Bas zijn garage

Waarom zou je dat willen?
Bij een vrachtwagen lopen alle leidingen ook buitenom.
En dat is ook luchtvering rondom.
En ook betrouwbaar, ze komen iedere dag nog van hun plek.

het leiding werk van een vrachtwagen zit veel hoger van het wegdek dan bij een polo.
bij de meeste, dan niet alle, achterbalgen voor een polo heeft de luchtaansluiting onderaan de balg zitten door de draagarm heen. kijk maar eens hoe dicht dat bij de grond komt met de nippel en de leiding.
Het zal vast bij veel mensen goed gaan, maar ik rij 35-40dkm per jaar en wil niet op de snelweg mijn nippel er af rijden.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 105PK/250nm - galingas chip naar 140pk/300nm 
Vriend van me heeft air op zijn r36. En dat kosten wel een paar centen. Ik neem aan dat hij er een goede set onderzit.

Dan zou je ook moeten weten dat airride minstens net zo goed rijdt als een schroefset. Een beetje kwaliteit set rijdt zelfs beter.

Mooie wagen man, had je adapters nodig voor je speakers?

Ja daar heb ik speaker ringen voor gebruikt. Heb ze wel moeten inkorten omdat we weinig ruimte is in de deurpanelen van de 6r en omdat ik 17cm speakers gemonteerd heb.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 105PK/250nm - galingas chip naar 140pk/300nm 
  • Leuk
Waarderingen: Cimus
Dan zou je ook moeten weten dat airride minstens net zo goed rijdt als een schroefset. Een beetje kwaliteit set rijdt zelfs beter.



Ja daar heb ik speaker ringen voor gebruikt. Heb ze wel moeten inkorten omdat we weinig ruimte is in de deurpanelen van de 6r en omdat ik 17cm speakers gemonteerd heb.
Dat is niet mijn ervaring/meening en als dat zo is waarom rijden ze in de autosport dan niet op air ?
Omdat air een mindere wegligging heeft.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 
Volkswagen  polo 6c  1.0 tsi 
Dat is niet mijn ervaring/meening en als dat zo is waarom rijden ze in de autosport dan niet op air ?
Omdat air een mindere wegligging heeft.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Omdat airride veel zwaarder is door de componenten zoals de tank, compressor enzovoorts.
De meeste airride poten gebruiken dezelfde schokbrekers als schroefsets zoals kw, koni, enzovoorts. De veer bij een schroefset is alleen niet aan te passen in hardheid, bij airride kun je de "veer" (lees luchtbalg) wel aanpassen on hardheid en hoogte.
Het blijft altijd een static/airride discussie. Meestal hebben mensen alleen geen idee waar ze het over hebben.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 105PK/250nm - galingas chip naar 140pk/300nm 
Ik had een set die kon je dus wel instellen in hardheid. Gaat dan wel via de demper dus ik denk dat jij geen idee hebt waar je over praat.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Ik had het over de veer, niet over de demper.
Mijn set airride is ook hardheid verstelbaar.
Maar als je alleen maar negatief probeert te zijn hoef je het voor mij niet te doen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 105PK/250nm - galingas chip naar 140pk/300nm 
Ik had een set die kon je dus wel instellen in hardheid. Gaat dan wel via de demper dus ik denk dat jij geen idee hebt waar je over praat.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Laten we het gezellig houden, verwijten naar elkaar lijkt mij vrij onnodig en totaal niet bevorderlijk voor de sfeer, bedankt.
 
Volkswagen  Polo 6R R-Line  1.2 TSI 140PK JD 
Fout, -ik ga gemakshalve even van een oem-systeem uit-, airride heeft een betere wegligging omdat je per veerpoot de druk door een ecu kunt laten afstellen tijdens hebben. Hierdoor zullen de wielen het wegdek beter volgen waardoor er langer en meer grip is.

Dan moet je natuurlijk wel een aansturing hebben met een ecu en 8 kleppen;) Dat bepaald de wegligging van en set airride al meteen, al kun je nog z'n goede veerpoten en balgen hebben. Met 4 kleppen en manuele aansturing rijdt het niet perfect.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 105PK/250nm - galingas chip naar 140pk/300nm 
Nou en.Stick Out Tongue
Klaar nu.:mad:
Het gaat hier over Bas zn wagen.
Als je wil discuseren wat beter is open dan een ander topic.
Dank U.

Airride wil ik voor de show.
En zodat ik normaal over hobbels en drempels kan.

Back on topic,
die nippel waar je over praat.
Dat verschild tog per merk waar die zit.
Wel altijd aan de onderkant overigens,
maar de set die nu op mp staat zit die schuin onderin,
dus niet door de achteras heen, maar blijft erboven.

Wat voor oplossing heb jij ervoor in je hoofd als ik vragen mag?

Ik vind het een super project.
Waar ik wat van kan leren.:)
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Het kan per merk en type balg verschillen waar aansluiting zit. Sommige midden onderin door de draagarm. Sommige onder aan de zijkant in net boven de draagarm. Ook zijn ze er met de nippel boven aan de zijkant zodat de leiding langs het carroserie kan lopen en dus niet beweegt en verder van de weg zit.

Mijn idee is om via het rubbere dopje in het carroserie wat in het midden van het veer ophanging zit met de leiding naar binnen te gaan. Dit kanaal komt in de kofferbak uit.
Deze optie zorgt er voor dat er geen leiding aan de buitenkant van de auto zit en deze geen beweging maakt. Het minst storing gevoelig dus.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 105PK/250nm - galingas chip naar 140pk/300nm 
  • Leuk
Waarderingen: DeeOow en Syste
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!