HansH
Actief lid
Sinds januari dit jaar heb in een Polo 6 (AW) Comfortline. Als extra heb ik daar de originele Brescia lichtmetalen wielenset op laten monteren met Continental SportContact 5 FR XL, (215/40 R18 89W). Ik weet dat je met 18 inch en een 40-band een stukje comfort inlevert maar dat is niet het probleem. De banden reageren erg gehorig op sommige stukken asfalt. Het is zelfs storend als ik over een snelweg rijd met grof (open) asfalt wat erg veel bandengeluid geeft binnen in de auto. Bij minder grof asfalt is het geluid minder maar nog steeds wel erg gehorig. De dealer heeft er naar gekeken en de auto iets uitgelijnd. Dit gaf wel iets verbetering maar op stukken grof asfalt is het nog steeds erg gehorig. Deze wielenset zit vanaf fabriek standaard onder de Polo GTI maar daar vind ik op diverse internetfora geen klachten over.
Mijn vraag is of het bij sommige van jullie herkenbaar is en daarna wat eraan te doen? Ik kan wel terug gaan naar een 17" wielenset maar is het probleem daarmee opgelost? Zou een hogere band (45) de oplossing zijn? Ik heb altijd lichtmetalen wielensets op mijn voorgaande auto's gehad dus ik weet hoe het zou moeten rijden/aanhoren maar dit heb ik nog niet eerder gehad. Mogelijk is de combinatie van de comfortline met 18" iets te enthousiast en zou 17" de max zijn.
Ik hoor het graag als er ideeën zijn
Mijn vraag is of het bij sommige van jullie herkenbaar is en daarna wat eraan te doen? Ik kan wel terug gaan naar een 17" wielenset maar is het probleem daarmee opgelost? Zou een hogere band (45) de oplossing zijn? Ik heb altijd lichtmetalen wielensets op mijn voorgaande auto's gehad dus ik weet hoe het zou moeten rijden/aanhoren maar dit heb ik nog niet eerder gehad. Mogelijk is de combinatie van de comfortline met 18" iets te enthousiast en zou 17" de max zijn.
Ik hoor het graag als er ideeën zijn
Bijlagen
Volkswagen
Polo 6