Bedrading koplampen

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag.
Kan iemand mij vertellen welke polen na welke lamp/stelmotor gaat?
Ik heb een H4 koplamp en een oem-xenon ledkoplamp.
Groet, Chung

H4 koplamp aansluiting:
h4.jpg
Oem-Xenon led aansluiting:
oem-xenon-led.JPG
 
Ah Goeie!
wel een lang verhaal maar komt ie.
Om de haverklap werden mijn oem-xenon lampen uit me auto gestolen en elke ochtend was het weer afwachten of mijn auto nog heel was. Ik deel de auto met mijn vader (9maanden heb ik de auto 3maanden mijn pa (en daar staat die veilig)).
Nu heb ik begin zomer op Marktplaats H4 lampen gekocht omdat het uitbouwen erg makkelijk gaat. En wat denk je geen raampje meer gesneuveldBig Grin.

Nu reed ik eens weg met de auto terwijl de stekker niet in de H4 lamp zat omdat dat niet past. En de auto gaf geen foutmelding op de bc tot dat ik het knipperlicht aanzette. Nou zou ik graag de H4 koplampen willen aansluiten op een apart circuit met een schakelaar onder de dashboard. accu, zekering, relais, schakelaar en lampen. Eigenlijk vind ik alleen het dimlicht, grootlicht, en knipperlicht belangrijk. Omdat de bc een foutmelding geeft bij het aanzetten van het knipperlicht wil ik de H4 pinnetjes aansluiten op de massa van en knipperlichtingang van de oem-xenonstekker en het dimlicht en grootlicht via het circuit. Mocht ik dan met vakantie gaan of de auto gaat weer na mijn pa, dan kan ik de koplampen weer makkelijk ombouwen.

Heb Bij de H4 lamp inderdaad al een beetje getest. Volgens mij zijn de bovenste 3 pinnetjes voor knipperlicht, stadslicht en massa. De Middelste twee voor Dimlicht en Grootlicht. en de onderste drie voor massa en stelmotor. Maar ben daar niet geheel zeker van.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hè, dan is het toch iets ingewikkelder dan ik me had voorgesteld. Als ik het knipperlicht van de H4 koplampen niet op de Oem Xenon stekker kan aansluiten met aparte draadjes, zou ik dus bij richting aangeven altijd een foutmelding krijgen. Is de foutmelding uit te schakelen met een VCDS?

Klinkt goed die 6C led koplampen. Maar zijn die niet jatgevoelig? Anders schiet ik er nog niks mee op. En kun je die zonder ombouwen aan de OEM Xenon Led stekker aansluiten?
 
je kunt wel een verloopje maken van xenon naar halogeen.
het enige lampje dat je niet hebt op de xenon stekker is een plus geschakeld stadslicht.
hoogteregeling hoef je niet aan te sluiten voor apk, is niet verplicht zolang je geen handmatige schakelaar hebt.

6C LED moet je een paar kabeltjes verwisselen als je nu xenon hebt. of ze jat-gevoelig zijn durf ik niet te zeggen. ze staan (praktisch) nooit op marktplaats, omdat ze nog te nieuw zijn (denk ik)
 
Bedankt voor al die snelle reactie iichelBig Grin.

Dus al ik het goed begrijp kan ik de H4 koplampen zonder problemen aansluiten aan de Xenon stekker met een verloopje, zonder dat de bc begint te muiten. Mag ik dan ook jou advies vragen over welk pinnetje van de H4 koplamp, je in welk vrouwelijke ingang van de Xenon stekker zou steken? Hier nog een foto van de Xenon stekker.
FullSizeRender - kopie.jpg

FullSizeRender (1).jpg
Nogmaals thx alvast!
 
Bedankt voor al die snelle reactie iichelBig Grin.

Dus al ik het goed begrijp kan ik de H4 koplampen zonder problemen aansluiten aan de Xenon stekker met een verloopje, zonder dat de bc begint te muiten. Mag ik dan ook jou advies vragen over welk pinnetje van de H4 koplamp, je in welk vrouwelijke ingang van de Xenon stekker zou steken? Hier nog een foto van de Xenon stekker.
FullSizeRender - kopie.jpg

FullSizeRender (1).jpg
Nogmaals thx alvast!
Heb je ook foto's van de anderen kant
 
Volkswagen  polo  Polo 9n3 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!