Bi-Xenon projector koplampen 6R

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij wijze van proef voor animo wil ik hierbij een set nieuwe, ongebruikte 6R koplampen aanbieden omgebouwd naar Bi-Xenon projectors.

Tot voor kort was het niet mogelijk om de koplampen om te bouwen naar projectors, omdat de originele VW koplampen niet open te maken zijn. Sinds deze maand zijn er imitatie koplampen op de markt en die zijn wel heel goed om te bouwen.

De koplampen heb ik nog niet daadwerkelijk klaar liggen voor verzending, die worden pas besteld en omgebouwd op het moment dat iemand ze aan wil schaffen.

Het gaat om TYC koplampen die omgebouwd worden, hier een foto:
16097-1.jpg


De prijs is € 395 voor een set koplampen met toebehoren:

Alles dus nieuw en met 2 jaar garantie. Vragen? Laat het weten!
 
Nee nog niet van de Polo! Wel van een Panda die ik recent heb omgebouwd. Wel aardig om even te laten zien voor het idee:

Links origineel, rechts TYC koplamp met projector:
6788523885_161ffbb905-1.jpg
6788524755_b15f96b854_m-1.jpg

Zeer scherpe cut-off, geen strooilicht!
6788525511_3cdbecdfd6_z-1.jpg


Overigens het is trouwens ook prima mogelijk met 9N en 9N3 koplampen. Die zijn dan zelfs € 35 goedkoper dus € 360.
 
Trouwens nog even ter info wat betreft de regelgeving. Vanaf 1 april worden de regels geschrapt dat het verplicht is om een automatische hoogteregeling te hebben + koplamp sproeiers. Dat houdt dus in dat je gewoon die koplampen kunt monteren zonder verdere aanpassingen!
 
Zier er idd heel goed uit, ik twijfelde vroeger om zo een dayline koplampset te kopen en proberen die dagrijverlichting eruit te krijgen zodat ik een gewone koplamp had met projector, maar dit ziet er een heel mooi alternatief uit :)

Heb wel een paar vragen:
- Kunnen ze perfect terug dicht? ik zit namelijk niet graag met condens in de koplampen..

- werkt de hoogteverstelling nog? (en zit die motor bij tyc koplampen erbij trouwens?)


Oh ja en dat voorbeeld van die panda koplamp, dat is 6000k neem ik aan?
 
starsky zei:
Heb je ook foto's van 9N3 koplamp? Ben wel benieuwd namelijk
Jazeker, hierbij. Dit is dus zonder projector.
13105-1.jpg

13303-1.jpg


webcrtor zei:
Zier er idd heel goed uit, ik twijfelde vroeger om zo een dayline koplampset te kopen en proberen die dagrijverlichting eruit te krijgen zodat ik een gewone koplamp had met projector, maar dit ziet er een heel mooi alternatief uit :)

Heb wel een paar vragen:
- Kunnen ze perfect terug dicht? ik zit namelijk niet graag met condens in de koplampen..

- werkt de hoogteverstelling nog? (en zit die motor bij tyc koplampen erbij trouwens?)


Oh ja en dat voorbeeld van die panda koplamp, dat is 6000k neem ik aan?
Verstandige keuze geweest, want anders had je nu nog steeds een halogeen projector gehad met xenon erin. Nog steeds strooilicht en geen ideaal lichtbeeld. Het misverstand heerst namelijk dat xenon per se in een projector moet en dan een goed lichtbeeld heeft. Dat is niet waar, het gaat er namelijk om of die projector voor halogeen of HID ontworpen is. Een halogeen projector is anders dan een HID projector. Andersom is het namelijk ook zo dat er HID reflectors zijn (verschillende Volvo modellen, Laguna II, C5). De reflector is dan ontworpen voor HID en heeft dan dus een goed lichtbeeld en geen strooilicht. Het heeft dus alles met ontwerp te maken. Halogeen is echt een andere lichtbron dan HID en daarom zal HID in een halogeen behuizing (reflector of projector) nooit echt een goed lichtbeeld opleveren.

Wat betreft de afdichting, die komt gewoon weer goed in orde! Normaal gesproken koplampen zijn gewoon weer goed dicht in één keer. Mocht er toch vocht zijn, dan valt dat uiteraard gewoon onder garantie.
Hoogte verstelling blijft gewoon werken. Stelmotor is inclusief.

Op die foto's is het 4300K (OEM xenon kleur dus).
 
Haha oké verkeerd begrepen ;) Hier foto van de projectors
MorimotoMiniH1Projectors-1.jpg


Halogeen grootlicht kun je kiezen om uit te schakelen omdat de projector daar ook in voorziet, maar je kunt het ook combineren met de projector, dan heb je een mooie bak groot licht van xenon + halogeen! Big Grin

Bedrading is in principe plug & play, kan soms wat kleine aanpassing nodig hebben maar dan praat je alleen over een kabelschoentje plaatsen of een draadje verlengen o.i.d.
 
en wat als je nou is 2 van die sets projectoren monteert en dan 1 met grootlicht functie en beiden met dimlicht ofzo? :mrgreen:

Maar zit er wel tof uit! Big Grin
ik zeg niet verkeerd ;)
al heb ik persoonlijk natuurlijk liever dimlicht en grootlicht apart dan ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Heb je het over de 6R of over de 9N3? Bij de laatste is de groot licht reflector te klein om een projector te plaatsen dus dat gaat niet werken. Bij de 6R zou het misschien wel mogelijk zijn, afhankelijk van of er genoeg diepte is in de groot licht reflector om de projector te plaatsen. Maar dan heb je dus 4x xenon dimlicht projector, bang om iets over het hoofd te zien? Big Grin
 
Haha nee ik heb 't over de 6r :lol:
Maar mij lijkt 't gewoon mooier om 2 lenzen per koplamp te hebben ;)
en verder hoeft maar 1 van de 2 lenzen per koplamp een grootlicht functie te hebben voor mij ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Ja je bent dan niet snel te evenaren qua lichtopbrengst met 2 projectors per koplamp. Geen OEM setup die daar tegen op kan ;)
Let wel dat er dan dus 2 projector kits gemonteerd worden totaal. Dan komt het dus op € 575 voor de 2 koplampen incl toebehoren.
Als je dan toch 2 projectors hebt zou ik wel bij beide het grootlicht laten functioneren, want anders is het grootlicht erg mager in verhouding tot het dimlicht. Aansluiten stelt bijna niets voor.
Maar of 2 projectors zou passen moet nog blijken dus. Je hebt zelf de H4 koplampen zie ik, dus je kunt het niet ff opmeten gok ik?
 
Haha klopt ;)
dat gaat idd een giga bak licht geven :lol:
ooh kijk aan! €575, dat is met mijn studenten buidel nog wel een keertje te doen Big Grin
en qua grootlicht heb je denk ik ook wel gelijk jah, was ff onderdacht antwoorden van mij :oops:

Ik heb nog wel een extra set h4 lampen hier liggen, dus kan 't wel even opmeten wat de ruimte daarin is?

Maar verder brengt 't volgens mij ook nog een praktisch probleempje met zich mee, aangezien ik niet verwacht dat de h7 units ook elektrische hoogte regeling hebben voor de grootlicht reflector.
maw als de auto bepakt is, bestaat dus de kans dat die te hoog komt te staan.
 
VW  6R  1.2TDI 
Ruimte in de H4 koplampen opmeten heeft geen zin want het zijn H7 koplampen waar het in zou moeten komen. Misschien heeft een forumlid zo'n koplamp los liggen dat hij het op kan meten? Er moet zo'n 11,5 cm ruimte binnen in de koplamp zijn.

Mijn ervaring is dat het groot licht wel mee versteld wordt tegelijk met het dimlicht. Maar kan het niet met zekerheid zeggen over deze koplamp, die heb ik nog niet onder handen gehad. Als deze niet mee te stellen is, dan zou je een aparte schakelaar kunnen maken voor de extra projectors zodat je kunt kiezen of er 2 of 4 projectors aan staan. Lijkt me sowieso handig, aangezien op goed verlichte wegen 4 projectors echt niet nodig is en dan kun je ze uitschakelen.
 
haha ok ;)
naja denk dat 't dan te veel gekloot gaat worden met knoppen en gedoe, dus ik zal nog wel even door sparen voor een enkele retro fit ;)
zit namelijk nu qua (maand) budget op 395 euro :lol:

zal tzt wel contact met je opnemen ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Ik denk dat ik via facebook net een foto tegen gekomen ben van zo een retrofit op de 9n3, het zou er dan ongeveer zo uitzien(juist?):



Vind het persoonlijk wel mooi.. dus als ik terug een budgetje heb hoor je van me woeter ;)( studentje eh :( ) ben enkel aan het denken aan het stadslicht eigl.. ook al steek ik daar dezelfde kleur lamp in als wat in de projector zit, dan nog gaat het er niet goed uitzien denk ik, aangezien dat nog met de reflector werkt en de behuizing van stadslicht volledig gevuld is, terwijl bij het dimlicht enkel de kleine bol van de projector is.. geen stadslicht dan maar?(enkel us module dan) Big Grin
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt dat is inderdaad een retrofit. Maar wel met een iets andere projector met een mindere lichtopbrengst.

Het stadslicht zit nu in de reflector van dimlicht begrijp ik? Ik weet dat hij bij de 9N in de grootlicht reflector zit.
Optioneel is een witte angel eye op de projector monteren als stadslicht.
 
Nee ik ben niet zo voor angel eyes of devil eyes of iets anders, het moet voor mij redelijk oem blijven, enkel een projector dus, en het is zoals bij de 9n hoor, stadslicht zit in reflector van het grootlicht(zie ook mijn afbeelding onder mijn naam ;) )

Daarom dat dus er visueel een grotere lichtbundel is in het stadslicht dan in het dimlicht, en dat verpest de mooie look van een projector dimlicht :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!