BC Racing schroefset

Jow mede forum lieden!

(Kon geen oud, open topic vinden dus maak ff een nieuwe)

Wederom een vraag van mij in het kader van een wellicht leuke mod aan mijn auto. Zoals sommige misschien al weten wil ik mijn auto super graag verlagen, alleen ben ik hier nog een beetje 'blind' in aangezien nog niet veel van mijn vrienden een verlaagde auto hebben.

Ik heb hierom dus contact gezocht met een garage bij mij in de buurt die gespecialiseerd is in het verlagen van auto's. Zelf zat ik aan een AP setje te denken maar dit werd mij min of meer afgeraden omdat ik erg veel waarde hecht aan comfort. Waarom doe ik dat? Ik rij 2000km in de maand voor mijn werk, dat is dus exclusief hobby km's. Toen kwamen we tot het merk 'BC Racing', leuk maar ook duur. Subtotaal van ongeveer 1200,- euro, inclusief installatie en uitlijnen. Dit is ver boven mijn initiële budget, maar zeker te doen als het het echt waard is!

Maar nu is mijn vraag of dit overkill is? Volgens mij is BC Racing meer bedoelt voor straat en track racen, wat voor mij niet echt van toepassing is. Als een AP setje voor mij goed genoeg zou zijn, zou ik dat gewoon doen. Maar zoals sommige zeggen, goedkoop kan uiteindelijk duurkoop worden.

Heeft iemand hier misschien iets meer te vertellen over BC Racing? Ervaring? Prijs/Kwaliteit verhouding? Of wellicht een heel ander merk, doe is gek!

Ik hoor graag van jullie!
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 105PK (Tuned, EGR off) 
De prijs vind ik zeker overkill! Ik zou nieuwe schokbrekers kopen van een goed merk, 2x voorkant ongeveer €150,0. 2x achter €100,00. H&R verlagingsveren €150,00. Adresje zoeken voor de montage €200 tot €250. Ben je klaar voor €600 / €650. Hou je ons op de hoogte?
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Jow mede forum lieden!

(Kon geen oud, open topic vinden dus maak ff een nieuwe)

Wederom een vraag van mij in het kader van een wellicht leuke mod aan mijn auto. Zoals sommige misschien al weten wil ik mijn auto super graag verlagen, alleen ben ik hier nog een beetje 'blind' in aangezien nog niet veel van mijn vrienden een verlaagde auto hebben.

Ik heb hierom dus contact gezocht met een garage bij mij in de buurt die gespecialiseerd is in het verlagen van auto's. Zelf zat ik aan een AP setje te denken maar dit werd mij min of meer afgeraden omdat ik erg veel waarde hecht aan comfort. Waarom doe ik dat? Ik rij 2000km in de maand voor mijn werk, dat is dus exclusief hobby km's. Toen kwamen we tot het merk 'BC Racing', leuk maar ook duur. Subtotaal van ongeveer 1200,- euro, inclusief installatie en uitlijnen. Dit is ver boven mijn initiële budget, maar zeker te doen als het het echt waard is!

Maar nu is mijn vraag of dit overkill is? Volgens mij is BC Racing meer bedoelt voor straat en track racen, wat voor mij niet echt van toepassing is. Als een AP setje voor mij goed genoeg zou zijn, zou ik dat gewoon doen. Maar zoals sommige zeggen, goedkoop kan uiteindelijk duurkoop worden.

Heeft iemand hier misschien iets meer te vertellen over BC Racing? Ervaring? Prijs/Kwaliteit verhouding? Of wellicht een heel ander merk, doe is gek!

Ik hoor graag van jullie!

We hebben een specialist cq sponsor in da haus: @Antera
Volgens mij zit ie in Breda.
 
Verlagen en comfort gaan niet samen, je levert zoizo in aan comfort.
Hier ga ik mee akkoord, maar wil zo veel mogelijk comfort overhouden. Ik ben jong, en ik wil wat, en dat is een verlaagde auto!

De prijs vind ik zeker overkill! Ik zou nieuwe schokbrekers kopen van een goed merk, 2x voorkant ongeveer €150,0. 2x achter €100,00. H&R verlagingsveren €150,00. Adresje zoeken voor de montage €200 tot €250. Ben je klaar voor €600 / €650. Hou je ons op de hoogte?
Dit is uiteraard ook een optie, maar zeker niet 1 met voorkeur. Ik wil een schroefset om hem te kunnen verstellen, laag in de zomer, 3 draaien de lucht in mocht er sneeuw liggen. Heb ik in iedergeval nooit een sneeuw schuiver!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 105PK (Tuned, EGR off) 
met veren verlaging nooit problemen gehad in de sneeuw. en 3,5cm is wel mooi verlaagd maar ook niet super laag he. men vorige wagen was 5cm verlaagd (wat ook nog niet echt laag is) en ook nooit problemen gehad zelfs al lag er heel veel sneeuw.
en eenmaal gemonteerd moet je e ook niet meer aan denken.
schroefset moet je natuurlijk wel weer aan sleutelen en vooral bij het afstellen er op letten dat elk wiel (voor L&R) en (achter L&R) dezelfde druk op de grond uitoefenen. weegschaaltjes er onder ;):cool:
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
met veren verlaging nooit problemen gehad in de sneeuw. en 3,5cm is wel mooi verlaagd maar ook niet super laag he. men vorige wagen was 5cm verlaagd (wat ook nog niet echt laag is) en ook nooit problemen gehad zelfs al lag er heel veel sneeuw.
en eenmaal gemonteerd moet je e ook niet meer aan denken.
schroefset moet je natuurlijk wel weer aan sleutelen en vooral bij het afstellen er op letten dat elk wiel (voor L&R) en (achter L&R) dezelfde druk op de grond uitoefenen. weegschaaltjes er onder ;):cool:
Afstellen word in dit geval allemaal gedaan dus dat scheelt haha.

En wat betreft de sneeuw heb ik dat dan verkeerd ingeschat, alhoewel ik wel mensen uit de buurt ken die hier hinder ondervonden hebben, zelfs met standaard hoogtes. Dan zou het mij om het idee gaan :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 105PK (Tuned, EGR off) 
  • Leuk
Waarderingen: Marc Vuylsteke
Hier ga ik mee akkoord, maar wil zo veel mogelijk comfort overhouden. Ik ben jong, en ik wil wat, en dat is een verlaagde auto!


Dit is uiteraard ook een optie, maar zeker niet 1 met voorkeur. Ik wil een schroefset om hem te kunnen verstellen, laag in de zomer, 3 draaien de lucht in mocht er sneeuw liggen. Heb ik in ieder geval nooit een sneeuw schuiver!
Denk dat je een verkeerd beeld hebt van een schroefset. Je draait niet even je auto de lucht in, het is geen Air ride. 1 slag draaien scheelt misschien 1 a 2 mm. Je moet je opkrikken en er staat aardig spanning op de veren. Koop je een goedkopere schroefset, dan kunnen de stelringen vastroesten.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
en elke verdraaiing veranderd de uitlijning van de auto, dus uitlijnen, tenzij je je banden wilt opvreten of rechtsaf wilt gaan als je een keer je stuur loslaat?
Eerlijk gezegd vind ik dit bijzaak, dit zijn van die dingen die ik allemaal regel wanneer ik naar mijn winter/zomerbanden wissel.

Denk dat je een verkeerd beeld hebt van een schroefset. Je draait niet even je auto de lucht in, het is geen Air ride. 1 slag draaien scheelt misschien 1 a 2 mm. Je moet je opkrikken en er staat aardig spanning op de veren. Koop je een goedkopere schroefset, dan kunnen de stelringen vastroesten.
Hier ook, 3 draaien was meer een voorbeeld. Ik heb 2 broers die allebei verlaagde auto's hadden (met schroefset) en daardoor weet ik dat die dingen vast kunnen roesten, daarom vind ik de kwaliteit/prijs ook belangrijk.

En dat het een rot klusjes is om je auto omhoog te schroeven weet ik ook. Nog een reden dat ik kwaliteit/prijs belangrijk vind, wellicht dat dat impact heeft op het hele proces.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 105PK (Tuned, EGR off) 
Ik heb zelf stiekem al een tijdje een Triple S schroefset onder de Polo zitten. Dit bevalt prima! Ik ben gewend aan de stuggere wegligging maar ik vind dit perfect rijden.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Ik vergelijk even BC met Triple S en als de foto's correct zijn zou ik comfort-technisch gezien voor de laatste gaan. De veren van BC zien er dikker uit, waarom ik dus denk dat deze stugger is.
AP blijft in mijn ogen steeds weer DE set die blijft verbazen als het om comfort gaat. Steeds als ik weer bij iemand instap die zo'n set er onder heeft is het bijna alsof er oem op zit.
Als je richting enkel veren wil, lees ik steeds weer de verbazingwekkende verhalen van de onverwacht comfortabele Eibach Pro kit, wat denk ik met name te danken is aan het wat progressievere karakter van de veren. (dit is te herkennen aan dat de veren in het middengebied minder windingen hebben dan richting de veer-einden) Deze set is qua hoogte niet verstelbaar, maar het blijft jou keuze, jou budget.

Uitlijnen zou ik sowiezo WEL doen na elke wisseling van verenset.

Oh en als je het schroeven soepel wil houden kan je kiezen voor setjes waarbij je de schijven kan borgen met imbusjes ofzo. Dit icm invetten en Neopreen hoesjes om de veren kan de set lang goed gangbaar houden.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI ~100pk 
@SA_Polo.6r

Dat is geen misselijk bedrag voor een setje onder jouw auto. Je wilt dit niet uitgeven en kan je melden dat deze set niet comfortabeler is als bv AP. Ook zie ik nog goedkopere merken voorbij komen en die hebben juist ook de eigenschappen stug te zijn. Dit is duidelijk niet wat je zoekt.

Wil je iets hebben met toch het nodige comfort dan zou ik voor AP gaan of voor ST. Deze sets hebben nog een behoorlijk rijcomfort mits je natuurlijk niet extreem laag gaat want dan behoud je altijd minder veerweg over en ook dan moet een schroefset nog harder werken.

Mijn advies AP. Ik heb zelf nog een setje liggen mocht je interesse hebben nieuw in doos. Tevens kan ik dit ook voor je monteren en uitlijnen indien gewenst, Mocht je meer info wensen kan je me altijd whatsappen. Dit werkt namelijk het snelste :)
 
@SA_Polo.6r

Dat is geen misselijk bedrag voor een setje onder jouw auto. Je wilt dit niet uitgeven en kan je melden dat deze set niet comfortabeler is als bv AP. Ook zie ik nog goedkopere merken voorbij komen en die hebben juist ook de eigenschappen stug te zijn. Dit is duidelijk niet wat je zoekt.

Wil je iets hebben met toch het nodige comfort dan zou ik voor AP gaan of voor ST. Deze sets hebben nog een behoorlijk rijcomfort mits je natuurlijk niet extreem laag gaat want dan behoud je altijd minder veerweg over en ook dan moet een schroefset nog harder werken.

Mijn advies AP. Ik heb zelf nog een setje liggen mocht je interesse hebben nieuw in doos. Tevens kan ik dit ook voor je monteren en uitlijnen indien gewenst, Mocht je meer info wensen kan je me altijd whatsappen. Dit werkt namelijk het snelste :)
Ik vergelijk even BC met Triple S en als de foto's correct zijn zou ik comfort-technisch gezien voor de laatste gaan. De veren van BC zien er dikker uit, waarom ik dus denk dat deze stugger is.
AP blijft in mijn ogen steeds weer DE set die blijft verbazen als het om comfort gaat. Steeds als ik weer bij iemand instap die zo'n set er onder heeft is het bijna alsof er oem op zit.
Als je richting enkel veren wil, lees ik steeds weer de verbazingwekkende verhalen van de onverwacht comfortabele Eibach Pro kit, wat denk ik met name te danken is aan het wat progressievere karakter van de veren. (dit is te herkennen aan dat de veren in het middengebied minder windingen hebben dan richting de veer-einden) Deze set is qua hoogte niet verstelbaar, maar het blijft jou keuze, jou budget.

Uitlijnen zou ik sowiezo WEL doen na elke wisseling van verenset.

Oh en als je het schroeven soepel wil houden kan je kiezen voor setjes waarbij je de schijven kan borgen met imbusjes ofzo. Dit icm invetten en Neopreen hoesjes om de veren kan de set lang goed gangbaar houden.
Bedankt voor jullie gedetailleerde antwoorden!

Uit beide van jullie antwoorden kan ik concluderen dat jullie BC afraden, terwijl dit setje super duur is. Waarom is deze zo duur terwijl een beter resultaat behaald kan worden met een goedkoper setje? Zijn er misschien belangrijke features die aanwezig zijn bij BC, die AP daar in tegen niet heeft?

Ik doe al best een poos research in dit onderwerp maar kan hierover niets vinden. Tot nu toe sta ik een beetje bij het BC Racing setje, omdat ik zelf niet iemand ben die goedkoop dingen inkoopt, om vervolgens elk halfjaar gemallemoer te hebben. Goedkoop -> Duurkoop. Ik wil het onder de auto hebben en niet meer over na moeten denken, behalve bij de drempels en varkensruggetjes Stick Out Tongue

Ook heb ik mij laten vertellen dat de support van BC een stuuuk beter is dan die van AP. Hier heb ik geen ervaring mee, en dit is mij verteld. Maar dat lijkt mee ook iets wat een beetje bij de prijs inbegrepen zit.

En zoals ik al zei, uitlijnen doet de monteur direct na de installatie.

Het invetten van de mechanische delen is indd ook al aangeraden, maar goed dat je het zegt! ;)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 105PK (Tuned, EGR off) 
@SA_Polo.6r "Ook heb ik mij laten vertellen dat de support van BC een stuk beter is dan die van AP. Hier heb ik geen ervaring mee, en dit is mij verteld. Maar dat lijkt mee ook iets wat een beetje bij de prijs inbegrepen zit."

Welke support zou je willen hebben? Wat verwacht je als support na montage) Je monteert de set, voor de rest is de beleving (stug of comfortabel) heel persoonlijk, de meningen over diverse sets zijn erg verschillend.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Exact, van vele hoor ik dat goedkope sets zoals Triple S megastug zijn en niet mee te rijden. Ik vind het perfect rijden, en ik heb hem achter op z'n laagst met stelpoten nog. Ik denk dat inderdaad heel laag rijden zonder stelpoten op elke set kut rijdt.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Als je goed laag wilt koop een h&r deep setje rijd super en gaat erg laag.

Triple-S, TA-Technix etc. zijn niet echt aan te raden. Triple-S heb ik tijdje mee gereden op zn laagst maar is gewoon een stuiterbal
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Als ik mijn ervaring mag delen, ik heb een hele tijd op een KW V1 gereden en dit reed super vertrouwd en comfortabel. Volgens mij zijn de eigenschappen, op de bewerking van de poten na, precies gelijk aan AP.
 
Ex: Volkswagen  Polo 6R GTI  & Polo AW 1.0 Highline Business R. Huidig: Mercedes Benz A 200 Limousine 
Als je goed laag wilt koop een h&r deep setje rijd super en gaat erg laag.

Triple-S, TA-Technix etc. zijn niet echt aan te raden. Triple-S heb ik tijdje mee gereden op zn laagst maar is gewoon een stuiterbal
Vind het echt prima rijden man, niks op aan te merken die Triple S. Rijden er veel mee!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!