Auto start slecht bij koud weer

Gloeibougies treden niet in werking met deze temperaturen. Ik heb hier nu ook last van, bij mij zijn het waarschijnlijk mijn verstuivers.
lijkt me wel bijzonder, voorgloeien doet die bijna altijd na mijn weten. Als ik in 1keer de sleutel omdraai start die pas na 15 sec ongeveer en gaat het lampje van de gloeispiraal uit.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 105pk (Gechipt) 
Als de auto 1 keer gelopen heeft, start die perfect het lijkt me dan ook zeer onwaarschijnlijk dat het dan de verstuivers zijn. Hij zou dan altijd slecht moeten starten.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 105pk (Gechipt) 
Als de auto 1 keer gelopen heeft, start die perfect het lijkt me dan ook zeer onwaarschijnlijk dat het dan de verstuivers zijn. Hij zou dan altijd slecht moeten starten.
Heb ik ook. De gelekte diesel zorgt voor moeilijk starten en bonken (bij mij). Na de eerste koude start start hij verder perfect. Ligt er ook maar net aan hoe erg ze lekken he. En ik zeg niet dat dit bij jou aan de hand is, maar het kan.
 
Polo  6c  Verkocht 
lijkt me wel bijzonder, voorgloeien doet die bijna altijd na mijn weten. Als ik in 1keer de sleutel omdraai start die pas na 15 sec ongeveer en gaat het lampje van de gloeispiraal uit.
15 seconden is wel érg lang voor de gloeispiraaltjes. Ik weet niet of het tegenwoordig nog steeds zo is, maar vroeger versleten deze gloeispiraaltjes, en duurde het lang voordat ze op temperatuur waren. Vervangen was dan de enige optie, en je diesel startte weer als nieuw. Zelfs met -15 doet de gemiddelde moderne diesel er maar 5 seconden over om de gloeispiraaltjes op temperatuur te hebben.

Daarnaast klinkt het geluid ook alsof er pas na een aantal seconden alle 3 de cilinders in werking treden, dus iéts is mis met de verbranding in het begin door een koude motor. Het zou mij in ieder geval niets verbazen als dit door versleten gloeispiraaltjes komt.
 
mijn Polo kon ik instappen, sleutel 1x helemaal omdraaien naar "start" en dan rustig de gordel om doen, lampen aanzetten en alvast de versnelling selecteren. Als de auto klaar was met gloeien begon ie vanzelf een x te starten. Maar sloeg dan wel altijd METEEN aan. no matter de temperatuur.

Ik weet ook uit ervaring dat er foutcodes worden gelogd als er een gloeistift kapot is. Dus uitlezen met VCDS geeft sowieso een foutcode als er 1 of meerdere kapot zijn. Advies:
vervang ze alle 3. kosten je de kop niet en scheelt veel gedonder!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!