Beveiliging - OBD slot ?

Hi,

Na op Dumpert weer een filmpje te hebben gezien van een Mini Cooper (geloof ik) die ogenschijnlijk dmv een OBD apparaatje binnen een kwestie van minuten gestolen wordt, wilde ik toch weer eens kijken naar een manier mijn auto voor die OBD methode te beveiligen op een zo min mogelijk ingewikkelde manier.

Nu kwam ik via Google op een website waar men een OBD slot verkoopt. Deze gaat op de OBD stekker, sleutelje omdraaien, en klaar - lijkt me heel eenvoudig en het voorkomt dat men snel een OBD apparaat aan kan sluiten. Is er iemand die ervaring heeft hiermee, of weet hoe ervaringen zijn hiermee?

Mocht je het slot willen bekijken (ik weet niet of de link hier geplaatst mag worden) - google even op "OBD Slot" en je hebt hem gelijk te pakken.
Waar zit trouwens de OBD stekker in de VW Polo 6R GTI ? Moet even kijken of er uberhaupt ruimte is voor zo'n OBD slot.
En tot slot nog een laatste: ik las ook ergens dat bij Volkswagen de bruine draad die naar de OBD stekker gaat de enige draad is die je zou hoeven onderbreken als je wilt voorkomen dat de OBD stekker gebruikt kan worden om alarm uit te schakelen of een extra sleutel te programmeren etc. Klopt dit?
 
Volkswagen  Polo  1.4 TSI 
Als ik me niet vergis kunnen ze de polo ook stelen door iets in de stekker van de tellerunit te stoppen...Of ze lezen de tellerunit uit oid...OBD is niet eens nodig.

Ik heb de video van de mini ook gezien, vervolgens even doorgezocht en ook gezien hoe snel een audi RS4 gestolen kan worden. Kortom, alle moderne auto's zijn vrij eenvoudig te stelen. Enig obstakel zou een soort van bearlock moeten zijn...
 
Laatst bewerkt:
Wat je kunt doen (heb het zelf gedaan) is de oude OBD stekker eruit klikken en in de plek een niet-verbonden OBD stekker plaatsen.

De oude OBD stekker kun je dan ergens anders ophangen.

Wel tegen je dealer zeggen als ze hem uit moeten lezen ;)

Daarbij dan ook nog even een hangslotje, dat precies om de werkende stekker past, monteren. Zo voorkom je dat de dief alsnog de goede poort gebruikt om het alarm uit te schakelen.
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
ik gebruikte vroeger in mijn kever tijd altijd een hoofdstoomschakelaar, werkt goed en kost niet veel.

naazzzmloos.png

Aansluiten via het contact, of startmotor. Er moet wel ergens spanning op blijven staan anders moet je je klok opnieuw instellen enz.

Ze kunnen wel de deur openen maar niet starten dat is het.

Google op: ( hoofdstroomschakelaar auto ), en je vind ook aansluit schema’s.

even kort uitgelegd..
 

Bijlagen

  • naamloccccos.png
    naamloccccos.png
    73.5 KB · Weergaven: 12
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
Wat je kunt doen (heb het zelf gedaan) is de oude OBD stekker eruit klikken en in de plek een niet-verbonden OBD stekker plaatsen.

De oude OBD stekker kun je dan ergens anders ophangen.

Wel tegen je dealer zeggen als ze hem uit moeten lezen ;)

Waar zijn evt andere plekken dan??
Mag ook via Pb anders weet straks nog iedereen het ;)Big Grin
 
  • Leuk
Waarderingen: Durban
Ik ga in mijn vakantie er weer eentje in bouwen, het is heeeel ;) simpel.
En tuurlijk plaats je hem niet onder de motorkap:mad:, dan zegt de buurman (elke dag :cool:), alweer problemen met de polo ?
ook al ben ik goed verzekerd, heb geen zin gezeik auto weg.:confused:
een gouden tip van @iichel je obd verplaatsen. ( Een Fob obd )
Ik post als de boel werkt..
prijs 22,- Big Grin
500020-hoofdstroomschakelaar.jpg


ik ga niet posten wat er eigenlijk allemaal te koop is, om een Volkswagen te openen zonder schade te maken, wordt er echt niet goed van..
Als klap op de vuurpijl zou leuk zijn: als de inbreker probeert de auto te starten laat dan in een keer alle airbags afgaan … + dashcam voor gezichtsuitdrukking ..:eek:
is misschien mogelijk instelling alarm te koppelen aan airbag via vsdc? Of sla ik nu een beetje door LOL ..
imagesH5ZV3E34.jpg
 
Laatst bewerkt:
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
Als klap op de vuurpijl zou leuk zijn: als de inbreker probeert de auto te starten laat dan in een keer alle airbags afgaan … + dashcam voor gezichtsuitdrukking ..:eek:
is misschien mogelijk instelling alarm te koppelen aan airbag via vsdc? Of sla ik nu een beetje door LOL ..
imagesH5ZV3E34.jpg
Zal misschien best mogelijk zijn maar dan kost het je een hoop geld, elke keer een nieuwe airbag.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!