Banden lopen leeg

Bij vrachtwagenbanden vervangen wij vaak het ventieltje als er regelmatig wat lucht bij moet,
gaan ze bij mijn set nu dus ook proberen.
Dit omdat er in de lekbak geen lekkage te vinden is, de velg rand netjes strak in de verf zit en de band er schoon en strak uit ziet.
Ikzelf wil eigenlijk stalen ventielen, Zodat ze er in geklemd kunnen worden.
Lijkt mij de kans op lekkage bij ventiel iig uitgesloten.
Heb overigens 3 jaar probleemloos ermee rondgereden.
Maar de eerste ingeving van de bandenboer was lekkage tussen band en velg.
Vandaar dat ik de alternatieven graag lees.

Dat je het zelf moet betalen vind ik overigens niet zo gek.
Je zal toch zelf deze banden voor deze velgen hebben besteld,
met alle risico's van dien.
Mij werd ook verteld dat de band iets te smal is voor de velg,
maar dat het wel zou gaan.
Al vind ik het wel vreemd dat ze gewoon blijven lekken.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Graag hoor ik wat je bevindingen zijn zodra je de ventielen hebt aangepast.
Ze hebben het ook over lijm gehad, alleen heb ik daar niet helemaal vertrouwen in.

Denk dat ik na de zomer wel 2 banden bij bestel. Dan gaan de achterste banden naar voren(215) en plaats ik achter 225.
Ben net van het aanslijten af hahaha, toch maar uitrollen dan Big Grin
 
Audi  8V  1.4 TFSI 150 PK 
Ik heb nog geen besluit gemaakt van wat ik ga doen maar we gaan wat testen.
De achterbanden (215/35/18) gaan nu op de voorwielen en ik zet mijn originele achterwielen tijdelijk terug.
We gaan dan kijken of de voorbanden dan nog leeglopen. Het zou namelijk zonde zijn als ik 200 euro neerleg en het probleem is dan nog niet opgelost

Het wordt ondertussen een erg dure set :(
 
Audi  8V  1.4 TFSI 150 PK 
Nou de banden zijn overgezet maar ben er niet vrolijk van geworden ...

Bandenspanningslampje gaat weer branden. Kan me niet voorstellen dat dit te maken heeft met getrokken banden. 215/35/18 op 8.5j mag naar mijn mening geen problemen geven. Helaas tijdens demonteren van mn banden is er ook nog eena een velg beschadigd geraakt. Volgens het bedrijf steenslag terwijl ik het lak er nog los op zie liggen. Wordt wel gerepareerd.
Buiten dat zijn de banden veelste breed nu. Heb zelf mn spatbord aan gort gereden. Schade valt gelukkig mee maar leuk is anders. Moet ik nu een ander merk band? Ik weet het namelijk niet meer.

20151109_180041.jpg
 
Audi  8V  1.4 TFSI 150 PK 
Ja is gereset. De banden waren met een paar uren van 2,5 naar 2,1 leeg gelopen.
Heb de schade zelf een beetje hersteld, helaas staat het nog iets bol als het licht erop schijnt. Maar denk dat dit wel te fixen is.
Rij nu weer op mn originele velgen. Morgen hoor ik een andere oplossing.
Zelf denk ik dat die banden gewoon niet goed zijn/netjes aansluiten.

Wordt vervolgd....
 
Audi  8V  1.4 TFSI 150 PK 
Zijn er wel de juiste banden gemonteerd? Er zijn banden speciaal voor lichtmetaal en voor stalen velgen. Mogelijk gaat hier iets mis.
Ik heb de Nankang Noble Sport NS-20. Dit zijn banden voor lichtmetaal.
Ik heb het vermoeden dat de kwaliteit wat lager is van de band. Dat is ook terug te zien in de prijs.
Zelf zou ik toyo's T1 of Hankook ventus willen proberen. Maar ja is wel weer een dure gok.
Ik wacht even af wat de bandenbedrijf voor een aanbod heeft.
 
Audi  8V  1.4 TFSI 150 PK 
Tja, dat is ook echt een budget merk eerste klas. Beter pak je Conti, Michelin, Goodyear etc
Helaas heb ik niet zoveel keuze door de banden maat 205/35/18.
Er zitten nu Toyo's om, ook deze lopen leeg maar het is veel minder. (paar luchtbellen in een bak met water) Ze hebben er weer beadsealer tussen gezet en we wachten eerst met monteren van de wielen op de auto. Als het maandag nog goed is dan gaan ze onder de auto.

Wordt vervolgd...
 
Audi  8V  1.4 TFSI 150 PK 
Mijn probleem is opgelost.
Heb GRATIS nieuwe ventielen gemonteerd gekregen.
Gewoon weer rubberren ventielen,
maar nu deze week zijn ze nog niet leeg gelopen. Nog steeds 3bar.
Maar als het bij jou zichtbaar langs de rand lekt, heb je natuurlijk niks aan deze info.;)
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
  • Leuk
Waarderingen: Ascari en Mikkie30
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!