Bandenspanningslampje/storing blijft branden

Sinds kort ging bij mij het bandenspanningslampje branden. Ik heb mn banden opgepompt en via de SET knop de nieuwe waardes gezet. Nu gaat het lampje weer regelmatig branden en zet ik die weer uit met de SET knop (om maar van het lampje en gepiep af te zijn). De druk in de banden is niet veranderd sinds ik ze heb opgepompt. Iemand hier ervaring mee gehad of weet wat er mis is? Ik vermoed zelf een kapotte sensor oid.

- Hylke Kortstra
 
Volkswagen  Polo  1.4 TDI 75pk 
Probeer eens de radio te resetten door de volumeknop net zolang in te houden totdat hij uitgaat en weer opstart. Daarna bandenspanning opslaan via het scherm.

Schijnt dat er in de koppeling tussen de MIB en de ABS module wel eens iets fout wil gaan. Ik weet niet of er software is die dat kan oplossen. De MIB heeft bij mij de meest recente versie.

Het heeft mij 3 jaar gekost om erachter te komen dat deze storing door de MIB kwam.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4TDI Bluemotion CUSA 
Probeer eens de radio te resetten door de volumeknop net zolang in te houden totdat hij uitgaat en weer opstart. Daarna bandenspanning opslaan via het scherm.

Schijnt dat er in de koppeling tussen de MIB en de ABS module wel eens iets fout wil gaan. Ik weet niet of er software is die dat kan oplossen. De MIB heeft bij mij de meest recente versie.

Het heeft mij 3 jaar gekost om erachter te komen dat deze storing door de MIB kwam.
Ik zal hier eens naar kijken en evt een update plaatsen!
 
Volkswagen  Polo  1.4 TDI 75pk 
Probeer eens de radio te resetten door de volumeknop net zolang in te houden totdat hij uitgaat en weer opstart. Daarna bandenspanning opslaan via het scherm.

Schijnt dat er in de koppeling tussen de MIB en de ABS module wel eens iets fout wil gaan. Ik weet niet of er software is die dat kan oplossen. De MIB heeft bij mij de meest recente versie.

Het heeft mij 3 jaar gekost om erachter te komen dat deze storing door de MIB kwam.
Voor iemand die dit in de toekomst mocht lezen, dit heeft bij mij niet geholpen helaas
 
Volkswagen  Polo  1.4 TDI 75pk 
Waar zit je SET knop in de dashboard of in MiB radio, dit probleem heb ik ook gehad, mijn probleem was dat ik hm wel gereset kreeg. Maar na X aantal minuten, uur soms dagen kwam het weer terug. mijn constatering was een zwakke accu. toen ik even 600km achter elkaar ging rijden is het voor altijd weg gebleven. krijg jij hm uberhaupt gereset?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 105PK --> 130PK 
Waar zit je SET knop in de dashboard of in MiB radio, dit probleem heb ik ook gehad, mijn probleem was dat ik hm wel gereset kreeg. Maar na X aantal minuten, uur soms dagen kwam het weer terug. mijn constatering was een zwakke accu. toen ik even 600km achter elkaar ging rijden is het voor altijd weg gebleven. krijg jij hm uberhaupt gereset?
In het dashboard kastje en in de MIB radio zit een reset knop, maar alleen die in het dashboard kastje doet daadwerkelijk iets. En indd bij mij gebeurt precies hetzelfde als bij jou. Krijg m gereset en dan na een tijdje komt de melding vrolijk weer terug.
 
Volkswagen  Polo  1.4 TDI 75pk 
Wel vreemd dat je op de radio de optie ook te zien krijgt dit hoort niet, dit probleem heb im ook gehad op een 6C waarbij de set knop in de dash zat en op de Mib was die optie niet te zien.

Probeer even te resetten via SET knop, vervolgens via een uitlees apparaat (VCDS,OBD11 of Odis) te resetten. Ga vervolgens s even goed rijden of doe dit wanneer je weet dat je veel gaat rijden. Een nieuwe accu is best prijzig.

Wat @iichel zegt klopt bij de dealer hebben ze hier een software update van, maar heb dit niet gedaan en durf niet te zeggen of het daar gegarandeerd mee weg gaat.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 105PK --> 130PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!