iichel
Exclusive lid
Goed, Polo 6C 1.2 TSI MQB, n.a.v.:
https://www.mypolo.nl/xenforo/threads/extra-beveiliging-polo-6c.11040/#post-176974
Hulp bij het lezen van de plaatjes: https://www.mypolo.nl/xenforo/threads/cursus-draad-schemas-lezen.10784/
Startmotor wordt aangestuurd door start relais 1 R5 en start relais 2 R6.
Start relais 1 wordt aangestuurd door de ECU T94/83. Te onderbreken kabel: bruin/paars (signaal) of zwart/geel (power)
Start relais 2 wordt aangestuurd door de ECU T94/84. Te onderbreken kabel: bruin/blauw (signaal) of zwart/geel (power)
Daar zet je niet erg makkelijk een schakelaar tussen in de motorruimte, bv ivm kortsluiting.

Start signaal van contactslot gaat via T7lr/3 (rood/zwart) naar de ECU.
Te onderbreken kabel: rood/zwart (signaal) of power (2x! rood/blauw op T7lr/7 EN T7lr/2).
T7lr is de 7-polige stekker aan je contactslot.
Alternatief is zekering 54 eruit trekken/vervangen met een doorgebrande zekering.

OBD stekker:

Hiervan heeft het alleen echt nut om de CAN kabels te onderbreken. Onderbreken van power of massa heeft weinig zin.
Als je de OBD stekker verlegt, kun je gewoon de kabels doorknippen en verlengen met een krimpcontact of een soldeerverbinding.
In dat geval raad ik je aan om alle stekkers te verlengen, power 2x en massa 2x.
Plaats de schakelaar of nieuwe stekker op een plek waar je er makkelijk bij kunt. Maak er een foto van, print deze uit en geef deze aan je dealer/garage bij onderhoud.
Als je de stekker verlegt, dan zou ik een dummy achterlaten waar iig power en massa op zitten.
https://www.mypolo.nl/xenforo/threads/extra-beveiliging-polo-6c.11040/#post-176974
Hulp bij het lezen van de plaatjes: https://www.mypolo.nl/xenforo/threads/cursus-draad-schemas-lezen.10784/
Startmotor wordt aangestuurd door start relais 1 R5 en start relais 2 R6.

Start relais 1 wordt aangestuurd door de ECU T94/83. Te onderbreken kabel: bruin/paars (signaal) of zwart/geel (power)
Start relais 2 wordt aangestuurd door de ECU T94/84. Te onderbreken kabel: bruin/blauw (signaal) of zwart/geel (power)
Daar zet je niet erg makkelijk een schakelaar tussen in de motorruimte, bv ivm kortsluiting.

Start signaal van contactslot gaat via T7lr/3 (rood/zwart) naar de ECU.
Te onderbreken kabel: rood/zwart (signaal) of power (2x! rood/blauw op T7lr/7 EN T7lr/2).
T7lr is de 7-polige stekker aan je contactslot.
Alternatief is zekering 54 eruit trekken/vervangen met een doorgebrande zekering.

OBD stekker:


Hiervan heeft het alleen echt nut om de CAN kabels te onderbreken. Onderbreken van power of massa heeft weinig zin.
Als je de OBD stekker verlegt, kun je gewoon de kabels doorknippen en verlengen met een krimpcontact of een soldeerverbinding.
In dat geval raad ik je aan om alle stekkers te verlengen, power 2x en massa 2x.
Plaats de schakelaar of nieuwe stekker op een plek waar je er makkelijk bij kunt. Maak er een foto van, print deze uit en geef deze aan je dealer/garage bij onderhoud.
Als je de stekker verlegt, dan zou ik een dummy achterlaten waar iig power en massa op zitten.
Bijlagen
Laatst bewerkt: