Bedienen muziek via bluetooth + MFSW

Ik heb een vraag over het bedienen van muziek (vorige titel/volgende titel/evt. doorspoelen) via een Bluetooth 9W7 module en de knoppen op een Multifunctioneel stuur.

Op dit moment heb ik beide ingebouwd in mijn auto en ik kan netjes radio van radiostation veranderen via de knoppen op het stuur. Ook werkt voice activation via het stuur en kan ik mensen bellen. Nu wil ik graag via de knoppen op het stuur de bluetooth audio aansturen voor 'volgende' en 'vorige'. Dit werkt echter niet. Wat ik dan lees is dat de bluetooth module het nodige protocol (A2DP) niet ondersteunt, maar het gekke is dat ik via de voice activation dit wél kan. De bluetooth module moet hier dus mee om kunnen gaan. Via voice moet je de volgende commando's uitspreken: "Muziek" > "Volgende Titel".

Iemand die weet of dit werkbaar te krijgen is via de bediening op het stuur?

Ter Info: ik heb een RCD310.
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
9W7 ondersteunt wel A2DP (als een van de weinige modules juist wel).
Ik heb een 9W7 gehad, in combinatie met een Polo 6R (duh) en een RNS510, Android 6.0 telefoon en Google Play Music. Werkt zonder Problemen.
Wil volgende/vorige wel als je van een USB stickje of SD afspeelt?
Heb je VCDS? Je kunt eens kijken of de vinkjes in de BCM en RCD wel goed staan
 
Beide alvast bedankt.
Ik heb geen slot voor SD, dus dat kan ik niet proberen, maar zal eens kijken of ik mijn USB kabel nog ergens boven water kan halen en vanavond even proberen met een USB stick.
VCDS heb ik al 2x nagekeken. Lijkt ook te werken, omdat ik met beide knoppen (linkerkant stuurwiel, naar links en rechts) de radiozender kan veranderen wanneer hij op FM of AM staat.
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Probleem is dat je mobiele device AVRCP nodig heeft.
A2DP is puur het streamen van audio helaas. Ik dacht ook dat het zo werkte maar blijkbaar niet.
Voor zo ver ik achter heb kunnen komen ondersteunt de RNS310 dit niet dus wellicht de RCD310 ook niet?
De RNS510 kan dit weer wel. Ik kan ook enkel muziek switchen door op next te duwen op mijn iPhone :(

Wel raar dat voice control wel werkt want dat werkt bij mij ook niet.
 
9W7 ondersteunt wel A2DP (als een van de weinige modules juist wel).
Ik heb een 9W7 gehad, in combinatie met een Polo 6R (duh) en een RNS510, Android 6.0 telefoon en Google Play Music. Werkt zonder Problemen.
Wil volgende/vorige wel als je van een USB stickje of SD afspeelt?
Heb je VCDS? Je kunt eens kijken of de vinkjes in de BCM en RCD wel goed staan

als ik mijn telefoon connect via BT dan werkt dat spoelen etc sws niet,, denk dat ook niet gaat werken ( schat ik zo in )
Maar ! Dokter. Als ik hem connect via de MDI, zou het dan wel kunnen denk je ?
 
volg op facebook en insta @drewsmotion & @dutch_Pearl_GTI  -  - 
Ik heb het nog niet kunnen testen. Ik kan namelijk nergens mijn MDI naar USB kabel vinden. Feit is dat het gek blijft dat het via voice activation wel kan en niet via de knoppen op het stuur. Het heeft dus niet met het bluetooth protocol te maken.
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Zo, eindelijk mijn MDI-USB kabeltje gevonden. Bij deze combinatie werken de stuur-toetsen wel, dus het lijkt alsof hij de bluetooth niet aanstuurt via het stuur. Wel gek dan dat het via voice activation wel kan. Iemand een idee?
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!