar een oplossing. Super!
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4TDI Bluemotion (2014) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!