Bluetooth navigatie Polo 6R

Roelekeee

Nieuw lid
Beste Polo liefhebbers,
Ik rij al een paar jaar met plezier een Polo 6R uit 2010! Mijn auto bevat een RNS410 (gok ik) navigatie systeem. Nu ben ik toch een liefhebber van Spotify tijdens het rijden en ben ik die aux-kabels beu...

Tijd voor een upgrade dacht ik zelf. Aangezien mijn huidige navigatie geen bluetooth heeft maar wel de “phone” knop (mute nu het geluid als ik erop druk) was mijn vraag of het mogelijk is om bluetooth hieraan toe te voegen? Met een software update of een extra item wat je kunt kopen...?

Ik ben geen kenner dus wellicht is het simpel op te lossen of is dit niet mogelijk en moet ik mij oriënteren op een RNS510?

Vriendelijke groet,

Roel

Volkswagen  Polo 6R 
Er zijn eigenlijk meerdere mogelijkheden.

1. Een pariot met streaming mogelijkheden. Met een adapter op de quadlock stekker aan te sluiten. Daarmee kun je dan bellen en streamen en komt het geluid over je systeem. Wel krijg je een apart kastje op je dashboard en loopt de bediening ook via dit kastje.
2. Een RNS315 met bluetooth ingebouwd. Een OEM radio van volkswagen met navigatie. Phone button blijft nog steeds de mute knop, dat wordt niet anders, maar is out-of-the-box de meest complete en waarschijnlijk mooiste oplossing.
3. Een RNS510, deze hebben echter geen bluetooth aan boord. Daarvoor zal je een aparte bluetooth module moeten kopen met kabelboom.
4. Een after-market radio zoals de RCD330. Zelf ben ik geen fan van dit soort radio's, maar er is voor ieder wat wils. Liever zou ik er dan een (duurdere) kenwood of iets dergelijks in doen.

Ik weet overigens niet of op je huidige radio ook een bluetooth module aan te sluiten is. Zoals je bij de RNS510 dus ook zou moeten doen. Let daarbij toruwens op dat je een goede versie koopt, sommige zijn mono waardoor je bluetooh over één kant loopt, of via een truukje mono over beide kanten.

Volkswagen  Polo 6R 
Er zijn eigenlijk meerdere mogelijkheden.

1. Een pariot met streaming mogelijkheden. Met een adapter op de quadlock stekker aan te sluiten. Daarmee kun je dan bellen en streamen en komt het geluid over je systeem. Wel krijg je een apart kastje op je dashboard en loopt de bediening ook via dit kastje.
2. Een RNS315 met bluetooth ingebouwd. Een OEM radio van volkswagen met navigatie. Phone button blijft nog steeds de mute knop, dat wordt niet anders, maar is out-of-the-box de meest complete en waarschijnlijk mooiste oplossing.
3. Een RNS510, deze hebben echter geen bluetooth aan boord. Daarvoor zal je een aparte bluetooth module moeten kopen met kabelboom.
4. Een after-market radio zoals de RCD330. Zelf ben ik geen fan van dit soort radio's, maar er is voor ieder wat wils. Liever zou ik er dan een (duurdere) kenwood of iets dergelijks in doen.

Ik weet overigens niet of op je huidige radio ook een bluetooth module aan te sluiten is. Zoals je bij de RNS510 dus ook zou moeten doen. Let daarbij toruwens op dat je een goede versie koopt, sommige zijn mono waardoor je bluetooh over één kant loopt, of via een truukje mono over beide kanten.
Bedankt voor dit bericht, duidelijk! Ik denk dat ik dan een RNS 315 momenteel in mijn auto heb zitten als ik zo even op internet kijk. Zou je me wat informatie over een bluetooth module kunnen geven?

Volkswagen  Polo 6R 
Een ander optie is een schermpje via Ali express kopen. Iets met android en genoeg ram. Het enige nadeel dat ik heb ondervonden is het scherm. Dit is een glanzend scherm, in tegenstelling tot het OEM matte scherm, dat het zo goed doet in elk licht.

Heb wel menige jaren plezier gehad van een Ali schermpje en kan het zeker aanraden.

Bedankt voor dit bericht, duidelijk! Ik denk dat ik dan een RNS 315 momenteel in mijn auto heb zitten als ik zo even op internet kijk. Zou je me wat informatie over een bluetooth module kunnen geven?

Zou dit kunnen werken denk je?

Volkswagen  Polo 6R 
Ondersteunen die OEM 330's inmiddels airplay (of hoe dat ook heet?)? Ivm het bue zijn van de aux-kabel. En ik zeg aftermarket omdat de meeste bij een rcd330 aan deze denken: https://nl.aliexpress.com/w/wholesale-rcd330-plus-vw.html

Hoe zijn de noname's van de OEM's te onderscheiden eigenlijk? Iets met app en setup knop en mute knop ofzo?

Zou ik liever voor een DM gaan, maar dat is een andere prijscategorie :P

Volkswagen  Polo 6R 
Ondersteunen die OEM 330's inmiddels airplay (of hoe dat ook heet?)? Ivm het bue zijn van de aux-kabel. En ik zeg aftermarket omdat de meeste bij een rcd330 aan deze denken: https://nl.aliexpress.com/w/wholesale-rcd330-plus-vw.html

Hoe zijn de noname's van de OEM's te onderscheiden eigenlijk? Iets met app en setup knop en mute knop ofzo?

Zou ik liever voor een DM gaan, maar dat is een andere prijscategorie :P

@Tarabass https://www.bol.com/nl/p/rns-510-bl...MI_bL8p9yu5wIVT-h3Ch2gcQ5IEAQYBSABEgLGw_D_BwE deze gisteren besteld. Als ik alles zo lees moet dit kunnen werken! Ik hou jullie op de hoogte

Volkswagen  Polo 6R 
Grappig dat ze in India standaard geleverd worden met de Rcd330. Snap het wel, gewoon goed spul. Geen problemen ervaren, bijna alle functies en geluid is aardig.
Het heet ook geen 330 eigenlijk, maar goed, ze worden op meer plekken standaard geleverd

Volkswagen  Polo 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!