Bluetooth + update RNS510

Hallo mensen,
In mijn Polo zit een RNS510, nu wil ik deze graag uitbreiden met een telefoonmodule via bluetooth, maar ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer. Kan iemand mij vertellen wat ik daarvoor nodig heb en in hoeverre daarvoor bijvoorbeeld het coderen van de radio via VCDS oid nodig is? Ik heb in ieder geval al wel uitgevogeld dat er op dit moment nog niets inzit qua module onder de bijrijdersstoel etc. en dat ik mijn binnenverlichtingsunit zal moeten vervangen ivm het microfoonroostertje.

Eventueel zou ik ook graag de navigatiekaarten etc. een beetje updaten, maar dat zit voor mij in hetzelfde bos... kan iemand me een beetje op weg helpen? Thanks alvast!

Ter info, het gaat om de radio met volgende kenmerken: NR: 1TO 035 680 B HW: H11 SW:1100
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI 
Ja dat is nodig. Je hebt nodig:
- Telefoon module
- Kabelboom
- Microfoon
- Binnenverlichting (tenzij je ook boven de achterbank verlichting hebt, dan kun je nog wel eens geluk hebben)

Je monteert eerst de kabelboom, aansluiten op de RNS (er zijn plug en play sets verkrijgbaar bij carsystems.pl, anders moet je even solderen of misschien heb ik er nog eentje voor je die plug/play is)
A-stijl er even uit klikken, kabel naar boven leiden, microfoon aansluiten
Coderen is denk ik wel nodig, anders 'weet' de auto niet dat er bluetooth in zit.

Kaarten updaten is gelukkig makkelijker dan de RNS315. Het moet met een DVD. Ik heb V12 West Europa nog wel ergens, maar die kun je ook zelf downloaden/branden.
Moet wel op een Dual Layer DVD (kost een eurootje of 6) en je moet hem branden op 1X speed.
 
Rns 510 navi kaart v12 is de aller nieuwste.
Die kost niks als je goed zoekt anders Pm me maar.
De bleutooth module koop je op ebay nieuw voor €100
NEW BLUETOOTH VW SKODA SEAT PREMIUM 7P6035730M
Dit model nummer heeft audio stream en is de aller nieuwste van model 2014.
Deze heb ik zelf ook gekocht via ebay 1 maand geleden voor €100 Inc verzenden werkt echt perfect met mijn (iPhone 5 met iOS 8.2)
VW NEU Premium Bluetooth 7P6035730 M RNS RCD 510 315 310 MFD 3 SKODA 2014
Ik had zelf een bod van €85 gedaan en een tegen bod terug van €90 gekregen.
De kabel voor de bleutooth module naar de rns 510 heb ik hier gekocht voor €49
http://procaraudio.nl/shop/bluetoot...3c8-5n0-en-5k0-module-250cm/?add-to-cart=2002
Ik zou de bleutooth module niet onder de stoel leggen het ziet er niet uit en is echt een ramp omdat hij niet helemaal onder de voor stoel past.
Als je hem aan gaat sluiten dat moet je tocht de rns510 er uit halen om de kabel er in te steken dan kan je gelijk de bleutooth module onder je radio plaatsen.
De binnenverlichtingunit met mic aansluiting heeft dit onderdeel nummer 3B0 947 105C
Ook die koop je op ebay nieuw voor €20
Grey Reading Light Ceiling Lamp 1TD947105Y20 3B0947105C For VW Caddy Passat
 
Laatst bewerkt:
Ja dat is nodig. Je hebt nodig:
Coderen is denk ik wel nodig, anders 'weet' de auto niet dat er bluetooth in zit..

Gaat dit om de codering in de auto zelf of voor RNS? Ik zie namelijk in mijn radio wel opties die al aanwezig zijn voor bluetooth.

Ik heb V12 West Europa nog wel ergens, maar die kun je ook zelf downloaden/branden.
Moet wel op een Dual Layer DVD (kost een eurootje of 6) en je moet hem branden op 1X speed.

Als je die hebt dan zou dat wel mooi zijn. Ik heb alvast een dual layer besteld en ik ga nog even zoeken of ik die V12 ergens kan vinden. In hoeverre heeft het updaten van kaarten eigenlijk te maken met firmware versies etc? En heeft het voor mij zin om mijn firmware nog te upgraden (indien mogelijk)? Ik las al eea aan horrorstories over zgn. powerdrains etc.....
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI 
Powerdrains heb je alleen in autos van voor het Polo 6R 'tijdperk' ivm oudere canbus gateways.
Of het voordeel heeft of niet weet ik... ik zou zeggen, if it ain't broke, dont fix it.

De kaarten updaten staat los van de firmware updaten.

Coderen moet je aan de canbus gateway doen. Dus echt via een VCDS of VAS systeem.
 
Pfff... inmiddels een paar dagen verder en het eea geprobeerd. Eerst de V12 gedownload en gebrand op een Philips DVD-RW-DL (die lagen toevallig bij de MM). Werkte niet, toen maar een V11 gebrand, werkt ook niet. Daarna Verbatim DVD's besteld en gebrand, werkt ook niet :S Eea gebrand met IMGBurn op 1x speed.

Telkens als ik de DVD erin doe gaat het een heel eind goed (ongeveer 80/90% vd balk) en dan begint ie overnieuw... Nu heb ik wel kaarten, maar alleen als de DVD erin zit. Daarbij blijft mn RNS steeds opnieuw proberen om de boel te installeren, wat dus steeds faalt op 80/90%. Al met al redelijk irritant :) iemand suggesties?
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI 
Ik heb een "Mobridge Volkswagen CAN Bluetooth" module met microfoon en kabelboom in de verkoop. De mic gaat niet via de binnenverlichting maar deze plak je gewoon linksboven op de voorruit, daarna natuurlijk wel de bedrading mooi weg werken. Na wat technische werk waar ik niks van af weet kun je met de rns510 bellen, opnemen, laatste oproepen checken en door je telefoonboek scrollen.
 
Pfff... inmiddels een paar dagen verder en het eea geprobeerd. Eerst de V12 gedownload en gebrand op een Philips DVD-RW-DL (die lagen toevallig bij de MM). Werkte niet, toen maar een V11 gebrand, werkt ook niet. Daarna Verbatim DVD's besteld en gebrand, werkt ook niet :S Eea gebrand met IMGBurn op 1x speed.

Telkens als ik de DVD erin doe gaat het een heel eind goed (ongeveer 80/90% vd balk) en dan begint ie overnieuw... Nu heb ik wel kaarten, maar alleen als de DVD erin zit. Daarbij blijft mn RNS steeds opnieuw proberen om de boel te installeren, wat dus steeds faalt op 80/90%. Al met al redelijk irritant :) iemand suggesties?

Je moet de lens schoonmaken
 
Heb nu alsnog weer een Verbatim DVD'tje gebrand en deze keer liep ie wel in één keer door. Dus vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan :) Iig bedankt voor de gegevens tips!
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!