Bij welk toerental schakelen polo bm

ThijsVer zei:
Kortom ,het gaat niemand schijnbaar om het milieu maar, vooral dus om de centen.

Dat is inderdaad het geval bij 9 van de 10 verkochte polo's. Daarom zie je ze ook veel als leswagen en ook veel als auto van de zaak. Je hoeft geen wegenbelasting te betalen en hij is ook nog zuinig. Ideaal.

Het milieu, dat is gewoon mooi meegenomen zeggen ze dan.
 
Allemaal marketing.. Het hele environment saving gebeuren van nu, is natuurlijk hartstikke goed voor de aarde. Maar er zijn wel even 100.000 markten bijgekomen. Zo ook het hele auto-zuinig verhaal. Laten we niet vergeten dat een automerk geen stichting is maar gewoon een commercieel miljoenenbedrijf.
 
ik denk dat een groot deel van de mensen de BM heeft vanwege de lage bijtelling.

mijn vorige auto was een vw golf VI diesel met een nieuwwaarde van 30.000 euro, die auto kostte mij 300 euro netto per maand. Sinds 3 weken heb ik een polo BM en deze kost in bijtelling mij netto € 110 per maand.
Die winst is dus binnen, rechtervoet kan dus lekker omlaag en mijn tankpas van de zaak maakt het niet uit of ik 1:19 of 1:27 rij..

uiteraard is de carbon footprint (zoals ze dat zo mooi zeggen) van een polo altijd lager dan die van een grotere auto dus ben ik op mijn eigen manier toch ook milieu vriendelijk bezig? we hoeven toch niet allemaal met 110 km/u op de linkerbaan iedereen te irriteren met onze cruisecontrol ?
 
peterbaarlo zei:
uiteraard is de carbon footprint (zoals ze dat zo mooi zeggen) van een polo altijd lager dan die van een grotere auto dus ben ik op mijn eigen manier toch ook milieu vriendelijk bezig? we hoeven toch niet allemaal met 110 km/u op de linkerbaan iedereen te irriteren met onze cruisecontrol ?

Er zijn genoeg mensen die een auto puur als vervoersmiddel zien en het niet nodig vinden lekker door te rijden. You save, I use :cool:
 
Het hoeft ook allemaal niet zo extreem te zijn zoals sommige dit zo mooi kunnen uitbeelden. Ik zet de cruise gewoon op 130 op de snelweg, trek normaal op en rij hierdoor gemiddeld ongeveer 1 op 23, en betaal 110 euro in de maand, inclusief een tankpas. Ik tevreden, de baas tevreden en de overige weggebruikers ook! Wat wil je nog meer...
 
SilencerNL zei:
Het hoeft ook allemaal niet zo extreem te zijn zoals sommige dit zo mooi kunnen uitbeelden. Ik zet de cruise gewoon op 130 op de snelweg, trek normaal op en rij hierdoor gemiddeld ongeveer 1 op 23, en betaal 110 euro in de maand, inclusief een tankpas. Ik tevreden, de baas tevreden en de overige weggebruikers ook! Wat wil je nog meer...[/quote

Die 130 is dus minstens zo irritant als iemand die 70 op de snelweg rijdt.
Alleen is dat eerste dus wel verboden.
Als ik me aan de snelheid houd en iemand wil inhalen moet ik dus vaak inhouden omdat er weer eens iemandzonodig harder moet rijden dan toegestaan.
Kortom, hardrijders zijn oneindig veel irritanter op de weg dan de mensen die iets rustiger rijden.
En het zijn dus ook met name de hardrijders die dus het hardst schreeuwen over irritant rijgedrag van anderen.
Tja als je heel erg hard schreeuwt hoor je een ander dus nooit praten.
 
@ ThijsVer, zet jij je cruise dan precies op 50 of 80 of 100 of noem de snelheden maar op? Stick Out Tongue
zovan houdt je er dan wel rekening mee dat elke teller altijd een afwijking heeft en om te voorkomen dat je te langzaam rijdt (en dus mensen ophoudt) dat het verstandiger is om bijv 53 tot 56 km/u te gaan rijden? ;)
hoe extreem je daarin wilt gaan kun je zelf bepalen door heel gedurft wel 57 of 58 te gaan rijden en als je echt een snelheidsduivel bent kun je zelfs 59 gaan rijden
wil je veilig en eco in het vaandel houden, dan kun je via je digitale snelheidsmeter ook je snelheid afklokken op 51 km/u Stick Out Tongue

ik zelf ben echt geen hardrijder, ik ben gewoon iemand die houdt van een vlotte rijstijl met lichtelijk fel optrekken om zo de mensen achter mij de keuze te geven of ze mee trekken tot de toegestane snelheid of dat ze gaan slakkeren tot de toegestane snelheid (lees: in de 1 zetten koppeling helemaal op laten komen en dan pas gas geven en dat elke versnelling door. nou is dat wel een extreem geval, maar die zondagsrijders kom ik meestal op maandagochtend dinsdagmiddag donderdagavond vrijdagmorgen en zaterdag tegen, vreemd genoeg op zondag nooit Stick Out Tongue )

oh en over dat 130 te hard is, dat klopt, maar daar zijn de agenten zelf ook wel blij mee, die boetes zijn nooit zo hoog namelijk ;) 't is meer van jah eigenlijk mag 't niet dus moeten we je wel een prentje geven, maar we begrijpen je goede bedoelingen ;)
(let wel binnen de bebouwde kom vind ik het een ander verhaal dan ik hierboven schrijf)

ps als je sommige stukken van mij als spottend ervaart, dat klopt dat ik het spottend bedoel, dat heb ik expres zo gedaan, maar ik bedoel er niets mee in niemands richting omdat ik gewoon op een vriendelijke manier deze discussie wil voeren en daarbij kies voor een lichtelijk spottende variant om mijn stukje te schrijven ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
@Gewoonjan

Gaap, weer dat teller verhaal
En dan met name al die theorieen erbij om maar vooral niet te zeggen dat je eigenlijk gewoon altijd veel harder wilt rijden.
Je bent niet alleen op de weg, er rijden ook heel veel mensen rond die iets ouder zijn en dus een iets langzamer reactievermogen hebben en dientengevolge dus ook rustiger rijden.
Of je dat nu leuk vindt of niet, je hebt er maar rekening mee te houden, de weg is niet alleen voorbehouden aan mensen tot 50 of 60 jaar.
Andere mensen mogen ook rijden en willen zich ook graag verplaatsen.
Trouwens tellers wijken al jaren nauwelijks meer af
En wat boeit het?
Je wint er echt niets mee met die paar kilometer.
En het is dus vooral heel erg a-relaxed omdat het merendeel van de mensen gewoon rijdt volgens hun teller (nl op maandag dinsdag woensdag etc. je geeft het zelf aan) dat is nl. een stuk handiger, veiliger en volwassener, en je hebt sowieso geen bon en je hoeft dus ook niet de hele tijd bezig te zijn of je wel te hard rijdt of niet.
Dus hoe je het ook keert of draait, je bent in de minderheid en ergert heel veel andere weggebruikers puur en alleen omdat jij van een "vlotte" rijstijl houdt.
 
Vind het ontzettend zonde van het forum deze discussie...
Iedereen zijn ding, de 1 rijdt rustig de ander vlotter...

De een van de zaak de ander prive...

We hebben allemaal gekozen voor een gave wagen in ieder geval en we gaan er mee om op de manier die wij willen..

Laten we het nu een beetje gezellig houden en elkaar van info voorzien in plaats van wat hierboven gaande is.
Dit soort discussies hebben ze al jaren een mooie vergaderkamer voor in Den Haag, en moet je zien wat dat ons brengt!!

Come on guys: MAKE MILES, NOT WAR :mrgreen:
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
hahahaha, ik zal me na nog 1 offtopic opmerking ook weer ontopic houden ;)
toch altijd jammer dat de drogreden van mijn jonge leeftijd weer wordt opgebracht :lol:

oh en qua schakelen zou ik zeggen iets boven je schakel indicator wil je zuinig rijden (meestal zo'n 2000 rpm) en anders zo'n 2300 tot 2500 rpm ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Bij de aflevering vertelde de dealer mij dat schakelen tussen de 2500 en 3000 het meest gangbare zou zijn (en ik moest tape over de schakelindicator plakken hahah)

Wat al eerder gezegd is, het hangt totaal van je aangeboren rijstijl af Stick Out Tongue

De motor zelf kan veel hebben (inderdaad ook omdat het een blok van gietijzer is), maar het is met een diesel als die van de bluemotion zinloos om hem hoger dan 3500 toeren te jagen..uiteindelijk had hij zijn hoogtepunt (qua koppel) al bij die 2000-2500 toeren :mrgreen:
Neemt voor mij persoonlijk niet weg dat ik hem 1 keer in de zoveel tijd even voltank met BP ultimate diesel en dan toch wel even doortrek tot die 3500-3750, gewoon om even te laten voelen dat het een auto is en alles schoon te branden (voor m'n gevoel dan) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: (uiteraard wel als hij lekker is warmgereden :geek: )
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!