Banden lopen leeg

Ik heb nieuwe velgen+banden met de maat 8,5J 205/35/18 en 9,5J 215/35/18.
Bandenmerk: Nankang
Ik heb nu het probleem dat mijn banden leeg lopen. De achterwielen vallen mee, maar voor ben ik van 2,8 bar naar 1,6 bar in een week.
Vermoedelijk omdat de banden getrokken staan loopt het leeg.
Ben al terug geweest, banden eraf en van dat spul ertussen. Probleem blijft.
Heeft iemand nog een idee wat ik kan doen?
 
Audi  8V  1.4 TFSI 150 PK 
Raar, normaal als ze er vloeibaar rubber tussen doen houdt het. En zo extreem hard staat dat ook niet getrokken bij jou.
Nee, ik vind het ook raar. Achter lijkt ook meer getrokken dan voor en daar geen problemen. Denk dat het komt omdat er voor meer druk op de banden komt bij een bocht nemen. Hopelijk is het op te lossen.
 
Audi  8V  1.4 TFSI 150 PK 
Je kan proberen iets meer erin te pompen. Soms met iets meer dicht het dan wel beter af. En in tegenstelling tot wat hiervoor gezegt word zit je aardig op je max met de maten. 205 35 18 is max voor 8.5j en 215 35 18 voor 9.5j. Er ligt ook veel aan wat voor banden je heb.
Ik rij nu met 2,8 bar volgens mij is dat al meer dan normaal.
 
Audi  8V  1.4 TFSI 150 PK 
Het is idd meer als normaal hehe, maar ik vind het meevallen heb wel is meer gehoord. Bedoel ook niet dat je nu van 2 gelijk naar 4 moet gaan maar bijv rond de 3 kan ook en kijken of het helpt.
Naar mijn weten hebben zij van 2.2 naar 2.8 bar de banden opgepompt. Denk dat ze nog maar eens van dat spul ertussen moet doen.
 
Audi  8V  1.4 TFSI 150 PK 
Ik heb 3 bar in 195/40/17 op de 7inch brede exors.
Alleen mijn rechtse 2 lopen ook heel langzaam leeg.
Ik heb eerst lagere druk gereden 2,5 bar. (Zoals op de sticker staat.)
Toen liep het harder leeg dan nu.
Volgens de bandenboer lekt het tussen band en velg.
Oplossing heb ik ook nog niet, dus volg ik dit ff.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
  • Leuk
Waarderingen: Ruiter91
Ik heb 3 bar in 195/40/17 op de 7inch brede exors.
Alleen mijn rechtse 2 lopen ook heel langzaam leeg.
Ik heb eerst lagere druk gereden 2,5 bar. (Zoals op de sticker staat.)
Toen liep het harder leeg dan nu.
Volgens de bandenboer lekt het tussen band en velg.
Oplossing heb ik ook nog niet, dus volg ik dit ff.
Welk merk banden gebruik jij?

Ik heb inmiddels contact gehad met het bedrijf. Ze gaan nu ander spul gebruiken.
Hij gaf aan dat zij een nieuw product hebben gebruik. Gaan nu het oude proberen.
Ook ga ik achter mijn ET iets verhogen, slijt toch iets teveel aan achter.
 
Audi  8V  1.4 TFSI 150 PK 
Welk merk banden gebruik jij?

Ik heb inmiddels contact gehad met het bedrijf. Ze gaan nu ander spul gebruiken.
Hij gaf aan dat zij een nieuw product hebben gebruik. Gaan nu het oude proberen.
Ook ga ik achter mijn ET iets verhogen, slijt toch iets teveel aan achter.
Ik heb uniroyal rainsport 2 banden.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Helaas lopen mijn banden nog steeds leeg :(
Volgens het bedrijf heb ik 3 opties;
  1. Banden laten lijmen en dan een dag laten liggen voordat ik ermee ga rijden(€40,-)
  2. Ander bandenmerk, bv Toyo (kosten voor mij)
  3. Andere bandenmaat (voor 215/35/18 en achter 225/35/18) (kosten voor mij)
Alle 3 de opties zijn een gok en geen garantie dat dit het probleem oplost.
Een andere optie is wekelijks de banden oppompen.

Wat zouden jullie doen?
 
Audi  8V  1.4 TFSI 150 PK 
Helaas lopen mijn banden nog steeds leeg :(
Volgens het bedrijf heb ik 3 opties;
  1. Banden laten lijmen en dan een dag laten liggen voordat ik ermee ga rijden(€40,-)
  2. Ander bandenmerk, bv Toyo (kosten voor mij)
  3. Andere bandenmaat (voor 215/35/18 en achter 225/35/18) (kosten voor mij)
Alle 3 de opties zijn een gok en geen garantie dat dit het probleem oplost.
Een andere optie is wekelijks de banden oppompen.

Wat zouden jullie doen?

Stel fatsoenlijke merk banden kopen? Stick Out Tongue
 
Ook optie 3.
Hebben ze bij jou ook al eens de ventielen gewisseld voor zwaardere bv stalen ventielen?
Ik kreeg die tip, gezien mijn banden niet zo extreem getrokken staan als die van jou, zou het kunnen.
Ga zaterdag wisselen naar winter set.
Dan zal de set naar de bandenboer gaan om nader onderzoek te doen.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Stel fatsoenlijke merk banden kopen? Stick Out Tongue
Helaas heb ik weinig keuze met deze bandenmaat. Het vreemde is ook dat Nankang veel gebruik wordt ivm de "speciale" bandenmaten.

Ook optie 3.
Hebben ze bij jou ook al eens de ventielen gewisseld voor zwaardere bv stalen ventielen?
Ik kreeg die tip, gezien mijn banden niet zo extreem getrokken staan als die van jou, zou het kunnen.
Ga zaterdag wisselen naar winter set.
Dan zal de set naar de bandenboer gaan om nader onderzoek te doen.
Ventielen hebben ze nog niet verwisseld. Bedoel je dat het lucht bij de ventielen weg loopt?

Vinden jullie het trouwens normaal dat de kosten voor mezelf zijn?
Begrijp dat ik een bijzondere maat gebruik, maar zij hebben dit nooit als risico aangegeven.

Binnenkort mijn originele velgen maar weer terug plaatsen voor de winter. Dan kan ik er nog rustig over nadenken.
Voor het afdichten van naden Stick Out Tongue
8806586941470_8710439155081_1_16071_tif_picture_Fullsize.jpg
 
Audi  8V  1.4 TFSI 150 PK 
Helaas heb ik weinig keuze met deze bandenmaat. Het vreemde is ook dat Nankang veel gebruik wordt ivm de "speciale" bandenmaten.


Ventielen hebben ze nog niet verwisseld. Bedoel je dat het lucht bij de ventielen weg loopt?

Vinden jullie het trouwens normaal dat de kosten voor mezelf zijn?
Begrijp dat ik een bijzondere maat gebruik, maar zij hebben dit nooit als risico aangegeven.

Binnenkort mijn originele velgen maar weer terug plaatsen voor de winter. Dan kan ik er nog rustig over nadenken.
Voor het afdichten van naden Stick Out Tongue
8806586941470_8710439155081_1_16071_tif_picture_Fullsize.jpg


Ahaa, kijk daarom ben ik de noob Stick Out Tongue
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!