Bluemotion 1.2 start/stop.

Martien

Premium lid
475
170
70
Hallo

Het start/stop systeem werkt niet, zodra die zou moeten activeren krijg ik de melding start/stop nicht meuglich.

Nou zegt de verkoper(heb hem 1 dagen) dat het aan de buiten temperatuur kan liggen, evenals een warme motor en een goede accu die minimaal 3 kwart vol is.

Ik ben vandaag naar een vriend gegaan en hij zei vol trots dat dat altijd werkt.
Maar helaas, ook bij zijn polo werkte het niet.
Vcds geeft geen meldingen.

Dus de vraag is werkt de functie bij jullie ook niet als het koud is, kan iemand get bevestigd of heeft iemand tips van kijk daar eens naar of dit kan het zijn.

Wederom dank voor jullie tijd.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 BlueMotion 
Hoi Martijn,

Volgens mij is het van belang dat je motor wel op tempratuur is voor het start stop systeem. Voor het weer buiten durf ik niet te zeggen, volgens mij werkt het bij mij altijd, ik probeer hem altijd uit te zetten aan het begin van mijn rit maar vergeet het soms nog wel eens.

Succes!
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
Welkom Martijn,
Inderdaad werkt soms Start-Stop niet. Dit is afhankelijk van enkele factoren. Bijvoorbeeld als je je gordel niet aan hebt.
Maar ik geloof dat de factoren beschreven staan in het handboekje.
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
  • Leuk
Waarderingen: capszz
Copy pasta eerste google search

Wanneer werkt het stop- startsysteem?


Er zijn een aantal voorwaarden nodig voordat het stop- startsysteem zal kunnen werken:

  • De motor moet warm zijn : een koude start is nooit gunstig en een koude motor draait hoe dan ook minder voordelig. Daarnaast wordt de motorwarmte gebruikt voor verwarming van het interieur. Het is dus beter om een warme motor te hebben en daarom zal deze gedurende het opwarmen niet afslaan door het stop- startsysteem.

  • De airco (niet) ingeschakeld: de airco van uw auto wordt aangedreven door de motor. Wanneer de motor uit staat zal de airco dus ook niet koelen. Wanneer uw auto de airco nodig heeft om te koelen, zal de motor niet afslaan.

  • Staat van de accu: wanneer de spanning van uw accu laag is zal de motor niet afslaan, dit om te voorkomen dat de auto daarna niet meer zou kunnen starten. Wanneer de accu weer voldoende bijgeladen is, zal het stop- startsysteem weer gaan werken.

  • Snelheid niet boven de 10km/h: wanneer de auto niet harder gereden heeft als 10 km/h voordat deze weer stil staat (bijvoorbeeld kruipen in de file), zal de motor niet afslaan. Pas wanneer u harder gereden heeft en weer stil gaat staan, werkt het systeem weer.

  • Uitschakelen via de knop: het is ook mogelijk het stop- startsysteem geheel uit te schakelen via de knop op het dashboard. Daarmee werkt het systeem niet meer. U kunt natuurlijk bij een handgeschakelde auto gewoon de koppeling ingedrukt houden, de motor zal dan ook niet afslaan.
 
Volkswagen  Polo 6R R-Line  1.2 TSI 140PK JD 
  • Leuk
Waarderingen: Vloxer en capszz
Hallo

Bedankt voor jullie reacties, het is inderdaad een belachelijk systeem.
Ik heb het voor elkaar dat het werkt met de digitale kachel helemaal uit(zwart scherm)zet ik hem aan dan werkt het al niet.
In het boekje staat dat die niet hoger dan 22 mag staan.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 BlueMotion 
Ik krijg 80% van de keren dat ik het probeer ook dezelfde melding. Zowel met koud weer als met warm weer, en met een koude en warme motor. Raar systeem en daarnaast vraag ik me af of het ook echt nut heeft.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI stage 1 met 105 PK bij Vagtechniek 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!