Automatische achterklep

Reinier zei:
FotoQ7T4NCDUD-1.jpg

Foto8UYBDIFQD-1.jpg

Dit is alles wat je nodig hebt toch voor de automatische achterklep? gasveren installeren en wat van de puffertjes afhalen and that's it?
 
Ik heb met grote interesse dit topic gevolgd! Heb nu maar besloten dat ik het ook maar eens ga proberen! €100 vond ik alleen een beetje aan de dure kant. Heb daarom maar twee dempers besteld via eBay! Kosten voor 2 dempers: €37,40 incl. Verzendkosten :mrgreen: Nu maar hopen dat ik niet al te lang hoef te wachten! Vandaag even langs de dealer voor de siroccopuffers.

Nu heb ik een vraag over die puffers. Die nu op de Polo zitten zijn niet verend. Zijn de siroccopuffers dat wel? :geek: Zoals deze in dit filmpje?

[youtube:nlf0dei0]http://www.youtube.com/watch?v=Tj52r9Wq0a8[/youtube:nlf0dei0]

(ik krijg het youtubefilmpje niet gefixt dus maar even een linkje, http://www.youtube.com/watch?v=Tj52r9Wq0a8)

En hoe zit het met de het feit dat de kofferbak, wanneer deze lang dicht heeft gezeten, niet meer helemaal automatisch openspringt? Komt dit bij iedereen voor? Of zit er een verschil tussen het wel of niet vervangen van de rubberen afdichtthule? Hebben deze rubberen afdichtthules ook een art.nr.? Of heeft elke automaterialenzaak deze wel liggen?

Wanneer het mij ook is gelukt ga ik proberen om een howto-filmpje te maken en deze natuurlijk als eerste hier posten :mrgreen:

Gr. Mike
 
naah, dat niet altijd automatisch openspringen heeft bij mij van doen met dat er de puffers soms nog even plakken aan de afgeslepen studjes ;)
en wat ik soms ook merk is dat de klep ook dienst weigert als de auto scheef geparkeerd staat, dwz 2 wielen op de stoep, ben opzich wel benieuwd wie dit nog meer ondervindt :roll:

oh en de scirocco puffers zijn idd verend jah ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
@Gewoonjan

Is dit 'plakken' dan misschien goed tegen te gaan door de puffers na het milimeteren mooi glad te schuren?

Ben vanmiddag even langs de dealer geweest. Morgen kan ik de twee sirocco puffers al ophalen (€13,92 incl. btw). Heb ze ook even kunnen bekijken, want ze hadden een sirocco staan (Ook wel mooi bakkie trouwens :mrgreen: )! Zijn inderdaad verend :geek: Toen ik enthousiast vertelde wat ik van plan was met de puffers kreeg ik toch een andere reactie dan ik had verwacht.. Magazijnman vroeg zich af hoe ik precies de art.nrs. wist van de puffers. Toen ik vertelde dat ik het via dit forum had kon ik mijn zin niet eens afmaken... Hij kwam gelijk met een preek dat VW dit soort fora niet ondersteunde en dat ik op moest passen met wat er allemaal opstond, want elke modificatie van mijn auto kon gevolgen hebben voor de garantie blablabla :? Toen ik hem in de rede viel met het feit dat ik alles weer in originele staat kon terugzetten bleef hij stil... Als het me gelukt is ga ik denk ik voor de gein maar even langs om te laten zien dat het werkt :twisted:

In totaal ben ik dus rond de €52 kwijt (eventuele rubberen thules niet meegerekend), wat me nog er meevalt, mits het werkt natuurlijk :mrgreen:
 
laat het maar even weten of het gewerkt heeft Mik3JZ

ik neem van aan dat je die dempers ook besteld hebt? of was je zeker van je zaak dat je de juiste had via Ebay? maar ja dat van de dealer reactie herken ik wel...die mensen zijn zo vierkant!! ik vroeg vorige keer ook het plaatsen van een GTI stuur hoe duur dat kost (aantal mensen hadden dat al gedaan via de Forum) dus dat is zeker wel mogelijk!! begon die vent aan de balie al gelijk met een lang gezicht te praten "dat zou ik niet doen"....ehm ik vraag toch hoe duur het is en niet je mening??
zegt die dat een GTI stuur rond 500-600 euro (WRONG!! op Inet voor 250 te krijgen) en dan nog monteren schijnt voor 50 euro bij een garage te kunnen maar VW kon niet vertellen hoeveel het kostte...

lijkt net alsof originele dealers geen zin hebben om het uit te zoeken enzo...de klant moet toch koning zijn >_<?
 
Royke777 zei:
Ik heb dit ook gemerkt, maar als je de raampjes van de auto gewoon opendoet met de sleutel van tevoren, al is het maar 1 cm dan heb ik geen problemen meer.

Misschien een rare vraag, maar wat is het verband tussen open of dichte ramen en het automatisch opengaan van je achterklep?

Je bedoelt trouwens het inhouden van het open slotje op je sleutel? Is dit een vagcom iets? Ik had deze functie namelijk wel op mijn polo uit 2002, maar heb dit niet op mijn polo 6r..
 
@ Mik3JZ, vacuüm ;)
dit probleem is al eerder naar voren gekomen in dit topic, is er gewoon heeeel ietsiepietsie te veel van de puffers af ;)

maar dat plakken bij mij komt doordat ik heb geprobeerd de puffers weer iets op te hogen met ducktape (echt absoluut niet doen!!!), maar dit uiteindelijk geen zin had omdat mijn afgevlakte studjes begonnen te plakken bij een temp vanaf 18 graden Stick Out Tongue
beste is gewoon rubberthule afdicht dopjes te kopen ;)
heb dit zelf niet gedaan omdat ik bij de eerste winkel waar ik kwam echt verschrikkelijk werd behandeld en ik toen scheldend de winkel uit ben gegaan.
komt wss omdat ze zoiets hadden van 'ach neeh, niet alweer zo'n 19 jarige met te enthousiaste ideeën'.. beetje jammer vond ik dat.
maar in mijn driftbui heb ik dus de studjes afgeslepen met een dremel (pas wel heeeeeel goed op voor je rubbers, die raak je nog eerder dan je lak namelijk) en dat werkte ook ;)
al ben ik nu toch aan 't opteren om die rubber dopjes te verkrijgen, maar sowieso dat ik iemand van het forum hiervoor ga betalen, kheb geen zin om wéér bevooroordeeld te worden :oops: :oops:

@iedereen
dus als iemand mij uit de brand wil helpen?? :cool:

@ ger, wanneer blijft jou klep dan hangen eigenlijk?

@ de rest van de posters, heb ik dan zo'n chille dealer? :lol:
volgens mij vinden ze 't bij mij allemaal wel leuk om van die subtiele updates te zien :lol:
(kunnen ze evt ook weer klanten helpen als die daarom vragen denk ik dan Stick Out Tongue )
oh en wat ik ook heb gemerkt is dat 't een heerlijk stelletje 'ouwehoeren' zijn, oftewel zoals ik wel gewend ben hier in haaksbergen (zulk soort collega's had ik namelijk ook toen ik nog werkte hier) :lol: :lol:
(maw ik heb niks dan lof over mijn dealer, heeft me er prima mee geholpen toen de dempers en de puffers op back order stonden, khad ze namelijk met 2 dagen :) wat met back order als je pech hebt ook zo 2 weken kan worden :roll: )
 
VW  6R  1.2TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!