Bluetooth Polo 6R 2014

Ik ben sinds deze week eigenaar van een Volkwagen Polo 6R (2014).

De auto heeft een RCD310 radio die in de instellingen ook een bluetooth source aan/uit laat zien. Nu heb ik al het een en ander gelezen, en weet ik dat ik niet over een bluetooth module beschik. De plaats waar deze hoort te zitten is in mijn auto niet onder de passagiersstoel, maar in het handschoenenkastje. Dit is wel dezelfde aansluiting als dat ik online heb gezien dat normaliter onder de stoel hoort te zitten.

Mijn vraag is nu, is het nu mogelijk om bluetooth op mijn radio te activeren door simpelweg een bluetooth module te kopen en deze in het handschoenenkastje aan te sluiten? Zo ja, zijn er (goedkope) modules die aangeraden worden?

Alvast bedankt :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 70pk 
Zou je kunnen doen, maar heb je ook overwogen om een andere radio te laten plaatsen met Apple Carplay / Android Auto en bluetooth?
Ik heb inderdaad eerst gekeken naar een nieuwe radio, maar deze lijken me allemaal best prijzig als je iets van kwaliteit wilt. Ik heb verder geen idee wat een bluetooth module zou mogen kosten (hoeft niet officieel te zijn). Mocht je iets willen aanraden voor een radio of bluetooth module hoor ik het graag :).
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 70pk 
Ik had precies hetzelfde voorval. Ik raad je aan om een RCD330 (Plus) systeem aan te schaffen met apple carplay/android auto. Deze zelf inbouwen is simpel te doen.
 
Volkswagen  Polo 6R 2010  1.2 TDI BM 
@dov om even aan te sluiten op de rest. Ik ben ook geïnteresseerd in een RCD330. Echter voor de Polo 6C. Kan jij hier ook iets in betekenen? Zo ja, zou jij mij ook kunnen berichtten?
 
Volkswagen  Polo 6c  1.2 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!