b0rrel's Polo 6R GTI

Hallo allemaal,

Na al enkele tijd hier rond te zwerven en eindelijk wat te hebben gemeld, maar eens besloten om mijn Polo voor te stellen.

Het is een Candy White Polo 6R GTI met de volgende opties:
- Panoramisch schuifdak
- Climatronic
- Licht & Zicht pakket
- Zijruiten en achterruit 35% groengetint
- Executive pakket
- Dagrijverlichting
- Multifunctioneel stuur
- Navigatie Kenwood DNX-7260BT

Gekozen voor de GTI, omdat ik hiervoor in een Fiat Bravo 150 Sport heb gereden en dus niet met minder power wil doen. Ook mocht het model iets kleiner worden omdat ik er voornamelijk alleen in zit. Na een problematisch proefrit bij PON in Leusden (GTI zelf was na 500 meter stuk, rest van de tijd van de proefrit in een Skoda Fabia RS gereden), begon de zoektocht naar mijn GTI. Omdat de levertijden absurd lang waren, heb ik gezocht in de voorraden van Volkswagen zelf en toen heb ik deze GTI in Arnhem gevonden. Na wat gebel en geregel met de leasemaatschappij werd alles netjes afgehandeld en is de auto al sinds eind januari 2011 in mijn bezit.

Nu al bijna 30.000km erop zitten met bijna geen problemen. Enige echte probleem was een Motormanagement probleem waarbij de auto steeds in EPC stand sprong. Dit is verholpen door alle bougies te vervangen en sindsdien heb ik dit probleem niet meer (heb dit probleem ook bij iemand anders voorbij zien komen).

Aanpassingen die ik gedaan heb:
- Zwarte Life Hammers i.p.v. Oranje
- DRL lampjes eruit gehaald
- Sound Aktuator verwijderd

(helaas nog niet veel, maar het is een auto van de zaak en er is nog niet veel beschikbaar voor de auto)

En dan nu de foto's:
polo01_res-1.jpg

polo02_res-1.jpg

polo03_res-1.jpg

polo04_res-1.jpg

polo05_res-1.jpg

polo06_res-1.jpg

polo07_res-1.jpg

polo08_res-1.jpg
 
Thanks

LifeHammers bij Ehabo Preventie
LifeHammer
(ook in pink)

Inderdaad geen xenon units omdat het een voorraad-auto was, stond ook niet meteen op mijn verlanglijstje maar was zeker mooier geweest dan de standaard units. En had zelf ook geen zin om 4-5 maanden te moeten wachten.

Zaken die ik nog wil doen:
- lampjes vervangen door LED (zie dit nu ook wel hier op het forum vaker voorbij komen)
- voor de rest zit ik vooral nog te kijken naar performance tuning, luchtfilter, uitlaat (maar hiervoor is er nog niet veel/niks)
- misschien ECU tuning (ABT) maar zit hierover nog in conclaaf met de baas en twijfel zelf of het veel toegevoegde waarde heeft
 
boortol omdat ik geen losse passende schroevendraaier had, maar wel een passend bitje ;)

Die uitlaat was bij mij nog niet bekend, maar daarom zit ook op dit forum. Maar dat is dus wel wat ik wil, inderdaad in combinatie met een openlucht filter (bestaat daar al iets van). Chip op maat zal het inderdaad niet worden, aangezien de standaard ABT tuning door werkgever al niet wordt gewaardeerd (lease heeft er geen probleem mee). Dit dus allemaal voor performance maar ook voor de sound. Sound aktuator zit er niet meer, dus hij is nu wel erg stil geworden.

DRL lampjes eruit gehaald, omdat ik die zelf niet zo mooi vond en ze ook wil vervangen mt LED, maar ik was te laat voor de inkoop actie hier Stick Out Tongue
 
Lampjes besteld ;) (thanks 2 SillencerNL)

Ook maar even gekeken wat ik met de rest van de verlichting doe, of andere lampjes (bv. Philips X-treme Vision) of toch maar ombouwsetje...

Verlagen gaat m niet denk ik niet worden, in verband met lease/garantie bij dealer. Zou dan alleen ABT mogen zijn, maarja dan wordt hij volgens mij niet veel lager.

Uitlaat is zeker interessant, nu nog een sportluchtfilter ;)
 
Kleine update, gisteren is mijn kerstkadootje binnengekomen, er zijn namelijk op het moment 2 dingen waarmee ik nog helemaal tevreden ben bij de 6R, namelijk geluid en geluid ;). Dus geluid van de auto zelf en geluid aan de binnenkant door muziek. Mijn vorige auto was een Fiat Bravo met geïntegreerd soundsystem (incl. subwoofer) en gedurende het jaar dat ik nu in mijn Polo rij, miste ik steeds weer dat volle geluid, maar daar is nu dus verandering in gekomen.

Net binnen en uitgepakt.
GroteFotoIQN4FF6K-1.jpg


Vastgemaakt aan onderkant van kofferruimtevloer.
GroteFotoBQI77OLC-1.jpg


Geplaatst en de vloer kan nog steeds mooi omhoog worden geklapt
GroteFotoYYB7FUAD-1.jpg


Geplaatst en niet meer zichtbaar
GroteFotoVC848T3Q-1.jpg


Overzichtje (en LED lampje)
GroteFotoDZLVYRVP-1.jpg


Alles dus gemakkelijk kunnen plaatsen en wegwerken. Na wat fine tuning met het geluid is deze nu ook weer perfect, en kan zelfs goed hard als het moet Big Grin .
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!