bobine

Met een lange pincet of punttang. Een klein beetje (speciaal daarvoor bestemd) vet, zorgt voor een betere geleiding en dat de bobine niet vastkoekt op de bougie.
 
Laatst bewerkt:
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Die is niet sterk genoeg, ik heb het ook een keer gehad, alleen dan niet gescheurd, bij mij was het blokje van het buisje los geschoten en toen probeerde ik het ook met een tang, maar die krengen vreten zich goed vast om de bougie. Heb nu dat speciale vet van de vw om de bougie in te smeren en dat helpt prima.
Wat voo vet voor de bougie? Zodat de rubber eraf glijdt?
 
Volkswagen  Polo BLUE GT  1,4 TSI 200PK 
Aan dat vet heeft hij nu niet veel.
Het rubber moet er eerst uit .
Bij de monteren van de bobine's wat vet in het einde vh rubber doen.

61KtAKbeymL.jpg
 
VW  Polo 6R  1.4 BlueGT DSG 
opgelost, ik kon de volgende dag met een punttang het gelijk eruit halen alsof hij niet vast zat.
Dag ervoor wel volgespoten met kruipolie.
 
Volkswagen  Polo BLUE GT  1,4 TSI 200PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!