Voorstellen bartje369

Met terugwerkende kracht wil ik me hier even voorstellen.

Ik ben Bart, inmiddels 27 jaar oud, woonachtig in Nijmegen en ben in het bezit van een Polo 6R 1.2 TSI uit 2010.

In de zoektocht naar mijn laatste auto was ik niet specifiek op zoek naar een Polo, maar op zoek naar een klein autootje op LPG. Ik wist van een vriend van me hoe voordelig hij destijds reed met een Volvo S60 2.4 op LPG. Per gereden km was hij (m.u.v. overige kosten) aan brandstof goedkoper uit dan mijn Daihatsu Cuore L276.

Dat kon ik natuurlijk niet uitstaan, dus ging ik op zoek. Tot ik in 2019 deze advertentie tegen kwam. Een Polo TSI op LPG.

photo_5933980357672153421_y.jpg

De TSI motor leek me al langer wat (interessante techniek en toch een behaaglijk verbruik). >die interesse komt ook door mijn achtergrond, omdat ik een technische HBO opleiding heb afgerond en voorheen werkzaam was in het onderzoek bij Wageningen Research.

Gekocht met zo'n 237.000km op de teller, inmiddels ruim 70.000km verder en goed wat onderhoud later nog steeds heel tevreden over deze auto!
Hij rijdt op een LPG systeem dat de benzine injectoren gebruikt om LPG te injecteren, wat ook iets moois mogelijk maakt is dat hij dus op LPG start. Super voordelig rijden dus, en het geniet de voordelen van directe inspuiting! Wegenbelasting is nauwelijks duurder dan op benzine (130 euro per kwartaal) en ik ben eigenlijk nooit meer dan 25 euro kwijt voor een volle tank en da's toch zeker 500km rijden!

De auto heeft er geluk aan gedaan om in mijn eigendom te komen, want bij de vorige eigenaar had 'ie een groen dak, aardig smerige stoelen gekregen en was voorzien van action wieldoppen...

Wat ik gedurende de tijd heb vervangen is o.a.;
* schokdempers (de voorbumper lag onder helemaal uit elkaar en hij dook flink)
* goede set banden (Ecocontact 5 zomer met LMV, TS860 winter met LMV)
* bak olie (was nooit vervangen, ging hij aanzienlijk lekkerder van schakelen)
* thermostaat (in OBD zag ik in de eerste 1000km al dat ie >103°C werd met rustig rijden op de snelweg, na vervangen was dit 96-99C, met als laagste 93C in de zomer, yeah thats right hij loopt koeler in de zomer)
* verder elke 50.000km bougies, iedere 75.000km bougiekabels (ook ik ben gepakt door de marters) en elke 10-12000km nieuwe olie :)
* binnenkort krijgt hij ook nieuwe injectoren, omdat na een uitgebreide zoektocht blijkt dat de armmengsel melding afkomstig is van vervuilde/versleten injectoren. (geen vacuumlek en alle andere sensoren zijn OK)
*ook heb ik bij 280.000km een trekhaak gemonteerd, een aanhanger wil ik op z'n tijd wel eens meenemen en ik heb met enige regelmaat een fietsendrager nodig.

Mooi feitje over deze auto is dat hij o.a. is gebruikt voor een rijtest van Autoweek en vele andere autosites. Ik kwam hierachter nadat ik op het kenteken zat te zoeken op het internet toen ik de auto op marktplaats tegenkwam. De vorige eigenaar was zich hier niet bewust van, maar had het wel recent van een familielid gehoord toen hij hem te koop aan had geboden. Geinig!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk (Vialle LPG - LPdi) 
  • Leuk
Waarderingen: Jeroldd en Rednier
Welkom hier en toffe intro. Ik heb wel een paar dingetjes. Mijn Passat van 2009 heeft pas elke 90.000 km bougies nodig. En ik vul met Castrol Edge Titanium longlife. Dat mag er 30.000 of twee jaar inzitten. En een VW motor kan probleemloos 500.000 km rijden. Zeker met de TLC van jou. Veel plezier ermee!
 
Volkswagen  Polo  1.0 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!