Autopech. Waar moet ik het sleepoog er in draaien?

Update;

De eerste bon van distributieriem kit is binnen, €120,- euro inclusief montage (zwart).

Vanochtend was het plan gewijzigd naar het hele motorblok vervangen.
Lokaal was echter niks geschikt te vinden, dus het plan was weer omgezet naar kop vervangen.
Die was namelijk wél gebruikt lokaal te vinden. Complete kop met kleppen: €150,- exclusief de pakkingen.

Totaalplaatje nu ~€300, alleen de kleine overige onderdelen (als die überhaupt nog zijn) en de montage (zwart)

Zaterdag wordt het gemonteerd, Zal dan wel weer een update doen.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 90pk 
  • Leuk
Waarderingen: Brent Verhaegen
Allerlaatste update:

Polo rijdt weer net zo lekker als voorheen!

Er is een BBE cilinderkop op mijn BKY motor gekomen, dat kan schijnbaar als het gat voor de EGR afgedicht wordt.

Totaalplaatje heeft ons €682,50 gekost.

€120,- voor distributieriem-kit en installatie
€150,- tweedehands complete BBE cilinderkop
€134,50 cilinderkop pakking en bouten
€30,- Eurol motorolie
€118,- Koelvloeistof, nieuwe waterpomp, afdichtplaat EGR + afdichtmiddel, en nog wat kleine dingen
€130,- 3 uur montage (zwart)

Alle kleppen waren krom, kon na schoonmaken door de hele kop heenkijken
Ik zal m volgieten met epoxy als herinnering om nooit meer autohandelaars te geloven als iets "onlangs" vervangen is.
(let niet op de cirkels op de foto)

WhatsApp Image 2020-02-15 at 11.35.18.jpeg
WhatsApp Image 2020-02-17 at 11.25.52.jpegWhatsApp Image 2020-02-17 at 13.41.20.jpeg
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 90pk 
  • Leuk
Waarderingen: kawazxr en Ruud9N
een echt kunstwerkje!
gelukkig rijd de Polo weer! veel plezier en veilige kms toegewenst!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Badr Arie
ik ben dit nu even aan het lezen en verbeter me aub als ik het fout heb.
maar iemand heeft dus je riem vervangen en nu is die kapot?
dan zou ik toch mooi die verkopende partij aansprakelijk stellen
of hebben hun niet op de bon staan dat die vervangen is?
elk onderdeel heeft een redelijke levensduur.
denk dat je wettelijk opzich best iets kan
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTI 350PK /550NM 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!