Bi-Xenon projector koplampen 6R

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, ik heb mijn lampen opengemaakt met een hetelucht verfkrabber. Wel een teringklus waar ik echt uren mee bezig ben geweest. Omdat het plexiglas aan twee kanten zit vastgekit kom je er niet onderuit om de buitenste rand van de koplamp weg te buigen. Dat krijg je met dichtmaken nooit meer mooi, maar de lampen zijn waterdicht, daar gaat het om. Als ze ingebouwd zitten zie je er helemaal niks van.

Helaas heb ik de lampen nu weer uitgebouwd vanwege die klote computer in de Bluemotion die voortdurend storingen aangeeft (terwijl de lampdiagnose uit staat) en m'n start-stop in de war stuurt als ik een relaiskabel gebruik.
Ik ga nu een set H7 lampen openmaken omdat mijn probleem deels zit in het bi-xenondeel (dus xenon-grootlicht). Daar heb ik met de H7-lampen geen last van omdat die apart halogeen grootlicht hebben. Eerst maar eens zo'n setje op de kop tikken dus. Foto's zal ik hier nog even plaatsen dit weekend.
 
Kufatec (een andere bedrijf dan Kunset dat hier eerder genoemd werd) heeft mij een tijdje terug bevestigd dat de ombouw niet werkt voor de Bluemotion. Er is voor de Polo namelijk geen BCM die xenon EN start-stop ondersteunt.

Dit staat nu ook op hun site:
"NICHT geeignet für Fahrzeuge mit PR-Nummer 7L6 (Start/Stop)"

Kan ik me alles bij voorstellen omdat xenonballasten het start/stop systeem niet bepaald kunnen 'waarderen' in mijn huidige situatie gaan ook mijn lampen knipperen als ik 't systeem gebruik, dus gebruik ik 't niet meer uit voorzorg zodat m'n ballasten niet stuk gaan.

Maar het lijkt mij dat een verloop kabel genoeg is, maar aangezien ik er weinig tot geen verstand verder van heb leg ik 't verder naast mij neer.
 
VW  6R  1.2TDI 
Hier de beloofde foto's van mijn ombouwprojectje. Zoals je ziet is er in ingebouwde toestand niets te zien van de niet zo fraaie randen met kit. De lenzen zien er geweldig uit en de lichtopbrengst en lichtbeeld zijn perfect. Nu nog die verrotte storingen uit de auto zien te krijgen, anders gaan de lampen in de verkoop.











 
Dank je wel voor de foto's! Ziet er strak uit. Zelfs je "lelijke" kitranden vallen 100% mee. Is er een specifieke reden dat je dit eerst met H4 units hebt gedaan, of had je die gewoon nog liggen? Hoe heb jij de draden door de deksel van de behuizing laten lopen? Ik zie volgens mij een paar bekende stekkers daar. Heb je dit waterdicht gekregen?

Ik was eigenlijk ook van plan een soortgelijke conversie te gaan doen met H7 lampen. Gek genoeg heeft GewoonJan dezelfde setup wel voor elkaar gekregen. Wat is het verschil dan? Anyways; mocht jij de H4 units willen verkopen, dan ben ik best geïnteresseerd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank je wel voor de foto's! Ziet er strak uit. Zelfs je "lelijke" kitranden vallen 100% mee. Is er een specifieke reden dat je dit eerst met H4 units hebt gedaan, of had je die gewoon nog liggen? Hoe heb jij de draden door de deksel van de behuizing laten lopen? Ik zie volgens mij een paar bekende stekkers daar. Heb je dit waterdicht gekregen?

Ik was eigenlijk ook van plan een soortgelijke conversie te gaan doen met H7 lampen. Gek genoeg heeft GewoonJan dezelfde setup wel voor elkaar gekregen. Wat is het verschil dan? Anyways; mocht jij de H4 units willen verkopen, dan ben ik best geïnteresseerd.

Ik had de H4 lampen nog liggen omdat ik overgestapt was op H7. Die H4 leveren toch niet veel op, dus kon ik daarmee mooi testen of zo'n ombouw makkelijk zou gaan.
Ik heb een rond gat in de deksel geboord met een antenneboor. Dat is een spits toelopende boor waarmee je perfect ronde gaten kunt boren. Beetje kit erom heen en de zaak is waterdicht.
Wat nu bij mij niet werkt is seinen met grootlicht als ik m'n dimlicht niet aan heb. Dit kan alleen met een speciale relaiskabel, maar als ik die aansluit, werken de start-stop en bochten verlichting niet meer omdat de computer een storing in de lampen detecteert (staat echter allemaal uit!). Enige mogelijkheid zou nog zijn om H7 om te bouwen waarbij je al apart groot licht hebt en dus geen relaiskabel hoeft te gebruiken. De kapotte-lamp storing neem ik dan maar voor lief.
Ik heb inderdaad de B-module en die geeft problemen, de A blijkbaar niet. En dat terwijl ik toch een BM van de allereerste serie heb (productie in juli 2010).

Ik ben bezig om te kijken of een ombouw naar originele xenon mogelijk is. Er is een bedrijf in Den Haag dat beweert dat ze storingsvrij kunnen ombouwen zonder een nieuwe BCM te plaatsen waardoor je gewoon je start/stop behoudt. Ik wil wel zwart op wit hebben dat het 100% werkt (behalve de hoogteregeling, dat lukt niet) voordat ik met ze in zee ga, kost toch ruim 900 Euro.
 
@RodeBM, je start stop is ook niet aan te raden om te gebruiken bij xenonlampen, aangezien de ballasten dan een opdonder krijgen door het opnieuw starten van de motor en hiermee verkort je dus aanzienlijk de levensduur van de ballasten ;)
Een nieuw origineel ballast is ook al snel behoorlijk prijzig, dus wees er verdacht op dat je t dan alleen gebruikt als je op drl of stadslicht(mocht je dit willen) rijdt.

Verder is t inderdaad aardig vreemd dat dat allemaal niet werkt, maar ik heb helaas een A bcm dus mijn auto is niet echt een goed vergelijkings middel. (gebouwd in maart 2010)

Ik blijf het toch vreemd vinden dat jij niet kunt seinen als je dimlicht uitstaat, dit kon ik namelijk wel met een reguliere h4 bi-xenon set.:roll:
Maar heb t nog niet getest met mn huidige set.
(maar zoals al eerder genoemd, t is een beetje als appels en peren vergelijken)

Qua originele xenon ben ik benieuwd wat dat gaat worden voor jou;)
Verder ben ik nog wel benieuwd, hoe ervaar jij het lichtbeeld van je xenonset tov je H7 lampen?
Heb t zelf nooit kunnen vergelijken, maar ben toch wel zeer benieuwd.
 
VW  6R  1.2TDI 
Het licht dat uit de retrofit-projectors komt is niet te vergelijken met H7. Veel egaler en breder licht en een zeer strakke scheiding tussen licht en donker. Kijk maar eens op Morimoto Mini Bi-Xenon Projectors - 2x Bi-Xenon projectors met draadboom en bevestigingsmateriaal daar staan filmpjes van het lichtbeeld.

Bij start-stop blijft m'n verlichting gewoon branden en ik zie ook geen snelle uit/inschakeling bij het weer starten van de motor. Volgens mij maakt het voor de ballasten dus niet zo veel uit. Ik zit er nog over te denken om met lastweerstanden te gaan werken om te voorkomen dat de auto een kapotte lamp denkt te zien. De bi-xenon-relaiskabel wordt namelijk maar op 1 koplamp aangesloten, de andere lamp trekt dus geen stroom). Dan kan ik ook mijn relais-kabel weer gebruiken en is mijn sein-probleem opgelost. Nog genoeg te knutselen dus.
 
Het lichtbeeld van de projectoren ben ik mee bekend ja, maar toch wel fijn om te horen dat de investering in de set het meer dan waard was :)
(voor mij wel tenminste)

Aah ok, ja dat kan natuurlijk! Mijn ballasten(weet zo niet welke maar ik denk ook gewoon van morimoto) doen dat wel als ik de start stop gebruik, 1 lamp knippert nou ook eventjes als die net is gestart helaas, maar na 1 seconde brand die alweer mooi egaal en gaat de opwarm procedure verder;)
Kan evt ook de lamp zelf zijn, maar dat merk ik misschien nog bij de wissel naar 6000K.

Weet je al waar je zo'n dergelijke weerstand vandaan gaat halen?
Ik heb anders nog wel een H4 connector voor je waarop je evt een losse op aan kunt sluiten.
En anders kan xenonlamp.nl je ook wel uit de brand helpen of ebay.de Stick Out Tongue

Maar succes mt knutselen en ik ben benieuwd wat t gaat worden! :)

Klopt! Heb ik inderdaad ook
 
VW  6R  1.2TDI 
Ik ben inmiddels begonnen met het openmaken van mijn Hella H7 lampen. H7 gaat me van het probleem van het grootlichtsein afhelpen, terwijl ik toch bi-xenon hou als ik m'n dimlicht aan heb. Weerstanden voor de ballasten heb ik hier gevonden, die trekken het verbruik op zodat de auto niet meer merkt dat er geen 55Watt halogeen in zit: Carlight Nederland: Xenon & Xenonverlichting | Weerstandset

Ik merk wel dat er een flinke marge in die 55Watt zit. Als ik de auto start zonder licht aan, brandt direct het lampsymbool. Start ik met stadslicht aan, dan blijft het uit. Knipperlicht en bochtenverlichting erbij aan is ook geen probleem, pas als ik op een rotonde rij en vlak na elkaar (of deels tegelijk) de bochtenverlichting links en rechts brandt samen met knipperlicht, dan springt het lampsymbool weer aan. Ik heb nog niet geprobeerd om de bochtenverlichting uit te schakelen, dan doe ik vanavond nog even.
 
Haha ok! dat belooft dus wat! :)

Succes ermee en als je nog vragen hebt, we helpen je graag mee denken hier op het forum! ;)

btw ga je nog de reflector een kleurtje geven zoals ik gedaan heb of vind je het allemaal wel best? ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Pff...probeer nooit Hella-lampen uit elkaar te halen! Hella is een kwaliteitsmerk en ze gebruiken dus ook kwaliteits-kit. Man, wat is dat spul taai. Ben nu 4 uur bezig geweest tot het "glas" er eindelijk af was. En nu moet ik er nog 1 doen...
Valeo ging veel makkelijker, dus als je wat van plan bent, zorg dan dat je Valeo-lampen hebt.

De reflector van de H7 is veel kleiner dan de H4. Bij de H4 is het mooier om deze zwart te spuiten. De H7 ga laten zoals hij is.

Met uitgeschakelde bochtenverlichting duurt het langer voordat het lampsymbooltje gaat branden, maar het komt uiteindelijk toch.
Het lijkt erop dat de computer het verbruik van alle lampen optelt en weet hoeveel er dan verbruikt moet worden. Gisteren seinde ik even naar een vriend met mijn alarmlichten (xenon was ook aan) en toen sprong direct het symbooltje aan. Hetzelfde geldt voor een signaal met grootlicht. Nou maar hopen dat de weerstanden wat gaan oplossen.
 
haha, de h7 lampen hebben dus niet voor niets een betere reputatieStick Out Tongue

maar dat van de lampencontrole zou kunnen ja, heb je zelf trouwens de beschikking over een werkende set vcds met kabel?
aangezien in de seat-online handleiding meerdere byte's erbij worden gehaald dan byte 18 (wordt als ik t mij goed herinner helemaal niet gebruikt).

anders hoop ik inderdaad mee dat de weerstanden uitkomst bieden;)
(wil je natuurlijk helpen om t werkend te krijgen, maar ook om geld te besparen)
 
VW  6R  1.2TDI 
@RodeBM
Hopelijk worden die weerstanden niet te heet, monteer ze wel op metaal zodat ze warmte kwijt kunnen. En natuurlijk niet in de buurt van plastic of isolatie.

Wat betreft het programmeren, er kunnen allerlei dingen meetellen zoals DRL en bochtenverlichting configuratie. Je zou om te proberen beide eerst volledig uit kunnen zetten.

Je hebt veel bits anders staan dan Gewoonjan, je kan ze met elkaar vergelijken en wat betreft de verlichting gelijk zetten. Soms is bitje aangevinkt dat de optie aan staat, en soms is de beschrijving precies andersom.

Verder kun je nog Byte 18 proberen op 41 (=GTI met Xenon) zetten in plaats van op 61 (=Bluemotion)
Als je dit doet, moet je wel de werking van alle lampen testen.
 
@Houz74, ik bedoelde dat ik byte 18 niet gebruikt heb om de lampencontrole uit te zetten ;)
dus daar zul je bij mij ook geen afwijkende waarden in vinden ;)

vandaar mijn vraag van de vcds en kabel, om te kijken of de bits bij de wel gebruikte bytes hetzelfde staan ;)

btw jij had t ook over het importeren van labels? heb je nog zoektermen waar ik deze kan vinden?Big Grin
(heb zelf nog niks geprobeerd btw)
 
VW  6R  1.2TDI 
@Gewoonjan
Helaas hebben ze het bij Ross-tech steeds beter beveiligd je kunt niet meer onderling labels kopiëren tussen de versies, wat wel kan is met SVCDEC van bepaalde VCDS versies (tot 11.2) de beveiligde .clb bestanden decoderen zodat je deze onder de User-labels kan zetten en zo gebruiken.
Decodificar archivos .clb (Labels Vag COM)
Hoe is je Spaans ?

Wat ik wel gehoord heb is versie 10.6.5 labels in combinatie met een gekraakte 10.6.4, maar ik weet niet of je daar wat aan hebt.

Verder heb ik naast jouw autoscan longcode van Controller 09, ook die van RodeBM. Deze heeft hij in mijn Byte 18 topic gepost. Met jouw toestemming kan ik ze allebei posten, en dan is het echt zoek de verschillen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!