Bij welk toerental schakelen polo bm

Ik heb altijd diesel gereden en mijn ervaring is dat als je tussen de 2000 en 2500 toeren schakelt dat je dan zuinig rijdt.

Meeste diesels gaan boven de 2500/3000 toeren idd vaart maken.

Dus is het helemaal aan jou om te kijken welke rijstijl bij jou past; zuinig of vlot? Thats the question. ;)
 
Nee, dieselmotoren zijn sterk. Komt omdat ze over het algemeen van gietijzer zijn i.p.v aluminium.(benzinemotoren)

Maar of het zuinig is? Nee.

En ik neem aan dat je daarom ook een BM hebt. ;)
 
Uitgaande dat je optrekt en niet constant rijdt:

Wil je zuinig rijden: Bij 2500 rpm schakelen (bij 2000 rpm kom je echt niet vooruit en kost ook alleen maar brandstof Stick Out Tongue)

Wil je lekker rijden: Niet kijken op de teller en gewoon rijden. Mijn ervaring is dat boven de 3250-3500 rpm de fut ook wel weer minder wordt.

Zelf rij ik meestal maar tot 2500 rpm, en dan kan ik prima mee kan komen.
 
Ik schakel meestal door bij 3250 toeren, maar bij opritten van de snelweg trekt ik hem vol door in de versnelling, 130 in de 3. En dan erna meteen door naar zijn 5.
Heb auto nu 4 maand en 15k gereden en hij gaat steeds soepeler lopen!
 
De grap van deze auto is, is dat hij zuinig kan rijden dwz vanaf 30 in zijn 3, 50 in zin 4, en 65 a 70 in zijn 5
Dan rijd je zo een 1200 toeren.
1800 rpm bij 100 km/h
Dan rijd je zelfs nog zuiniger dan 1:30 bij normale weersomstandigheden.
Dat acceleratie ge**** is zo een flauwekul.
Van 0-tot 100 in blabla seconden.
wat boeit het.
2sec. verschil van nul naar 100 zal echt uitmaken als je van A'dam naar Parijs rijdt ;)
En alsof iedereen als hij vanuit stilstand wegrijdt altijd voluit accelereert.
Dat is dus geen reele situatie.
Altijd doortrekken tot 2500 of 3500 toeren is m.i. een ontkenning van waar deze auto voor bedoeld is.
Koop dan gewoon een 1.4 benzine oid.
Sorry maar dit prestatie geneuzel irriteert me nogal.
Je kan ook prima invoegen op de snelweg zonder als een gek te acceleren, vrachtwagens lukt het tenslotte ook prima hoor.
En waar niemand schijnbaar over nadenkt is het feit dat dit dus wel de enige auto (op de Smart na) is die maar 87 gr uitstoot en dus gewoonweg minder milieubelastend is en dat is dus ook de reden dat er geen wegenbelasting betaald hoeft te worden.
Maar nee hoor de Fiat is fijner met zijn 4 cyl. etc. etc. maar dus ook domweg minder milieuvriendelijk.
Kortom ,het gaat niemand schijnbaar om het milieu maar, vooral dus om de centen.
 
op zich logisch, waarom hier extra moeite doen voor het milieu als al die amerikanen minimaal 5 liter v8 moeten hebben voor kaarsrechte wegen van soms honderden km lang

met de huidige brandstofprijzen kijk ik ook eerder in mijn portemonnee dan naar de mooie groene bomen langs de weg, en daarbij zou ik ook graag lekker willen rijden, dus doortrekken als ik dat wil
 
Gewoon lekker rijden, op je gevoel. Niet te truttig, maar te gek kan ook niet met deze auto.

Je rijdt al redelijk zuinig en schoon, als je er normaal in rijdt.

Dus je voet op een eitje of een baksteen op het pedaal zijn weer uiterste!
 
Mijn Civic trok ik door tot 7000 toeren... En dat valt nog best mee voor die hondaatjes :lol:... Dat mis ik wel een beetje. Maar de vroege koppel in het toerental is ook heerlijk.

Als ik lekker reggae op heb staan en ik geen verkeer achter me heb, rijdt ik heel zuinig, rond 2000 toeren schakelen... Maar trek dr soms aan het stoplicht wel even door tot het rood.
 
@ThijsVer

Wil je dan aub wel even de vluchtstrook opgaan als ik de snelweg op wil. Als ik ergens een grafhekel aan heb zijn het mensen die op een truttengangetje de snelweg oprijden.

Ik wil de 120 al aantikken bij het 1e blokje, zodat rechtsrijders voor mij niet naar links hoeven om ruimte te geven. Zuinig rijden is 1, onnodig mensen ophouden is een no-go!
 
@PoloDave

Dus jij gaat pas iets voor het mileu doen als alle anderen het eerst doen?
Dat gaat lekker opschieten dan

petit zei:
@ThijsVer

Wil je dan aub wel even de vluchtstrook opgaan als ik de snelweg op wil. Als ik ergens een grafhekel aan heb zijn het mensen die op een truttengangetje de snelweg oprijden.

Ik wil de 120 al aantikken bij het 1e blokje, zodat rechtsrijders voor mij niet naar links hoeven om ruimte te geven. Zuinig rijden is 1, onnodig mensen ophouden is een no-go!

Ik ga een ban riskeren maar dat is het me meer dan waard
Jij snapt heel erg veel nog niet zoveel is wel duidelijk en je bent een enge dwingeland.
Om te beginnen is het officieel verboden om naar de linkerrijstrook uit te wijken om mensen in te laten voegen, en ben jij god ofzo met je "dat rechtsrijders voor mij niet naar links hoeven"

[Edit by Bas] Tekst verwijderd!

Petit en ThijsVer vecht dit even lekker ergens anders uit maar niet op het forum!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!