Bi-Xenon projector koplampen 6R

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jan heeft dus inmiddels een setje zelf ingebouwd in zijn koplampen. Hij heeft ook enkele foto's.

Als je dus zelf wilt inbouwen is het uiteraard goedkoper, setje projectors met lampen en ballasten is € 180 ex verzending. Een setje TYC koplampen kost circa € 160 in Duitsland. Deze koplampen zijn makkelijk open te krijgen met warmte doordat de kit dan zacht wordt. Bij de originele koplampen is dat dus een stuk lastiger omdat die kit niet zacht wordt, zoals Jan ook beschreven heeft.
 
Hey Wouter,

Ik heb jan geholpen bij installatie van Jan zijn lampen. Ben erg onder indruk van de kwaliteit van het lichtbeeld, en de hoeveelheid licht ook. Heb tevens begrepen dat Jan erg tevreden was over de service die je hebt geleverd. Ik heb mede daarom besloten dat, zodra m'n salaris binnen is (meestal rond de 24ste), ik een setje TYC-lampen met projectors bij jou ga bestellen.

Nu had ik eigenlijk twee vragen:
1) Ik las dat optioneel angel-eye ringen ingebouwd kunnen worden tegen meerprijs. Hoe groot zijn die ringen? Waar zou je ze plaatsen? Met welke lampen raad je aan om de angels eyes mee te laten branden? En de belangrijkste: wat zou dat kosten?

2) Jan heeft nu 5000kelvin lampen, maar had achteraf liever 6000kelvin gehad. Ik vind die 5000kelvin lampen juist prachtig. Kun je bij mij projectoren met dezelfde fitting inbouwen, en 6000K meeleveren, zodat we de lampen kunnen wisselen?

Ik zie je reactie met plezier tegemoet!
Met vriendelijke groet,
Wildcard
 
He Wildcard,

1) Die angel eyes zijn in verschillende maten leverbaar, maar 7 centimeter is de meest gangbare maat. Setje angel eyes in 2 koplampen is € 45 extra incl inbouw.

2) Ja als je de H4 versie koplampen neemt dan zijn het inderdaad dezelfde projectors die erin komen, en kun je de (D2S) lampen wisselen met Jan.

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel!
 
Zojuist een setje retrofits bij Wouter besteld. Ben benieuwd!

Ik zag bij GewoonJan overigens wel een melding in 't dashboard dat er een lampje stuk was. Heb even op xenonlamp gekeken onder accessoires voor een canbus error-canceler. Maar er zijn er nogal een paar. Iemand enig idee welke ik hiervoor het beste kan gebruiken?

PS: Heb ook even een mailtje gestuurd naar xenonlamp met deze vraag.
 
Weet niet eigenlijk... maar ik heb begrepen dat kunset wel een kabeltje had om de originele xenonunits in een m te zetten... dus mischien dat pad eens uitzoeken. Vind het wel extreem jammer, moet ik zeggen.
 
Zeker weten niet open te krijgen?
Zovan de polo 6r lampen zijn erop gebouwd om ook mechanisch inelkaar te grijpen ipv alleen afhankelijk te zijn van kit.
En anders kun je dat idd proberen Wildcard, ben benieuwd wat het wordt!
Iig balen van de tegenvaller:(
 
VW  6R  1.2TDI 
Als woeter stelt dat het niet kan.. mjah.. dan ga ik er vanuit dat 'ie het maximaal geprobeert heeft. Immers kan hij die (half) gebakken lampen ook niet zonder meer terugsturen denk ik. Anyways... xenon voor de meeting is nu wel hard uit het zicht.
 
Ja klopt, heb je inderdaad wel gelijk in ;)

maar dat is inderdaad jammer, al denk ik niet dat je voor de meeting nog even gauw bijna 1000 euro uit zal geven aan een stel lampen en zo'n kabel.
en die kabel moet nog toekomen dus daar gaat dan ook wat tijd overheen.
maar denk dat het beter is om eerst even de opties uit te zoeken.
 
VW  6R  1.2TDI 
Ik vraag me af of je het alleen met een kabel aan de praat krijgt bij een Bluemotion. Bovendien heb je dan waarschijnlijk geen enkele hoogteregeling meer, ook niet handmatig omdat de motoren anders aangestuurd worden. En dat is dus APK-afkeur. Of is daar ook een oplossing voor?
 
Ik vraag me af of je het alleen met een kabel aan de praat krijgt bij een Bluemotion. Bovendien heb je dan waarschijnlijk geen enkele hoogteregeling meer, ook niet handmatig omdat de motoren anders aangestuurd worden. En dat is dus APK-afkeur. Of is daar ook een oplossing voor?

Het schijnt en verloopkabel te zijn van de originele kabel naar de xenonkoplampen, wat je anders moet doen door je kabelboom aan te gaan passen daarvoor.
Veel weet ik er niet vanaf en ik heb een beetje geredeneerd, maar het beste is om kufatec hier even over aan te schrijven aangezien zij een dergelijke kabel aanbieden in een compleet set met de koplampen ed.
 
VW  6R  1.2TDI 
Kufatec (een andere bedrijf dan Kunset dat hier eerder genoemd werd) heeft mij een tijdje terug bevestigd dat de ombouw niet werkt voor de Bluemotion. Er is voor de Polo namelijk geen BCM die xenon EN start-stop ondersteunt.

Dit staat nu ook op hun site:
"NICHT geeignet für Fahrzeuge mit PR-Nummer 7L6 (Start/Stop)"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!