Automatische achterklep

@Cornesagt => Thanks. Ps, hier zie je de bumper uit elkaar. Van het rechtse item (uiterst rechts daarvan) heeft hij ook een stukje ingekort/afgesneden. Maar dit is niet nodig. Kwestie van meten of hij in z'n houder past of niet! Bij mij paste het. Ps2, foto 2 in deze link heb ik ook niet gedaan. Was ook niet nodig. Daar en tegen heb ik wel zoals ik al zei en te zien is op de link van in een van mijn voorbije reacties (Link eindigend op => ...tml?page=5) de bovenkant van de bumpers maximaal afgevlakt.
@SkyBuMp => Thanks.
@PoloBM => idd, te lang = :x Maar ik had hem nipt tekort afgezaagd waardoor ik net onder het "bumper stootvlak" uitkwam waardoor hier niks meer van over bleef. De "rubberen sok" liet tot overmaat van ramp ook los, vandaar (was nogal laat en donker gisterenavond, 00:00 uur ;) ) En uittrekken wordt iets bemoeilijk als je het onderste vlak enkele millimeters inkort. Maar theoretisch zou het met wat beleid moeten kunnen. Met het inbusschroefje zet je het bovenste gedeelte vast in het onderste gedeelte.
@iedereen => Bumpers opnieuw besteld, komen morgen binnen, dus van het weekend/maandag ff bij daglicht en met wat extra geduld nog ff klussen :) Als ik het werkend krijg, ben ik wel bereid een "how to" te maken.
 
Welke bedoel je, die in de reactie naar CorneSagt?! Dit is weer een aanvulling op zijn vraag op een eerder geposte link (check de link in een van mijn voorbije reacties).

Speciaal voor Sjakie een aanvulling op dit bericht! :) anders krijgen we dubbele "posts" of ellenlange"treads" ;) Check mijn UPDATE2, daar staat 2x een link naar een Motor-talk.de forum, ff naar beneden scrollen zoals eerder aangegeven en daar staan de gewenste foto's.
 
UPDATE3:

De Dempers pasten al perfect, nu ook de Bumpers mooi op maat. De achterklep sluit perfect. Dus.......... :shock:
Meteen even testen en rarara.. HET WERKT :mrgreen: haha... Maar toch... nog net niet helemaal naar behoren. :roll:

HET PROBLEEMPJE: (bij stom toeval achtergekomen)
- Het heeft volgens mij iets te maken met zuiging/overdruk/onderdruk?!
- Immers MOETEN 1 v/d 4 portieren op een miniem kiertje staan,
of 1 v/d 4 ramen 1 cm open staan, DAN WERKT HET (net zoals in de YouTube filmpjes).
- Als dit niet is, springt de klep alleen een behoorlijk stukje open,
maar dus NET NIET genoeg om de dempers hun werkt te laten doen.

@IEDEREEN,
- Is hier iemand natuurkundig onderlegd om uit te leggen waarom het wel werkt met een
deur op een miniemkiertje of het raam 1 cm geopend, maar zodra de auto "luchtdicht" is, niet.
 
klinkt wel als een complex probleem...denk niet dat het 1,2,3 zo te verklaren is...maar maybe heeft dat te maken met dat open mechanisme ofzo
want als je de achterklep open doet met de VW Logo dan hoor je één klikje open gaan en daarna nog een klikje...heeft het maybe daar mee te maken? dat bij ramen die dan open staan dan gelijk alles unlocked en met een dichte auto deze gelocked is?
 
ik vind dat KYC een punt heeft.
doe is alle ramen dicht en alle deuren dicht.
eerst 2x op de unlock-knop drukken zodat alle deuren van het slot afgaan.
druk nu is op de kofferklep knop.
ik denk dat het idd te maken heeft met die dubbele klik die je hoort als je alleen de kofferklep open doet met het VW-logo.
ik hoor het wel
 
ik weet het niet zeker.
ik heb de 'automatisch kofferklep' nog niet, maar bij mij gebeurt het volgende:
- alle deuren op slot -> kofferklep met de sleutelknop openen -> slot laat los maar gebeurd niks en moet alsnog het logo opdraaien en dan zegt ie weer klik en dan gaat ie open.
- alle deuren van het slot af -> kofferklep met de sleutelknop openen -> slot laat los, maar de klep stuitert ook stukje open 1cm ongeveer, maar je ziet hem stuiteren
 
@ starsky
ik dacht/denk inderdaad ook dat het vacuüm is!!! Maar hoe dit op te lossen?!
@ KYC,
Open mechanisme?! hmmm... dacht ik ook nog aan, maar betwijfel het. Ik heb het juist geprobeerd terwijl alle deuren "unlocked" waren. Helpt helaas niks.
@SkyBuMp,
Nee. Immers heb ik de bumpers nu zodanig ingekort dat de achterklep ze maximaal indrukt terwijl de klep aan de buitenkant netjes gelijk zit. Als ik de bumpers juist iets naar buiten stel, steekt de klep ook uit maar blijven de bumpers dus maximaal ingedrukt. Daarbij wordt de achterklep in alle situaties maximaal naar buiten gedrukt en zie je de klep juist terugvallen op de uitgestrekte bumpers. Dus.....
@BrendanJames,
Helaas, al geprobeerd, maar speciaal voor jou nog eens herhaald. Maar nee.... ps, inderdaad de originele gasveren van de Seat Toledo.
(misschien zijn mijn veertjes fabrieksmatig net iets minder sterk als soortgelijke veren :roll: )
@Gewoonjan,
N.V.T. ;)

Wie-O-Wie helpt mij verder?! :mrgreen:
 
@Bas,
hmmm, Vacuüm niet op te lossen?! ps, de bumpers kun je niet krachtiger afstellen. Zit een standaard veer in. Tja, misschien de veer vervangen?! :roll: (AANVULLING: ik ga eens kijken of ik die ergens kan uithalen!)
@PoloBM,
Is helaas niet het geval.
@starsky,
Anders afstellen?! Weinig afstel mogelijkheden. Lees mijn vorige reactie naar SkyBuMP.

Dus........ meer tips zijn welkom. :mrgreen:
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!