Benzine geur probleem??

Wat je op de foto heb staan is van je carter ontluchting.
Deze zit bovenop aan de achterkant in het blok gestoken.
Deze verpulveren wel eens en breken hierdoor er uit.

Even een nieuwe bij de dealer halen en monteren.

Hierdoor kan je inderdaad een olie lucht ruiken


Bedankt voor de diagnose @Robin-1991.
Het carter ontluchtingsventiel was inderdaad
overleden...
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin
Ik heb hetzelfde gehad in mijn 6R. Oplossing voor mij was een AW kopen ;) Garage kon het probleem niet vinden. Heel vaag.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI 135pk (by VAG Techniek) 
  • Haha
Waarderingen: Sal
Vaak kan het ook het inlaatspruitstuk zijn waar net te veel speling op zit of een scheur in zit. Wanneer de motor een beetje warm wordt en de metalen uitzetten is deze speling weer weg, en dus ook de geur van benzine. Weet daarentegen niet of het inlaatspruitstuk van een 9N of 6R ook al van kunststof zijn zoals bij de modernste VAG motoren.
 
Vaak kan het ook het inlaatspruitstuk zijn waar net te veel speling op zit of een scheur in zit. Wanneer de motor een beetje warm wordt en de metalen uitzetten is deze speling weer weg, en dus ook de geur van benzine. Weet daarentegen niet of het inlaatspruitstuk van een 9N of 6R ook al van kunststof zijn zoals bij de modernste VAG motoren.


Er lag behoorlijk wat drap rondom het carter ontluchtingsventiel dus hoogstwaarschijnlijk
is dit toch echt de oorzaak (hoop ik). Ik laat het weten als het gerepareerd is en de geur echt
helemaal weg is !
 
  • Leuk
Waarderingen: Peet_B
@HoMi ja dat is ff vreemd als je naar buiten loopt en je auto er niet staat. Ga je toch even aan jezelf twijfelen :) Is alweer ruim een jaar geleden. De verzekering heeft goed uitgekeerd.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI 135pk (by VAG Techniek) 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi
Had eenzelfde probleem met benzinelucht bij stationair draaien en bedacht me, voordat ik ging zoeken, dit forum eens te bekijken.
Afgebroken tuitje is spoorloos maar las op een Skodaforum dat dit geen kwaad zal kunnen ?
Maandag even langs de dealer, bedankt voor de tip ! (y) (y) (y)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105 Pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!