Blue GT We gaan t doen!

We zijn al een paar weken aan t zoeken naar een nieuwe auto. En het is eigenlijk zo goed als zeker dat het een Blue GT gaat worden.

Vandaag Proefrijden !! 09:00 bij de dealer :)

Ik ga nog wel ff met verkoper een aantal zaken doorlopen die ik hier zoal tegen gekomen ben.

- dag rij verlichting [zit t nu wel of niet in je koplamp, en hoe ziet het eruit in mn bumper? is t in de bumper bij mistlamp of een aparte led unit]

- de voeten verlichting [ toch ff uitzoeken hoe t nu zit, vind t wel makkelijk]

- de cruise [ff checken maar die zou er toch op moetn zitten]

- ff kijken of ik een normaal reserve wiel ga krijgen van hem [ die thuiskomers vind ik echt een drama]

- de schuiflades [ volgens het ene blad heb je ze wel volgens het andere blad niet ; zie ander topic voor de link (kan t ff zo snel niet vinden) ]
-- maar bij easy entry zitten ze dan wel weer bij...
 
Niks  Polo  4.0 
hier de voorlopige opzet vd auto

Blue GT 3 deurs DSG

executive pakket
-radio rcd 310
-mm aansluiting

climitronic versie

easy entry

multi func stuur met tiptronic

parc distance

licht & zicht pakket

getint glas achter


Park distance niet echt nodig voor zo'n kleine auto maar miss toch wel handig.
- een keer een paaltje over het hoofd zien en je zou willen dat je die 300 wel had uitgegeven denk ik dan maar

Multi stuur, gewoon omdat het stoer is ;) Kan alleen er niet mee bellen omdat ik geen navi neem. maar vind 1000 euro echt te veel voor zo iets, [weet overal redelijk goed de weg en de files staan ook wel op mn iPhone]

3 deurs omdat ik er voor 80% zelf alleen in zal rijden en je instap gewoon groter is. en ik vind t op een of andere manier mooier bij kleinere auto's, + dat mijn 6jarige smurf nog wel lenig genoeg is om in te stappen voor die paar x dat we met zn 3en in de auto rijden.
vind de 4 deurs deuren op een polo echt klein om in te stappen. In ben zelf niet echt een klein ventje namelijk ;)
[hoewel ik toch goed kan zitten in de polo]
 
Niks  Polo  4.0 
We zijn al een paar weken aan t zoeken naar een nieuwe auto. En het is eigenlijk zo goed als zeker dat het een Blue GT gaat worden.

Vandaag Proefrijden !! 09:00 bij de dealer :)

Ik ga nog wel ff met verkoper een aantal zaken doorlopen die ik hier zoal tegen gekomen ben.

- dag rij verlichting [zit t nu wel of niet in je koplamp, en hoe ziet het eruit in mn bumper? is t in de bumper bij mistlamp of een aparte led unit]

- de voeten verlichting [ toch ff uitzoeken hoe t nu zit, vind t wel makkelijk]

- de cruise [ff checken maar die zou er toch op moetn zitten]

- ff kijken of ik een normaal reserve wiel ga krijgen van hem [ die thuiskomers vind ik echt een drama]

- de schuiflades [ volgens het ene blad heb je ze wel volgens het andere blad niet ; zie ander topic voor de link (kan t ff zo snel niet vinden) ]
-- maar bij easy entry zitten ze dan wel weer bij...

Al die vragen kan ik voor je beantwoorden en volgens mij heb ik dat in een ander topic al gedaan?

Dagrij verlichting heb je altijd, bij halogeen verlichting zit het in de mistlichtunits in de bumpee, met xenon heb je ledjes in de koplamp. Neem je xenon dan heb je geen mistlichten in de bumper.

Voetverlichting heeft de BlueGT niet

Cruisecontrol heb je zowel op de handbak als op de DSG, jij dacht volgens mij dat dit de knopjes op het stuur waren maar cruisecontrol zit bij een Polo altijd op de hendel van de knippelichtbediening.

BlueGT heeft een volwaardig reservewiel

BlueGT heeft geen schuiflades


Als ik jou was zou ik wel 4deurs te nemen ivm de hogere inruilwaarde, dealers houden niet van driedeurs autos.

Verder veel plezier met de proefrit, probeer ook met een DSG versie te rijden!

EDIT: sowieso DSG dus, goede keus. Welke kleur auto heb je gekozen en welke kleur velgen? (Gratis optie) je hebt zowat dezelfde opties als ik behalve parkeerhulp, daarvoor heb ik een winterpakket genomen, echt heerlijk met dit weer en je hebt dan ook spiegelverwarming, ik kon het gisteren goed gebruiken!

check mijn garage maar eens!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@deMercer Hij is in t Blauw besteld. Echt een super mooie kleur !
Die ook niet (iig voorlopig niet) voor andere polo's beschikbaar is, dat houd het (voorlopig) nog nog een beetje exclusief.

Hoewel ik niet van witte auto's houd, passat of tiguan o.i.d., vind ik de kleine polo dan wel weer heel "dik" in het wit met de zwarte onderdelen in de bumper etc. Maar het is geen witte geworden.
 
Niks  Polo  4.0 
@deMercer Hij is in t Blauw besteld. Echt een super mooie kleur !
Die ook niet (iig voorlopig niet) voor andere polo's beschikbaar is, dat houd het (voorlopig) nog nog een beetje exclusief.
Da's inderdaad een heel mooie kleur, ja. Nu dus wachten tot 'ie er is ... enig idee wanneer dat gaat zijn?
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
@Donatello
Hi, ik heb de laatste topics (vooral) over de Blue gelezen en er waren hier en daar toch wel wat menings verschillen over wat details.

Vanmorgen dus eerst proef gereden. Ging heel snel van :) naar Big Grin !!! Wat een vette auto!
Had ik over een polo van pak m beet, 2 modellen terug nooit nagedacht, deze is heel volwassen geworden. En dan zeker de 1.4 140pk. Die knalt echt wel hoor. Als je daar nog over twijfelt kan ik je wel zeggen: hoef je niet meer te doen. Heb vorige week nog even in een 90 pk versie gereden maar dat rijdt dus echt niet. Het stuurt totaal anders en wil niet vooruit. De Blue GT stuurt super strak en gaat echt vel vooruit als dat moet.
En als je dan vervolgens weer heel netjes met 80 over de prov weg toert op 2 cilinders met max 4 tot 4,5 ltr / 100km weetje dat hij ook best heel zuinig kan zijn. Maar vraag me af of ik dat straks in de praktijk ga redden, want hij nodigt wel uit tot sportief rijgedrag (tenminste wel in vergelijking met onze passat 2.0 tdi)

ff over de details er zijn dus nu al, per 2013, een paar wijzigingen door gevoerd.

-de dag rij verlichting zit dus idd in de bumper bij de Blue GT.
---het stond nl in de optie lijst als 8k1 uit mn hoofd, maar is dus nu standaard.

- voetenruimte verlichting. was er niet op de Blue GT. Zit er nu wel in.

- CC is i.d.d. standaard
-- moer alleen ff aan wennen, knopjes zijn net anders als op de 3e handel zoals die in de passat zit.

- op de optie lijst staat dat de Blue GT een "ruimte besparend" reserve wiel heeft, maar er ligt i.d.d. een heel echt wiel in de kofferbak

- Blue GT heeft i.d.d. geen schuiflades dus de folder spreekt zichzelf tegen op de verschillende pagina's.
--staat trouwens dat je bij de 3 deurs optie "easy entry" dan wel weer opberg ruimte krijgt onder de stoel maar dat kon de verkoper niet met 100% bevestigen voor de Blue GT. Ging hij nog ff navragen voor mij.

- Het was een handgeschakelde auto vandaag. Jammer maar had al eens met een DSG-bak gereden, maar dan in een andere auto. Weet dus ongeveer wat ik daarvan moet verwachten.

- het stuurwiel heeft knopjes voor de boordcomputer en de radio en 2 voor de telefoon.
--die laatste kan ik dus niet gebruiken omdat ik geen navi neem. dan is 1 knop helemaal niks en de andere eigenlijk enkel "mute" functie voor de radio.
ik wist wel dat deze niet voor de cruise waren.
maar ik vind 1185 voor een navi en telefoon echt veel te veel geld. ik heb nog een splinternieuwe parrot thuis liggen. die mag ik tzt inleveren, dan zetten hun m er ff in voor mij.

En, het multi stuur heeft bij de DSG natuurlijk ook de flippertjes :) en dat is best grappig

- Verder blijf ik voor de 3 deurs gaan. Ik weet wat je bedoeld maar ik koop de auto om te gebruiken niet om economisch over na te denken. Dan zou ik ook geen Blue GT moeten kopen ;)
Ik ga de auto zakelijk rijden, en dus ook voor mijn werk en heb redelijk veel dagen dat ik best veel in en uit de auto stap, en dan wil ik gewoon makkelijk in en uit stappen. Zoals gezegd ben ik niet echt een klein mager ventje en de 3 deurs versie geeft gewoon weg meer instap ruimte omdat de B-stijl zo'n goeie 10 cm naar achter staat.

Aan de andere kant, als jullie nu allemaal 4 deurs polo's blijven kopen heb ik straks een exclusieve auto ;)

en die is dan weer iets meer waard......:roll:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Niks  Polo  4.0 
@Donatello
Hi, ik heb de laatste topics (vooral) over de Blue gelezen en er waren hier en daar toch wel wat menings verschillen over wat details.

Vanmorgen dus eerst proef gereden. Ging heel snel van :) naar Big Grin !!! Wat een vette auto!
Had ik over een polo van pak m beet, 2 modellen terug nooit nagedacht, deze is heel volwassen geworden. En dan zeker de 1.4 140pk. Die knalt echt wel hoor. Als je daar nog over twijfelt kan ik je wel zeggen: hoef je niet meer te doen.


ff over de details er zijn dus nu al, per 2013, een paar wijzigingen door gevoerd.

-de dag rij verlichting zit dus idd in de bumper bij de Blue GT.
---het stond nl in de optie lijst als 8k1 uit mn hoofd, maar is dus nu standaard.

- voetenruimte verlichting. was er niet op de Blue GT. Zit er nu wel in
.

Twijvelen hoef ik niet want sinds afgelopen maandag hebben wij onze BlueGT opgehaald, check mijn Garage voor meer foto's (knopje staat onder mijn profielfoto), verder zijn er nog geen wijzigingen doorgevoerd aangezien de BlueGT officieel een 2013 model is.

Even een paar dingetjes wat je misschien wat duidelijker kan uitleggen want ik begrijp het niet helemaal, je zegt dagrij verlichting een optie? Ik heb dat nooit als optie aangevinkt maar heb het wel, net zoals bochtverlichting. Wat betreft de voetverlichting staat idd in de folder net zoals de schuiflades onder de voorstoelen, zit er allebei niet in dus de folder/prijslijst klopt niet.
 
oh ja @ Donatello
Spiegel is volgens mij standaard op de Blue GT maar dat weet ik niet voor 100% zeker. [kom ik nog wel achter]
de demo auto had t vandaag i.i.g. ook en die had voor zover ik kon zien geen verwarmde stoelen. tenminste geen knopje voor gezien, en geen sproeiers op de koplampen.

Maar deze staat ook niet aangegeven bij het winter pakket.
- Verwarmde stoelen
- Verwarmde ruitensproeiers
- Koplamp sproeiers

maar geen spiegel verwarming.
 
Niks  Polo  4.0 
oh ja @ Donatello
Spiegel is volgens mij standaard op de Blue GT maar dat weet ik niet voor 100% zeker. [kom ik nog wel achter]
de demo auto had t vandaag i.i.g. ook en die had voor zover ik kon zien geen verwarmde stoelen. tenminste geen knopje voor gezien, en geen sproeiers op de koplampen.

Maar deze staat ook niet aangegeven bij het winter pakket.
- Verwarmde stoelen
- Verwarmde ruitensproeiers
- Koplamp sproeiers

maar geen spiegel verwarming.

Cool dan had mijn verkoper dat het even door elkaar gehaald, die had het erover dat verwarmde spiegels bij het winterpakket hoorde toen we uitleg over de auto kregen. Koplampsproeiers waren mij nog niet eens opgevallen dat ik die had :+
 
haha we missen elkaar idd een beetje hier en daar ;)
maar ik kan natuurlijk niet in discussie met iemand die zn auto al heeft....... ;)

"als je hier nog over twijfelt" was meer een algemene zin voor de andere lezers, die hier wellicht ook mee lezen, ik had idd gezien dat jij vd week je auto hebt opgehaald. [gefeliciteerd alsnog]

de optie wbt de dagrij verlichting, die was idd standaard. maar in de koplamp, en kon je als optie aanvinken om die voor 56 eu naar de bumper te laten verplaatsen, dat hoeft dus nu niet meer.

ik heb vandaag vd dealer begrepen dat er nu dus WEL voetenbak verlichting in zit.
als dat niet klopt lieg ik hier onder valse voorwendselen ....:mrgreen:

en er is helaas voor de eerste eigenaars wel degelijk verschil gekomen in de 2012 en 2013 modellen.
belachelijk na zo'n korte tijd. maar er zijn wat aanpassingen door gevoerd.
zoals ook het verhaal in de folder staat dat je binnen verlichting enkel bij alarm optie krijgt. op zich al maf, zou je anders geen licht in je auto hebben dan?????
maar die heb je dus ook zonder de alarm functie.

en schijnen ook andere knopjes gemonteerd te worden, die lichter draaien ouzo...

dealers krijgen al die info iedere keer door, maar dat kan je als consument nu eenmaal nooit bij houden

zoals ik al zei, ik ga afwachten wat ik dan wel krijg, want jij kan real-life zien wat ik enkel van de dealert kan horen....
 
Niks  Polo  4.0 
Tja de dealer van mij wist ook "bijna" zeker dat er standaard sierstukken op de einddemper zaten net zoals bij de GTI maar dat heeft die dus ook niet. Maargoed de BlueGT zou ook geen dubbele kofferbakruimte hebben en wel lades onder de voorstoelen. Blijkt wel weer hoe weinig de verkopers zelf weten wat ze verkopen.

Volgens mij is de optie dagrij verlichting in de bumper een optie voor de "gewone" TSI Polo want ik was 1 van de eerste die de optie lijst onder ogen kreeg en de optie dagrij verlichting in de bumper voor 56 eu heeft er nooit in gestaan.

Heb jij meer info over de verschillen tussen 2012 en 2013 model? Ben wel benieuwd wat er is aangepast.
 
in het topic " POLO BLUE GT CANDY WHITE " dat jij zelf begonnen bent staat op de 4e pagina een link naar de optie lijst. daarin staat op de 12e pagina idd de optie dagrijverl naar bumper en idd.....

er staan overal optie bolletjes, behalve bij de GT.......daar staan een zwart bolletje.
daar zitten ze dus al standaard in de bumper .... [i hate being wrong...:oops:]

en sierstukken zitten ook op geen van de drie GT's die in roosendaal staan. heb idd wel een foto van een beurs auto voorbij zien komen maar die kleden ze heel vaak leuk aan voor een auto show, regelmatig met zaken die je achteraf niet eens kunt krijgen voor dat model

verder weet ik ook nog niet heel veel over de exacte verschillen, maar die zijn er dus blijkbaar wel. maar wie gaat dat merken dat er een ander knopje in een auto zit die 2 maanden eerder is afgeleverd??
 
Niks  Polo  4.0 
GOED NIEUWS OP DEZE ZATERDAG !!

Omdat ik in deze tijd niet mijn hele spaarpot wil omkeren voor een auto hadden we besloten de polo gedeeltelijk [zakelijk] te financieren.
Vrijdag morgen bij Auto Borchwerf gezeten om alles rond te maken en vandaag, zaterdagmiddag, kreeg ik al bericht dat ze de financiering hebben geaccepteerd. :)

De officiële bestelling is dus de deur uit !! .....en nu maar aftellen naar week 12 :cool:


Mag ik mezelf straks tenminste 'echt' Blue GT noemen....:lol:
 
Niks  Polo  4.0 
GOED NIEUWS OP DEZE ZATERDAG !!

Omdat ik in deze tijd niet mijn hele spaarpot wil omkeren voor een auto hadden we besloten de polo gedeeltelijk [zakelijk] te financieren.
Vrijdag morgen bij Auto Borchwerf gezeten om alles rond te maken en vandaag, zaterdagmiddag, kreeg ik al bericht dat ze de financiering hebben geaccepteerd. :)

De officiële bestelling is dus de deur uit !! .....en nu maar aftellen naar week 12 :cool:


Mag ik mezelf straks tenminste 'echt' Blue GT noemen....:lol:

Mooi :). Ik hoop maar dat je veel geduld hebt Stick Out Tongue want 8weken zijn best wel lang :)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!