Blind Spot Detection bij VW Polo

Hi allemaal,

Ik heb een vraagje en hoop dat iemand mij hier mee kan helpen. Recentelijk heb ik een VW Polo gekocht bij een officiële dealer in Nederland. Mijn Oma (ja echt) heeft vroeger bij Pon gewerkt in Amsterdam als jong meisje en wist mij te vertellen dat er ieder jaar rond een bepaalde periode (ik dacht augustus) bekend werd of er nieuwe modellen kwamen bij Pon. Tijdens het kopen van de nieuwe VW Polo bij de dealer gaven zij aan dat er geen nieuwe polo uitgebracht zou worden in 2020 alleen een nieuwe golf. Daar heb ik verder ook niet meer over nagedacht.

Toen kwam ik op gegeef moment bij de website van VW Zuid Afrika om te snuffelen of ik meer informatie kon vinden over vertragingen bij de productie ivm corona virus. Op de website van VW Zuid Afrika hebben ze het over 'The new polo' en je kan zelfs een nieuwe brochure downloaden. Nu is mij opgevallen dat blind spot detection hier wel genoemd staat in de brochure. Wat vervelend is want ik heb destijds bij het kopen van de VW Polo nog aangegeven bij de dealer dat ik deze optie zag staan op de website van VW Nederland maar vervolgens nergens zag terugkomen in de configurator en tijdens het bestellen van de auto bij de dealer. Zij gaven aan dat Blind Spot Detection niet beschikbaar was en ze dat ook niet konden bestellen bij auto's. Ik vond het maar raar en dacht waarom staat het dan wel op de website van VW Nederland.

Nu is mijn vraag, weet er iemand iets meer over de BSD en waarom dit bij het bestellen geen optie was maar ik het nu wel in de nieuwe VW Polo brochure tegenkom van VW Zuid Afrika??

Groetjes, Pien
 
Volkswagen Polo  Highline  1.0 70 kW / 95 pk TSI Hatchback 7 versn. DSG 
Nu is mijn vraag, weet er iemand iets meer over de BSD en waarom dit bij het bestellen geen optie was maar ik het nu wel in de nieuwe VW Polo brochure tegenkom van VW Zuid Afrika??
Zie in deze post de PDF met voorgenomen wijzigingen modeljaar 2019 > 2020 in Duitsland. Maar in Nederland is BSD (ook) weer van de optielijst gehaald. Ik zelf had dit in sep-19 willen bestellen en dat was niet meer mogelijk. Afgelopen week mijn Polo geleverd gekregen zonder BSD. Ik mis er eigenlijk opnieuw weinig aan. Het is toch per land afhankelijk wat er aan opties wordt aangeboden.
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Pienv
Ik heb het besteld maar zou eigenlijk wel kunnen leven zonder. Valt overdag bijna niet op (is alleen een lampje in de apiegel) en met 100 op de snelweg heb je meer dan voldoende tijd om iedereen te zien...
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 tsi 
  • Leuk
Waarderingen: WiZZiEJP en Pienv
Dit stond eerst als optie bij het Licht en zicht pakket geloof ik. Zelfs de afbeelding die in de config word gebruikt bevatte nog een BSD afbeelding (verwarrend), terwijl deze al niet meer verkocht werd als optie.. Vorig jaar September kon ik ook nog een los dakraam bestellen, nu moet je daar meteen een heel pakket voor aanschaffen.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  • Leuk
Waarderingen: Pienv
Ik rij in een vrachtauto met een dode hoek waar je u tegen zegt, hier heb ik geen BSD. Dus ik zag uberhaupt geen reden om dit in een luxe auto met zicht voor 10 wel als optie te nemen. :tearsofjoy:
 
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG-7 
  • Leuk
Waarderingen: Pienv
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!