Banden/vering/dempers advies polo 6c

Hoi allemaal,

Binnenkort moet ik aan twee nieuwe banden geloven. Momenteel heb ik vredestein banden eronder zitten maar ik ben opzoek naar zuinigere banden die toch nog dynamisch rijden. Ik laat dan gelijk alle 4 de banden vervangen. (15 inch)

Heeft iemand advies welke banden goed rijden onder de 1.2 tsi blue motion van 2016 (110k km)

De vering en dempers staan er ook aan te komen, wellicht dat ik ze samen laat doen. Heeft iemand ervaring met vering? Ik wil de 6c wel iets verlaagd hebben maar nog wel stoeprand veilig en niet te verlaagd waarbij het extreem opvalt. Momenteel vind ik de auto veel overhellen in de bochten.

Alvast bedankt voor jullie advies!
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230826_120448_Gallery.jpg
    Screenshot_20230826_120448_Gallery.jpg
    442.5 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6c - 2016  1.2 TSI - 140pk stage 1 
Top, bedankt. Daarentegen verschilt iedere band weer met de grote toch? Deze test is gedaan op 16 inch. Het verschil is dan ook weer niet zo groot maar alsnog.
 
Volkswagen  Polo 6c - 2016  1.2 TSI - 140pk stage 1 
Voor zuinig is een Conti EcoContact goed.
Voor dynamisch is een Conti SportContact goed.
Voor een combinatie van beiden is een een PremiumContact goed.

En mocht je direct all season willen, dan is een AllSeasonContact goed. Maar die is niet zuinig of dynamisch haha.

Conclusie, kijk inderdaad even bij Tyrereviews op de site. Persoonlijk zou ik in jouw geval voor de EcoContact gaan.
Kijk vooral op even FB market / MP, hier komen ze nog wel eens nieuw voor een spotprijs naar tevoorschijn.
 
Heel erg bedankt voor de goede tip. Wellicht dat ik toch voor de premium contact ga dan. All seasons zie ik persoonlijk niet zo veel heil in. Met geluk hebben we 30 dagen onder de 0 tegenwoordig.

Als WRC eigenaar toevallig nog goede tips voor de wegligging van de polo te verbeteren zonder dat je het erg duidelijk ziet (banden strak in de wielkassen bijvoorbeeld? Ik vindt de auto toch vrij snel op z'n max in de bochten.

De tip over FB en MP ga ik ook zeker meenemen.
 
Volkswagen  Polo 6c - 2016  1.2 TSI - 140pk stage 1 
Als WRC eigenaar toevallig nog goede tips
De auto kwam van zichzelf al met een veel stugger onderstel, dat zit er nu ook nog onder.
18 inch velgen, met banden die 35% 'wang' (genomen van de 225 breedte) hebben, zorgt ook voor een beter gevoel tijdens sturen.

Verder gaan rubbers ook kapot, waardoor je meer speling krijgt.
Dit is dan ook handig om aan te pakken, omdat dit vaak al best veel ongewenst gedrag weghaalt.

Toevallig hebben wij precies dezelfde 6c staan hier. En als je tussen de 2 auto's wisselt is het verschil dag en nacht.
Zelf denk ik dat je moet kijken naar:
  • Velgen - Groter formaat = minder 'wang' hoogte band = directere feedback tijdens sturen.
  • Banden - Ga je voor zuinig of prestaties? De twee staan tegenover elkaar. Meer prestaties = slechter verbruik.
  • Rubbers - Laat je stabilisatorstang- & overige rubbers nakijken en vervangen. Niet per se duur en levert veel op.
  • Vering / schokdempers - Na dit alles kan je hier naar kijken, maar dit is een grote kostenpost.
 
  • Leuk
Waarderingen: R.M
Heel erg bedankt voor de goede tips.

Ik zat inderdaad al naar velgen te kijken. Lastige is dat ik de 17 inch Mirabeau niet echt mooi vindt op een witte auto dus voor de portago 16 inch wil gaan. Deze zijn alleen niet te vinden dus even wachten tot ik een mooie kans zie. Helaas kunnen de 215/45 banden niet onder de 6c zonder problemen .

De rubbers en stabilisator stangen heb ik als leek nog niet eens aan gedacht. Ik ga hier is over brainstormen met mijn garage als ik de banden laat doen.

Dit gaan we als eerste eens aanpakken met een setje premium contacts.
 
Volkswagen  Polo 6c - 2016  1.2 TSI - 140pk stage 1 
  • Leuk
Waarderingen: JelleR
Heel erg bedankt voor de goede tips.

Ik zat inderdaad al naar velgen te kijken. Lastige is dat ik de 17 inch Mirabeau niet echt mooi vindt op een witte auto dus voor de portago 16 inch wil gaan. Deze zijn alleen niet te vinden dus even wachten tot ik een mooie kans zie. Helaas kunnen de 215/45 banden niet onder de 6c zonder problemen .

De rubbers en stabilisator stangen heb ik als leek nog niet eens aan gedacht. Ik ga hier is over brainstormen met mijn garage als ik de banden laat doen.

Dit gaan we als eerste eens aanpakken met een setje premium contacts.
Als je het over 16 inch hebt, is 215-45-16 de juiste maat. Ik had ook antracietkleurige portago’s met de 215-45-16 op m’n 6r. Maar dat is verder t zelfde tov van de 6c
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Ik zie nu Mirabeau velgen voor 700 met premium contact 6 erop lichte stoeprand schade.
Enige die ik kan vinden op het internet. Wat denken jullie? Toevallig moet ik voor 2 nieuwe voorbanden.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6c - 2016  1.2 TSI - 140pk stage 1 
Wellicht dat dit makkelijker is:


2x7mm 2x6mm - Dot 1521.

Schade band is foto 4, er lijken ook hier en daar wat steenslagjes te zijn. Het gaat om de zilverkleurige.

Verkoper geeft aan dat ze niet zijn overgespoten, hoe de balans is weet die zelf ook niet.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6c - 2016  1.2 TSI - 140pk stage 1 
Ik heb zelf de Goodyear Vector All Seasons onder mijn slee liggen. Banden maat: 185/60 R15. Zijn goede banden. Ik ervaar zeer weinig banden geluid. Heb ze er nu iets langer dan een half jaar er onder liggen.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Ervaar jij geen overhelling in de bochten met de R15's? Wellicht komt het omdat ik van een lease A3 2016 S-line kom (als ik het goed herinner 18 inch), uiteraard een totaal andere auto maar ik schrik er soms van hoe laag het bochten limiet is.
 
Volkswagen  Polo 6c - 2016  1.2 TSI - 140pk stage 1 
  • Leuk
Waarderingen: R.M
Hij gaat nog wat scherpere foto's maken, ik vindt de stoeprandschade veel maar oppervlakkig. Genoeg om wel te laten repareren daarentegen. Even met de spuiter in conclaaf voor ik ze ophaal.

Ook een offerte opgevraagd bij lowering voor eibach prokit/bilstein b4 25mm dat samen met 17 inch moet toch iets moois opleveren lijkt mij.

De manier hoe ik het aan mezelf verantwoord is dat alles er toch aan zit te komen, gehele auto is orgineel op 110.000km.

Nu maar hopen dat de vriendin kan wennen aan de stuggere rijeigenschappen, bij de audi met fabriek S-line onderstel was het al gezeur :grin:.
 
Volkswagen  Polo 6c - 2016  1.2 TSI - 140pk stage 1 
Als je 1 velg met een stoeprand patroontje hebt, kan je het beste 2 velgen laten spuiten en aan 1 kant monteren.
Zo zie je vaak niet dat velgen gespoten zijn, totdat je ze naast elkaar legt.

Bij spuiten komt vaak de- & monteren van banden + balanceren, dus reken die kosten ook mee in je totaal.

Al met al wordt het wel een investering zo te horen! Velgen, banden, spuiten & vering. Het mag wat moois worden!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!